Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

11-viikkoinen Urho katosi koirapuistosta

Kommentit (161)

Vierailija
81/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä on 8 kk koira ja pentuaika on kirkkaassa muistissa. Pentu alkoi olla todella vikkelä jo parin päivän jälkeen (ensin ujosteli kaikkea uutta) mutta laumaeläimenä haluaa omistajansa luo turvaan varsinkin uudessa paikassa. Todella vaikea ymmärtää miten pentu on voinut joutua noin hukkaan muuten kuin että omistaja ei ole katsonut koiraan päinkään pitkään aikaan.

En myöskään olisi uskaltanut viedä pentua koirapuistoon. Tutun rokotetun koiran kanssa käytiin leikkimässä, mutta koirapuisto kuulostaa melko vaaralliselta; muut koirat voivat käydä aggressiivisiksi eikä voi varmuudella tietää mitä tauteja vierailla koirilla on.

Tuli kyllä paha mieli tätä uutista lukiessa. Koira oli ollut vasti 1,5 viikkoa uusilla omistajillaan. Todella suloinen pentu ja aivan syytön kohtaloonsa.

Vierailija
82/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pentukoira ei lähde kauas omistajastaan vaikka säikähtää. Tai tulee kyllä nopeasti takaisin tai ilmaantuu jollekkin muulle uteliaisuuttaan.

Miksi on ollut irti? Miksei ole lähdetty perään. 11vko pentu ei kovin kovaa juokse. Ihme touhua taas!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missäköhän tynnyrissä kasvatettuja pentuja palstalaiset ovat nähneet? Meillä pennut elivät makkarissa ja olivat luovutusikäisinä (joka on koirilla aikaisintaan 7 viikkoa, minulla 8) jo motorisesti oikein taitavia keskenään leikittyään, ei tosiaan mitään kömpelöitä kiinnijuostavia, varsinkin jos pentu sattuu pelästymään jotain. Toki olivat saaneet myös ulkoilla ja ulkona kävely onnistui jokaiselta luovutusiässä reippaasti. Jos tuon ikäinen pentu on motorisesti kömpelö, veisin sen tutkimuksiin.

Koirapuistoon ei ole mitään ikärajaa. Itse asiassa juuri tuon ikäistä pentua pitäisi sosiaalistaa, toki itse en veisi koirapuistoon, kun täällä jotkut hullut omia raivopäisiä koiriaan siellä ulkoiluttaa. Nykyään ensimmäisen varhaisrokotuksen voi saada jo 7-9 viikon ikäisenä. Toki jos pennun emä on saanut kaikki rokotukset oikeaan aikaan ja imettänyt pentuja normaalisti, niin pennuilla on maidon mukana saatuja vasta-aineita aina 16 viikkoon asti (jolloin rokotussuoja täydentää tätä).

Missään ei sanottu, ettei pentu olisi ollut remmissä puistoon kulkiessaan. Olettaisin, että se on puistossa päästetty vapaaksi (kuten kuuluu) ja päässyt portin toiselle puolelle esim jonkun muun mennessä / tullessa portista ja pelästynyt jotain. Tällöin koira etenee kuin luoti, eikä siinä paljon houkuttelut auta. Jos omistajat eivät asu tällä seudulla vaan ovat olleet vierailulla esimerkiksi ystävän luona niin paikalla ei ole myöskään tuttuja hajuja, jotka ohjaisivat pennun myöhemmin (sen rauhoituttua) kotiin. En näe, että tapahtumassa olisi uutisen tietojen mukaan tuottamuksellista tahallisuutta.

Surullinen tapaus kaiken kaikkiaan

Vierailija
84/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on pakko avautua täällä, kun en omalla nimellä facessa kehtaa!

Minä vihaaaan etsijäkoirajärjestöjä! Joka kerta he antavat ohjeeksi, että ei saa mennä muut kuin perhe etsimään, nyt pitää rauhoittaa alue! Samoin käskyttivät tässä tapauksessa.

Se nyt vaan on niin, että jos katoamispaikka olisi heti alkuun tarkasti kerrottu ja olisi tehty suuretsinnät, Urho olisi hengissä!

Älkää hyvät ihmiset kuunnelko etsijäkoiraihmisten lässytyksiä! Niistä on hyötyä korkeintasn silloin, kun kadoksissa on erittäin arka koira, esim Romanian katukoira tms.

Vierailija
85/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi raukkaa, kylmäänhän se on varmaan kuollut 😢 vaikka on paksu turkki niin ei tuonikäinen kauaa ilman suojaa selviä...

Onko omistajalla ollut aiemmin koiria kun mainitsi, että ei se kylmyys mitään, mutta nälkä tulee. Ei kai tuollainen pieni pentu pärjää kovissa pakkasissa ja ei sen turkki ole aikuiseen verrattavissa.

Vierailija
86/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä päätös. Ihmettelen minäkin, kuinka tuon ikäinen pentu pääsi karkaamaan tavoittamattomiin.

Koiran itsensä puolesta toivon, että kuoli esim.auton tönäisemänä, eikä paleltunut ja nääntynyt yksin päivien aikana...

Vierailija
87/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vihaaaan etsijäkoirajärjestöjä! Joka kerta he antavat ohjeeksi, että ei saa mennä muut kuin perhe etsimään, nyt pitää rauhoittaa alue! Samoin käskyttivät tässä tapauksessa.

Se nyt vaan on niin, että jos katoamispaikka olisi heti alkuun tarkasti kerrottu ja olisi tehty suuretsinnät, Urho olisi hengissä!

Älkää hyvät ihmiset kuunnelko etsijäkoiraihmisten lässytyksiä! Niistä on hyötyä korkeintasn silloin, kun kadoksissa on erittäin arka koira, esim Romanian katukoira tms.

Ovat muutenkin tyyppejä, joille on olemassa vain oma mielipide ja se on ainoa totuus. Tietävät omasta mielestään koirista kaiken, eivätkä edes kuuntele muita.

Vierailija
88/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämeen sattuu tällaiset uutiset. 💔 😥 🐾

Vierailija
89/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sydämeen sattuu tällaiset uutiset. 💔 😥 🐾

Toivottavasti kuoli nopeasti. Katumaasturin keulaan tai renkaan alle on nopea ja kivuton kuolema. Toivottavasti auton omistaja hoksasi lisäksi lyödä pentua jollain kalikalla tai muulla päähän ja päästää tuskistaan:(

Vierailija
90/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olis kyllä suotavaa, jos joku kävisi tuon ihan siellä ryhmässä kertomassa. Toitottavat kaikkitietävinä omaa totuuttaan.

Vierailija
91/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just. olisi kyllä kiva tietää miten se pentu onnistui karkaamaan muka noin vain. Täytyy sanoa että nyt oli väärille ihmisille luovutettu pentu, toki vahinkoja sattuu, mutta kukaan ei vie vahingossa noin pientä pentua puistoon, varsinkaan näillä keleillä. Toivon todella että jäi heidän viimeiseksi koiraksi.

Vierailija
92/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyi kuolleena keskuspuistosta minne hävisikin, kuinka iso se puisto oikein on kun ei aiemmin löydetty ?

Vierailija
93/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ovat muutenkin tyyppejä, joille on olemassa vain oma mielipide ja se on ainoa totuus. Tietävät omasta mielestään koirista kaiken, eivätkä edes kuuntele muita.

No minä sain kyllä omistajan facesivuilta kuvan, että siellä on heti ollut paljon ihmisiä etsimässä ja huutelemassa. Paniikissa oleva koirahan nimenomaan pelkää tätä eikä tulee esiin piilostaan. Et en ihan hirveästi nyt menis etsijäkoira-ammattilaisia syyttelemään.

Vierailija
94/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

? kirjoitti:

Eikös pennun luovutusikä ole vasta 12 viiķkoa

7 viikkoa.

Vierailija
95/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Löytyi kuolleena keskuspuistosta minne hävisikin, kuinka iso se puisto oikein on kun ei aiemmin löydetty ?

700 hehtaaria

Vierailija
96/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua on ahdistanut tuo juttu jo  monta päivää ja nyt vielä enemmän, kun voin kuvitella, miten peloissaan, nälissään ja kylmissään pentu on ollut ennen kuolemaansa :( Edellinen koirani oli alaskanmalamuutti ja sekin tekee tuon mulle vieläkin ahdistavammaksi. Täysikasvuinen malamuutti pärjää ulkona kovillakin pakkkasilla aika pitkään, mutta ei noin pieni pentu. Muakin ihmetyttää, miksi tuon ikäinen koira on jo viety koirapuistoon. Niissä kun käy sellaisiakin koiranomistajia, joiden koirien paikka ei todellakaan ole muiden koirien, varsinkaan pentukoirien joukossa. 

Vierailija
97/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua on ahdistanut tuo juttu jo  monta päivää ja nyt vielä enemmän, kun voin kuvitella, miten peloissaan, nälissään ja kylmissään pentu on ollut ennen kuolemaansa :( Edellinen koirani oli alaskanmalamuutti ja sekin tekee tuon mulle vieläkin ahdistavammaksi. Täysikasvuinen malamuutti pärjää ulkona kovillakin pakkkasilla aika pitkään, mutta ei noin pieni pentu. Muakin ihmetyttää, miksi tuon ikäinen koira on jo viety koirapuistoon. Niissä kun käy sellaisiakin koiranomistajia, joiden koirien paikka ei todellakaan ole muiden koirien, varsinkaan pentukoirien joukossa. 

Toi nyt vaan on ikävän tavallista tänäpäivänä, että 10vko pennun kanssa mennään koirapuistoon tai muihin pentutreffeihin, kun pentu pitää sosiaalistaa...

Ei riitä pienemmät piirit jossa tietää toisen koiran terveeksi kiltiksi ja rokotetuksi.

Vierailija
98/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haiskahtaa koko juttu....

Vierailija
99/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No minä sain kyllä omistajan facesivuilta kuvan, että siellä on heti ollut paljon ihmisiä etsimässä ja huutelemassa. Paniikissa oleva koirahan nimenomaan pelkää tätä eikä tulee esiin piilostaan. Et en ihan hirveästi nyt menis etsijäkoira-ammattilaisia syyttelemään.

Ei ne mitään ammattilaisia ole.

Malamuutti ei lähtökohtaisesti ole mikään arka tai panikoiva rotu. Miksi se olisi edes ollut paniikissa, jos se oli vain karkuteillä?

Normaali perhekoira, olipa pentu tai aikuinen, kannattaa yrittää ottaa kiinni. Ei pyydystämällä eikä jahtaamalla, vaan kutsumalla, leikkimällä ja vaikka itse karkuun juoksemalla.

Eri asia, jos on ollut jo viikkoja/kuukausia jossain metsässä ja ruvennut mahdollisesti hieman villiintymään.

Vierailija
100/161 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi nyt vaan on ikävän tavallista tänäpäivänä, että 10vko pennun kanssa mennään koirapuistoon tai muihin pentutreffeihin, kun pentu pitää sosiaalistaa...

Ei riitä pienemmät piirit jossa tietää toisen koiran terveeksi kiltiksi ja rokotetuksi.

Harmillista :( Omat koirani ovat oppineet sosiaalisiksi ihan sillä, että on alussa tutustuttu muihin alueella asuviin koiriin yksi kerrallaan ja kaikessa rauhassa. Nykyisen koirani kanssa en käy koirapuistoissa lainkaan.