Jos homolle/lesbolle/muunsukupuoliselle tehdään tullissa ruumiintarkastus vaatteiden päältä, saako hän päättää onko tarkastaja mies vai nainen?
Katselin tuota Australian rajalla-ohjelmaa ja tuli mieleen kun siinä tarkastuksen tekee aina samaa sukupuolta oleva. Entäs kun muunsukupuolinen ei ilmeisesti koe olevansa kumpaakaan sukupuolta, kenellä on oikeus tarkastaa hänet?
Kommentit (8)
Jos tällainen valintaoikeus heille annetaan, minäkin haluan saada oikeuden esittää homoa ja valita haarojen hipelöijäkseni naisen! t. heteromies
Se menee tod.näk. sen mukaan, mikä siinä sun tarkastuksessa esitetyssä passissa lukee. Nykyisellään Suomen passiin on mahdollista saada vain mies/nainen -merkintä, joten ne laittaa sen mikä siinä lukee.
Silloin, kun minä vielä oli hommissa, joissa oli tarkastuksia tehtävä, oli olemassa vain kaksi jonoa: naiset ja miehet. Tarkastajat noudattivat samaa jakoa kahteen.
Kysymykseesi minulla ei ole vastausta, mutta sain idean. Minulla on ollut halipula vuosikausia, eikä kaverien pikahalauksista ole siihen mitään apua. Voinkin hieman lievittää puutosta hankkiutumalla turvatarkastuksiin ja ilmoittamalla, että minä olen ulkonäöstäni huolimatta mies ja haluan miespuolisen virkailijan taputeltavaksi. Sitten käyttäydyn riittävän oudosti ja pääsen useammankin taputteluun. :)
Vierailija kirjoitti:
Jos tällainen valintaoikeus heille annetaan, minäkin haluan saada oikeuden esittää homoa ja valita haarojen hipelöijäkseni naisen! t. heteromies
Aika säälittävä saa olla, jos naisen tekemä turvatarkastus on jotenkin ihanampi kuin miehen tekemä...
Eipä tuota varmaan sairaaloissakaan seksimieltymysten perusteella päätellä kuka saa katetroida ja kenet.. Se kun on vaan työtä.
Jaa, mutta saanko minä sitten biseksuaalina valita vapaasti tilanteen mukaan että kumpi tälläkertaa innostaisi?
Hohhoijaa mitä... kirjoitti:
Eipä tuota varmaan sairaaloissakaan seksimieltymysten perusteella päätellä kuka saa katetroida ja kenet.. Se kun on vaan työtä.
Tämä. Olen ollut potilaana niin naisten kuin miesten-osastolla (tilanpuute) ja olen nainen. Lesbokin satun olemaan. En ole ikinä kyseenalaistanut että kuka saa hoitaa ja mihin saa laittaa toipumaan. Työ on työtä. Työn ulkopuoliset asiat on erikseen.
Tuskin ketään muuta kuin ap:ta vaivaa tällainen asia...