Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä jauhesammutin kotona

Vierailija
22.01.2019 |

https://www.ts.fi/uutiset/paikalliset/4453676/Pesukone+syttyi+palamaan+…

Valveutunut kansalainen pelasti kotinsa pahemmalta tulipalolta. Kuinkas monen av-mamman kotoa löytyy jauhesammutin?

Meiltä löytyy. Kerran grillatessa kaasugrilliin syttyi kunnon rasvapalo ja peitettiin grilli sammutuspeitteellä, joka kyllä hillitsi paloa, mutta ei samuttanut sitä. Tämän jälkeen hankittiin sammutuspeitteen kaveriksi myös jauhesammutin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on, parikin kappaletta sammutuspeiton lisäksi. Olen myös vastikään käännellyt ja koputellut niitä, jotta jauhe ei paakkuunnu kasaan pullossa ja hädän hetkellä sammutin toimii. 

Vierailija
2/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy. Sekä sammutin että sammutuspeitto. Kumpaakaan ei ole onneksi *koputtaa puuta* tarvinnut käyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On jossain varastossa. Sellaisessa paikassa, että tilanteen tullessa sitä ei todellakaan löydä.

Vierailija
4/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä on, parikin kappaletta sammutuspeiton lisäksi. Olen myös vastikään käännellyt ja koputellut niitä, jotta jauhe ei paakkuunnu kasaan pullossa ja hädän hetkellä sammutin toimii. 

Nehän täytyy tarkistuttaa kahden vuoden välein ja uusia kymmenen vuoden välein.

Vierailija
5/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nehän täytyy tarkistuttaa kahden vuoden välein ja uusia kymmenen vuoden välein.

Kyllä niitä siitä huolimatta pitää käännellä muutaman kuukauden välein. Juuri sain töissä käyttökoulutusta aiheesta ja vaikka kuinka vanhaa pulloa saa käyttää, se ei sinänsä mene vanhaksi, jos jauhe ei ole päässyt pakkautumaan (mikä sillä kääntelyllä juuri estetään). Esim. työpaikoilla, julkisilla paikoilla ja vaikka veneissä niissä on se tarkastuspakko, mutta kotona pidettävissä ei ole. 

Vierailija
6/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sammutinta eikä sammutuspeitettä.

Vierailija
7/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo, mutta rappukäytävässä on. Sammutuspeite on. 

Työpaikalle pomo hommasi, kun huomautin, ettei ole sammutusvälineitä. Siinä ne on nyt olleet paketissa samassa kohdassa yli neljä vuotta ja siivooja siirtää välillä, muuten ei liiku. Osaan kyllä käyttää, olen käynyt tulityökurssin. Kortti ei ole enää voimassa, mutta muistan vielä, miten käytetään. 

Vierailija
8/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on hiilidioksidisammutin. Maksaa reilun satasen, mutta ei tarvittaessa sotke koko kämppää. Jauhesammutin tekee kauheaa jälkeä, vaikka sammuuhan palava rasva tai telkkari silläkin.

Vierailija
9/9 |
22.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Autotallissa on sammutin. Pihalla jos kaasugrilli syttyisi tuleen, raahaisin sen vaan kauemmas talosta (renkaat alla) ja irroittaisin kaasupullon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan