Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alhainen ferritiiniarvo - Mikä lääkkeeksi?

Alhaallaferritiini
21.01.2019 |

Mulla on todettu alhainen ferritiiniarvo, siis rautavarasto on melko tyhjänä. Onko teillä ollut sama? Mitä saitte lääkkeeksi?

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehelläni on vuotavat pukamat ja haavaumat ja lääkäri kehotti antamaan rimjobin miehelle joka päivä, nyt mennyt kaksi viikkoa ja vointi kohentunut huomattavasti.

Vierailija
2/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa. Nestemäinen imeytyy parhaiten.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rautaa apteekista. Mutta älä vain erehdy ostamaan Maltofer nimistä (kolminarvoista rautaa), joka ei nosta ferritiiniarvoja kuin 5%:lle potilaista. Itse söin sitä aivan turhaan 3 kk, ferritiiniarvo ei noussut pykälääkään.

Mikä tahansa muu rauta on parempi.

Vierailija
4/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla todettiin marraskuussa 2018 ferritiini 6 ja hb 70. Määrättiin rautakuurille jota jatkettava ainakin puoli vuotta. Sain Retaferia, ja nyt pari viikkoa sitten hb jo sadan paikkeilla!

Ensin tietysti tutkittiin ettei ole elimellistä vikaa tai sairautta takana. Ei löydetty.

Retafer on aika raju vatsalle, ainakin minulle. Jatkuvasti löysällä ja vatsakipuja tulee jos ei syö kunnolla kun ottaa lääkkeen, mutta taitaa olla vahvin rautavalmiste mitä käsikaupasta saa.

Vierailija
5/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apteekista käskettiin hakea rautatabletteja. Otin Obsidania, koska sitä olen syönyt joka kerta.

Anemian syy kannattaa selvittää ennen omatoimisia kuureja.

Vierailija
6/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rautaa apteekista. Mutta älä vain erehdy ostamaan Maltofer nimistä (kolminarvoista rautaa), joka ei nosta ferritiiniarvoja kuin 5%:lle potilaista. Itse söin sitä aivan turhaan 3 kk, ferritiiniarvo ei noussut pykälääkään.

Miksi hän lääkäri määräsi minulle juuri tuota :0 sanoin, että maha menee löysälle, niin olisko toi joku vähiten tehokas valmiste ja siksi hyötykin hidas?

Vierailija
7/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MALTtia FERritiinin kanssa. Heh!

Vierailija
8/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista lihaa.

Vierailija
9/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferrodan on tosi hyvä, kotimainen ja edullinen valmiste. Ei ärsytä vatsaakaan. Tällä nostin ferritiinin muutamissa viikoissa anemiasta normaalilukemiin.

Vierailija
10/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Punaista lihaa ja nimenomaan hyvälaatuista kokolihaa. 

Rautavalmisteista Superior Sourcen suusta imeytyvä tabletti nostaa nimen omaan ferritiiniä erittäin hyvin eikä aiheuta ummetusta, ripulia tai vatsavaivoja. 

Vierailija
11/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ferroforte?

Vierailija
12/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahaa, eli siihen määrätään rautatabletteja kuten anemiaankin. Mulla on tosiaan aiemminkin ollut hemoglobiini alhainen ja olen syönyt sekä Retaferia että Obsidania. Retaferista tuli vatsaoireita paljon, Obsidanistakin jonkun verran. En haluaisi syödä niitä kumpaakaan. Rautasuihke sen sijaan kiinnostaisi. Onko kokemuksia? Tuo Superior Source kiinnostaisi myös. Tietysti riippuu nyt siitä, mitä lääkäri minulle määrää.

Vierailija
13/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, ja mä olen kyllä sekasyöjä. On vaan ollut aina runsaat kuukautiset, ja siksi varmaan myös rauta-arvot alhaiset yleensä.

Ap 

Vierailija
14/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ferrodan on tosi hyvä, kotimainen ja edullinen valmiste. Ei ärsytä vatsaakaan. Tällä nostin ferritiinin muutamissa viikoissa anemiasta normaalilukemiin.

Tää on tehokas mutta mulle ei sopinu. Kannattaa testata sopiiko.

Vierailija
15/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Solgar Gentle Iron on monelle parhaiten sopiva ja sitä löytyy luontaistuotekaupoista. Ferritiinitason nostaminen vaatii joka tapauksessa pitkän rautakuurin, joten ihan mitä tahansa nappeja ei vatsa kestä. Itse (85kg mies) söin sitä 100mg päivässä lähes vuoden, jotta ferritiini korjaantui noin tasolle 150. 

Vierailija
16/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oliskohan seleeni tässä tapauksessa ok?

Vierailija
17/17 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Floradix- rautavalmiste auttaa. Suosittelen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän