Tytöstä Iiris vai Hilda
Kommentit (25)
Molemmat on kivoja 👍 tiedän 2 hildaa, joten antaisin nimeksi iiris. Harvinaisempi ja ehkä kivempi noista kahdesta. Onnea vauvasta!
Iiris on kaunis nimi, antaisin sen ennemmin.
Hilda-Hulda... en tykkää. Jostain syystä tulee mieleen sellainen vähän kömpelö vanhempi emäntä. En muista onko jostain vanhasta lastenohjelmasta vai mistä johtuu.
Pertti on hyvä, neutraali nimi. Sopii nykyään sekä tytölle että pojalle.
Vierailija kirjoitti:
Hilda.
Iiriksestä tulee mieleen silmä ja ikävää, jos lapsella r-vika. Itse en antaisi nimeä, jossa r-kirjain.
Iiris on kaunis nimi, mutta en itsekään antaisi nimeä jossa on r-kirjain. Johtuu tosin ihan siitä, että olen r-vikainen. En haluaisi joutua sanomaan sitä kellekään, koska aina tulee näitä "häh? Mikä? Sanotko uudestaan".
Hildasta tulee vahva assosiaatio piikaan tai lehmään.
Meillä on Iris, tokassa nimessä ja sukunimessäkin on ärrä.
Vierailija kirjoitti:
Hildasta tulee vahva assosiaatio piikaan tai lehmään.
Sama. Jos Hilda/Hilma/Hulda ei ole lehmä, on se (hieman) yksinkertainen, ylipainoinen ja kömpelö piika.
IIris Kukka, Iiris Fiore,
Sinilintu, Ibis Azzurro.
Iiris on kaunis nimi, Hilda todellakaan ei ole.
Tykkään Hildasta. On todella kiva nimi.
Hilda on ihana. Iiriksestä tulee negatiiviset vibat Touko Poukon tyttiksen takia.
Hilda on minusta kaunissointinen. Ja kivan skandinaavinen.
t. ap
Vierailija kirjoitti:
Tykkään Hildasta. On todella kiva nimi.
Olen tuntenut varmasti ainakin sata Hilda-mummoa.
Itse tykkään noista kahdesta enemmän HIldasta. En ole koskaan tykännyt nimistä, jotka suoraan tarkoittavat jotain.
Vierailija kirjoitti:
Hilda on minusta kaunissointinen. Ja kivan skandinaavinen.
t. ap
Tilda olisi kivempi.
Hilda.
Iiriksestä tulee mieleen silmä ja ikävää, jos lapsella r-vika. Itse en antaisi nimeä, jossa r-kirjain.