Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aviomies halusi eron, mutta ei lähde eikä puhu enää

Gitta
21.01.2019 |

Olen tuntenut mieheni n. 20 vuotta, olemme olleet lähes sen ajan yhdessä ja tästä ajasta naimisissa pian 10 vuotta. Meillä on kaksi lasta, 5- ja 7-vuotias. Meillä on mennyt mielestäni ihan hyvin, ei mitään erityistä, olen ollut toki se, joka on lasten kanssa työn ohella enemmän, koska miehellä on vuorotyö ja on poissa kohtuullisen paljon. Yhtäkkiä mies ilmoitti, että hän haluaa erota, että elämä on ollut surkeaa, kuluneet 20 vuotta täysin turhia, lapset etäisiä ja minä alusta asti väärä valinta - ja syy tähän kaikkeen olen minä. Hämmennyin todellakin, mutta ajattelin, että jos hän tosiaan on sitä mieltä, että minä olen pilannut kaiken niin ei kai tässä voi jatkaakaan, enkä mä todellakaan voi sitä estää lähtemästä, ja yritin puhua, että aletaan sitten valmistella eroa, miettiä, miten tämä kaikki hoidetaan. Ja kas, nyt mies ei puhu ollenkaan, ei minulle eikä lapsille, eikä ole kertonut kenellekään, että haluaa erota. On kotona kuten ennen mutta täysin mykkänä. Minä täällä lasten kanssa elän kuin ei mitään, lapset tietysti vähän ihmettelevät isän käytöstä mutta koska olemme tottuneet kolmistaan elämään miehen työaikojen takia, harrastus- ja muut rutiinit pyörii entiseen malliin. Mua tää tilanne repii. Kuuntelen Haloo Helsinkiä ja laulan mielessäni, että se mikä ei tapa se todellakin hajottaa. En haluaisi hajottaa perhettä ihan lastenkin takia, mutta eihän tällaista kukaan jaksa. Että jos mä olen ihan pas...a ja sen takia lapset ovat pas..ja ja elämäkin sitä samaa, niin mitä tässä nyt? Siis uhkailiko vain vai jäikö nyt junnaamaan jotain? Että jos halusi erota niin miksi ei lähde tai edes puhu? Ja tähän loppuun vielä, että mies on niin paljon kotona, että tiedän, ettei sillä toista naista ole - ellei nyt sitten haaveissa.

Kommentit (58)

Vierailija
1/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se odottaa että hoidat sen eroamisenkin hänen puolestaan.

Vierailija
2/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mykkäkoulun pitäjä saa lähteä! Tulosta netistä lomakkeet avioeron hakemista varten ja ala suunnitella tulevaa elämääsi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä toinen, tai sitten se on psykoosissa. Menkää pariterapiaan, jossa miehestä kaivetaan jotain esiin.

Vierailija
4/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mielenterveyden ongelmalta. Ei kai terve ihminen yhtäkkiä lakkaa puhumasta koko perheelle?

Hienoa, että pystyt suhtautumaan asiaan noin rationaalisesti. Ehkä sinäkin olet onnellisempi ilman häntä?

Vierailija
5/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Meillä oli kaikki niin hyvin". 

Eikös tämä ole AINA palstamammojen mielestä vain miesten ongelma? Ja silti vain naiset kirjoittavat näitä aloituksia palstalle. 

Vierailija
6/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä mies omalla purkautumisella odotti sinulta toisenlaista reaktiota. Ehkä se oli vain hänen typerä tapa purkaa kiukkuaan.

Nyt hän ymmärtää, että asia on muuttunut vakavammaksi, kuin mitä oli ajatellut. Ehkä.

Eikä nyt tiedä ollenkaan, miten tästä eteenpäin. Hänen pitäisi pysyä sanojensa takana ja ryhtyä toimiin eli hoitamaan eroa, mutta ei hänestä ole siihen... Joten hän on erittäin hämmentynyt ja hukassa.

Tämä on vain yksi tulkinta.

Vierailija
7/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin no, mitä muuta voi sanoa, jos mies ei koskaan sano, että jokin on vialla tai että olen pilannut hänen elämänsä paitsi siinä vaiheessa, kun puhuu erosta? Ei ollut kauan sitten, kun mies sanoi, että olemme parasta mitä hänelle on tapahtunut - ja nyt näin.

Ap

Vierailija
8/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äskeinen vastaus siis vastaajalle 5, että miksi aina olisi vain miesten ongelma :-)

Ap

Vierailija
9/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

#toinennainen

Älä uskottele itsellesi, ettei sellaista voi olla, koska mies on nin paljon kotona.

Vierailija
10/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

#toinennainen

Älä uskottele itsellesi, ettei sellaista voi olla, koska mies on nin paljon kotona.

Lisäyksenä vielä, että päästä se mies menemään.

Vierailija
11/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä mies omalla purkautumisella odotti sinulta toisenlaista reaktiota. Ehkä se oli vain hänen typerä tapa purkaa kiukkuaan.

Nyt hän ymmärtää, että asia on muuttunut vakavammaksi, kuin mitä oli ajatellut. Ehkä.

Eikä nyt tiedä ollenkaan, miten tästä eteenpäin. Hänen pitäisi pysyä sanojensa takana ja ryhtyä toimiin eli hoitamaan eroa, mutta ei hänestä ole siihen... Joten hän on erittäin hämmentynyt ja hukassa.

Tämä on vain yksi tulkinta.

Niin, voi olla. Mietin tuota, koska jos olisi täysin valmis eroamaan, niin miksi ei puhuisi meille. Olen sanonut, että minä en eroa halua enkä toivo, mutta jos hänen tilanteensa on tuo, niin enhän mä voi estääkään. Ja jos oli vain typerä purkaus ja tästä selvitään, niin toivottavasti jäi viimeiseksi kerraksi.  Toisaalta voihan se tosiaan odottaa, että minä hoidan eronkin, kuten joku ehdotti...

Ap

Vierailija
12/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa mun ex-mieheltä. Tosin hän halusi erota suunnilleen kerran kuussa ja kuuntelin ne huudot ja haukut kymmeniä kertoja. Haukkui minut ja lapset, kuinka ollaan pilattu elämänsä, sen jälkeen mökötti pari viikkoa, kunnes pikkuhiljaa elämä taas asettui uomiinsa, aktivoituakseen taas uuteen riitaan viimeistään kahden viikon päästä. Aikani tätä menoa katselin (halusin yhteisen lapsemme elävän ehjässä perheessä..) mutta sitten tajusin, että lapset kärsivät vähemmän erosta kuin seinähullun miehen kanssa elämisestä ja ilmoitin, että nyt muuten riitti ja aloin itse järjestellä eroa. Silloin miehelle iski paniikki, itki ja rukoili, että peruisin eron ja kuinka rakastaa minua ja lapsia jnejne. Vielä kerran yritettiin, mies kesti kolme päivää, jonka jälkeen taas haukkui minut ja lapset. Silloin tajusin, että tilanne ei tästä parane ja aloin etsiä uutta asuntoa, joka onneksi löytyikin pian. Kun pakkasin viimeisiä tavaroita muuttoautoon, mies itki, etteikö hänkin voisi muuttaa meidän kanssa... Enää en pudonnut samaan kuoppaan, vaan jatkoin elämääni lasten kanssa, miehen tietenkin tehdessä kaiken mahdollisen kiusan yhteisen lapsemme kustannuksella. Nyt tästä on jo yli kymmenen vuotta ja edelleen aina silloin tällöin laitan käteni ristiin ja kiitän, että pääsin tuosta perhehelvetistä eroon!!

Vierailija
13/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ei halua olla se jättäjä, eli odottaa että sinä aloitat prosessin. Noin pitkän suhteen ja lapsien takia se jättävä osapuoli saa pas kaa niskaansa ja jätetty saa sympatiat.

Toisinsanoen jos haluat erota niin kannattaa aloittaa sillä, että kertoo sukulaisille ja ystäville kyseessä olevan miehen tahto. Tämä siksi, ettei mies ehdi tarinoimaan miten hirveä olet, koska jostain syystä sitä ensimmäistä kertovaa osapuolta uskotaan enemmän.

Vierailija
14/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Meillä oli kaikki niin hyvin". 

Eikös tämä ole AINA palstamammojen mielestä vain miesten ongelma? Ja silti vain naiset kirjoittavat näitä aloituksia palstalle. 

Juu, olen usein viljellyt tuota sanontaa koska se on ollut totta ja nyt aloituksessa heti kiinnitin huomiota samaan. Se voi siis olla toisinkin päin?! En olis uskonut mutta kaikkea näkee kun tarpeeksi vanhaksi elää :D

Mutta kyllä minä aloittajan kengissä pakkaisin herran tavarat oven suuhun ja sanoisin näkemiin.  Voisin soittaa taksinkin jos ei itse saa autoaan liikkeelle. Kämppää en kyllä valmiiksi hommais, menköön vaikka äitinsä helmoihin, jonne varmaan kuuluiskin.

Vierailija
15/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies uhkaili erolla, että hänen elämänsä menee hukkaan perheen kanssa. Tulostin netistä avioerohakemukset pöydälle ja kutsuin kotiin kiinteistönvälittäjän arviokäynnille. Sanoin että en uhkailuja  kuuntele, jos haluaa erota niin sitten erotaan. Säikähti tuosta ja ehdotti itse kuitenkin pariterapiaa ensin. Se varmaan tulikin tarpeeseen molemmille, yhdessä ollaan edelleen ja monta lukkoa aukesi noissa keskusteluissa kun ulkopuolinen oli mukana. 

Voisiko ap:n mies olla nyt jossakin välivaiheessa, ei tiedäkään kuinka edetä. Laittaisin miehen hoitamaan käytönnön järjestelyjä mykkäkoulun sijaan, joku ratkaisu tuohon tilanteeseen olisi heti saatava. Nyt mies ikäänkuin odottaa ap:n seuravaa siirtoa, ei ehkä uskallakaan toteuttaa uhkauksensa seuraavaa vaihetta itse.

Vierailija
16/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti ei halua olla se jättäjä, eli odottaa että sinä aloitat prosessin. Noin pitkän suhteen ja lapsien takia se jättävä osapuoli saa pas kaa niskaansa ja jätetty saa sympatiat.

Toisinsanoen jos haluat erota niin kannattaa aloittaa sillä, että kertoo sukulaisille ja ystäville kyseessä olevan miehen tahto. Tämä siksi, ettei mies ehdi tarinoimaan miten hirveä olet, koska jostain syystä sitä ensimmäistä kertovaa osapuolta uskotaan enemmän.

Miten lapsellisia ihmiset voi olla?

Kannattaa aloittaa se eroaminen ihan vaan omien tuntemusten ja käytännön asioiden järjestelemisestä, eikä sen suunnittelemisella millä taktiikalla saa haalittua eniten muita ihmisiä omalle puolelleen.

Vierailija
17/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin no, mitä muuta voi sanoa, jos mies ei koskaan sano, että jokin on vialla tai että olen pilannut hänen elämänsä paitsi siinä vaiheessa, kun puhuu erosta? Ei ollut kauan sitten, kun mies sanoi, että olemme parasta mitä hänelle on tapahtunut - ja nyt näin.

Ap

Tulee pahasti kyllä se tunne että toinen nainen on kuvioissa jos vasta on puhunut ihan toisin kuin nyt eroa halutessaan. Tai toinen vaihtoehto että kaverinsa on eronnut ja tilittänyt siitä miehellesi, joka on nyt pysähtynyt miettimään omaa perhe-elämäänsä ja todennut että voisihan sitä itsekin elää poikamiehen elämää vielä. Onko mies 4-kymppinen? Tai sitten heikkona hetkenään suutuspäissään (ja vähän muutenkin päissään?) oksensi ulos "haluan erota" ja tuli samantein katumapäälle eikä tiedä miten asian selvittäisi. Vähän kuin kollikissa joka kohtaa toisen, eikä tiedä hyökkäiskö vai juoksisko karkuun, joten jää nuoleen tassuaan.

Vierailija
18/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommenteista! Pitää varmaan hetki vielä katsella, jos saisi suunsa auki ihan itse, muuten tosiaan tulostan eropaperit itse. Itse en eroa haluaisi mutta eihän tällainenkaan käy. Enkä todellakaan ala tällaista katsella, jos tästä on tulossa tapa, eihän tällaista kestä kukaan. En myöskään kyllä hänen puolestaan asioita tee, saa ihan itse miettiä kuvionsa ja seuraavan siirtonsa, muuten pääsee vielä siitäkin sanomaan, että pas--a ero - ja sekin on mun vika. Lapsia käy sääliksi, mitenhän niiden asioista voi sopia miehen kanssa, joka ei puhu. Toisaalta ei kauhean kivalta tuntunut sekään, että vanhempi lapsista tuli halaamaan ja sanoi, että jos ei tästä mitään tule, niin älä huoli, me pärjätään, äiti, kolmistaan.

Ap

Vierailija
19/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tulee pahasti kyllä se tunne että toinen nainen on kuvioissa jos vasta on puhunut ihan toisin kuin nyt eroa halutessaan. Tai toinen vaihtoehto että kaverinsa on eronnut ja tilittänyt siitä miehellesi, joka on nyt pysähtynyt miettimään omaa perhe-elämäänsä ja todennut että voisihan sitä itsekin elää poikamiehen elämää vielä. Onko mies 4-kymppinen? Tai sitten heikkona hetkenään suutuspäissään (ja vähän muutenkin päissään?) oksensi ulos "haluan erota" ja tuli samantein katumapäälle eikä tiedä miten asian selvittäisi. Vähän kuin kollikissa joka kohtaa toisen, eikä tiedä hyökkäiskö vai juoksisko karkuun, joten jää nuoleen tassuaan.

No onhan se juuri hieman yli 40-v.

Ap

Vierailija
20/58 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Identtinen tarina omani kanssa. Mies sanoi, että haluaa erota ja että olen lannistanut hänet täysin. Ja jatkoi elämäämme kuin ennenkin. Kunnes vahingossa paljastui toinen nainen. Kun sain tietää uskottomuudesta, työnsin miehen heti ovesta ulos.