Olen Narsisti. Onko kysyttävää?
Kommentit (96)
Vierailija kirjoitti:
Ei aja sun asiaa tuo vaan lähinnä jää se fiilis ettei narskujen uhritkaan aina ihan täysillä käy.
Tuo on totta. Jokaisella narsistin lapsella on erilaisia mielenterveysongelmia, johtuen siitä lapsuudesta jonka narsistit lapsilleen tarjoavat. Väkivaltaa ja psykoottista riehumista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sitten omin sanoin narsistin määritelmä ja se, miten tämä näkyy ja toteutuu sinun käytöksessäsi?
Olen keskivertoa lahjakkaampi, taitavampi, älykkäämpi. Näkyy yleensä taustalla.
Narsistin lähtökohtainen ylimielisyys yhdistettynä harhaluuloihin omasta suuruudesta. Jokainen narsisti kuvittelee samalla tavalla, ja jokainen on kuitenkin vain pelkkä keskinkertaisuus.
Näin se menee. Narsismin ytimessä on tarve olla spesiaali ja kaupassa tulee mukana ylimielisyys. Ei tartte millään lailla perustua todellisuuteen mutta aina se on.
Siinäpä se onkin jos onkin oikeasti parempi niin ei olekaan narsisti vaan terveesti ylpeä osaamisestaan:) Iso ero.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aja sun asiaa tuo vaan lähinnä jää se fiilis ettei narskujen uhritkaan aina ihan täysillä käy.
Tuo on totta. Jokaisella narsistin lapsella on erilaisia mielenterveysongelmia, johtuen siitä lapsuudesta jonka narsistit lapsilleen tarjoavat. Väkivaltaa ja psykoottista riehumista.
Sinusta tulee mieleen juuri narsisti joka riehuu täällä jaellen diagnooseja joita ei edes hallitse vaan luulee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta säälin sinua jos aidosti olet narsisti :(
Niitä uhrejahan ei kannata sääliä.
Kannattaa ja he ovat toki etusijalla. Mutta oikeasti kaikkein surkein reppana on pohjimmiltaan narsisti. Et sinäkään varmasti osia vaihtaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sinusta tulee mieleen juuri narsisti joka riehuu täällä jaellen diagnooseja joita ei edes hallitse vaan luulee.
Näinpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on vaarallisin mielisairaus maailmassa, ja kerroit itse olevasi narsisti kun aloitit tämän keskustelunkin aiheesta. Itse sinä itsesi siis diagnosoit. Älä minulle valita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Narsismi on vaarallisin mielisairaus maailmassa, ja kerroit itse olevasi narsisti kun aloitit tämän keskustelunkin aiheesta. Itse sinä itsesi siis diagnosoit. Älä minulle valita.
Hahah en ole aloittaja ja kuka siis riehuu luuloineen suurineen taas?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja ainakin on narsisti kertomansa mukaan, ja narsismihan on siis parantumaton ja hyvin vakava mielisairaus. Sinun muuten kannattaa käyttää jotain nimimerkkiä, niin sinua ei sotketa viestiketjun aloittaneeseen huomiohuora-narsistiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kerropa sitten omin sanoin narsistin määritelmä ja se, miten tämä näkyy ja toteutuu sinun käytöksessäsi?
Olen keskivertoa lahjakkaampi, taitavampi, älykkäämpi. Näkyy yleensä taustalla.
Jos olet noinkin pätevä, miksi sinulla ei ole työpaikkaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eikös hänen tuttavapiiriä pitäisi sääliä.
Niinpä. Pahinta narsistin läheisenä olemisessa on se kun tajuaa, ettei narsistia voi sääliä. Koska ei narsisti tunne aidosti niitä tunteita mitä itse tuntevana yksilönä luulen tuntevan. Oli aika jolloin luulin että narsisti on yksin, hädässä, yksinäinen, elämänsä uhri.. ei ole. Narsisti on voittaja, aina. Narsisti voi itkeä ja tuntea surua, mutta tuntee sitä eri vinkkelistä käsin kuin suurin osa ihmisistä samassa tilanteessa. Narsistia ei voi sääliä, hän ei tee säälilläsi mitään. Narsisti on pienen lapsen tasolla tunne-elämältään, jossa kaikki on aina häntä varten ja hänen tarpeet tyydytetään ja hän on kaikkien elämän keskipiste. Luontaisesti narsisti tuntee pahaa oloa kun joku ihminen ei hänen tarpeita asetakaan ykköseksi, mutta tällöin narsisti vain uhrautuu hetkeksi ja jatkaa eteenpäin. Jatkaa niiden ihmisten seuraan kenen elämän keskipiste hän voi olla ja ketkä jälleen palvelevat häntä. Kun nämä ihmiset väsyy, siirrytään seuraavaan. Ja kuka saa kokoajan? Narsisti. Moni narsisti on saanut enemmän kuin monet ihmiset yhteensä. Ja he saavat myös rakkautta ja välittämistä osakseen. Ei ole syytä sääliä narsistia. Narsistissa ei ole sellaista kohtaa, mihin tuo sääli olisi tarpeen. Hän kaipaa niitä inhimillisiä tunteita joiden puuttumista säälit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Eikös hänen tuttavapiiriä pitäisi sääliä.
Niinpä. Pahinta narsistin läheisenä olemisessa on se kun tajuaa, ettei narsistia voi sääliä. Koska ei narsisti tunne aidosti niitä tunteita mitä itse tuntevana yksilönä luulen tuntevan. Oli aika jolloin luulin että narsisti on yksin, hädässä, yksinäinen, elämänsä uhri.. ei ole. Narsisti on voittaja, aina. Narsisti voi itkeä ja tuntea surua, mutta tuntee sitä eri vinkkelistä käsin kuin suurin osa ihmisistä samassa tilanteessa. Narsistia ei voi sääliä, hän ei tee säälilläsi mitään. Narsisti on pienen lapsen tasolla tunne-elämältään, jossa kaikki on aina häntä varten ja hänen tarpeet tyydytetään ja hän on kaikkien elämän keskipiste. Luontaisesti narsisti tuntee pahaa oloa kun joku ihminen ei hänen tarpeita asetakaan ykköseksi, mutta tällöin narsisti vain uhrautuu hetkeksi ja jatkaa eteenpäin. Jatkaa niiden ihmisten seuraan kenen elämän keskipiste hän voi olla ja ketkä jälleen palvelevat häntä. Kun nämä ihmiset väsyy, siirrytään seuraavaan. Ja kuka saa kokoajan? Narsisti. Moni narsisti on saanut enemmän kuin monet ihmiset yhteensä. Ja he saavat myös rakkautta ja välittämistä osakseen. Ei ole syytä sääliä narsistia. Narsistissa ei ole sellaista kohtaa, mihin tuo sääli olisi tarpeen. Hän kaipaa niitä inhimillisiä tunteita joiden puuttumista säälit.
Nimenomaan tuo että narsistin henkinen ikä on jotain 3-4-vuotiaan tasolla. Eihän se ymmärrä sitä itse, mikä on hirveän surullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä suuria luuloja minulla mielestäsi on?
Eii ole vaaan voelä selviiinnut se yhtä mitä onn esim itsetuntoo,kriiittisyyys jaa hauukkuminen.
Pahoinpideltiinkö sinua lapsena? Vai minkä asian kokisit ensisijaisesti edesauttaneen narsismisi synnyssä? Odotan edelleen vastausta kysymykseen, joita pyysit esittämään narsismiasi koskien.
Kuinka monen ihmisen olet murskannut henkisesti?
Millainen tunne siitä tuli?
Mitä teet kun tapaat toisen narsistin? Tunnistatko että on samanlainen? Millainen vuorovaikutus siitä alkaa? Entäs kun tapaat psykopaatin? Miten ihastumiset, voisitko ihastua narsistiin vai pitääkö olla tunteva ihminen, jonka saat rusentaa?
Ja millaisia keinoja käytit kun murskasit heidät? Miten suunnittelit ne?
Onko sinulla tunne, että menet hukkaan suomessa?
Rakastatko lapsiasi? Mitä jos joku pedofiili tarjoutuisi maksamaan seksistä alle kouluikäisen lapsesi kanssa, suostuisitko tai olisiko iällä edes merkitystä?
Niitä uhrejahan ei kannata sääliä.