Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet, jos joku toistuvasti pyytää ikävää toimintaa anteeksi, muttei ikinä muuta sitä?

Vierailija
21.01.2019 |

Siivoatko siinä tapauksessa tällaisen ihmisen vain pois tuttavapiiristäsi?

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, että hänellä varmaankin poikkeuksellisen lyhyt muisti.

Saa jäädä kaverikseni, sillä kukaan ei ole täydellinen.

Vierailija
2/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelen, että hänellä varmaankin poikkeuksellisen lyhyt muisti.

Saa jäädä kaverikseni, sillä kukaan ei ole täydellinen.

Entä jos tämä toiminta aiheuttaa sinulle merkittävää haittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan pois toisen kerran jälkeen. Kyllä asioiden pitää muuttua tai loppuu siihen.

Vierailija
4/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaistahan tyypillisesti ovat esim. alkoholiongelmaiset.

Vierailija
5/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siivoan pois toisen kerran jälkeen. Kyllä asioiden pitää muuttua tai loppuu siihen.

Olen samaa mieltä. Ei anteeksipyyntö voi oikeuttaa sitä, että ihminen käyttäytyy aivan miten sattuu.

Vierailija
6/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tilanteesta kauheasti. Jos itse olen saman asian suhteen töpännyt pari kertaa ja saanut anteeksi kyllä minunkin täytyy pystyä antamaan anteeksi vastaavanlaisesta toiminnasta. Tietysti vaikuttaa se huomaako että toinen todella koittaa muuttaa tapojaan vai pyytää vain anteeksi ja palaa samaan toimintatapaan.

Vierailija
7/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Paskan lässytystä - turha ihminen.

Vierailija
8/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totuttua tapaa on vaikea poistaa itsessään. Tulee ihan automaattisesti, niin hyvät kuin huonotkin puolet esille.

Vierailija
9/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totuttua tapaa on vaikea poistaa itsessään. Tulee ihan automaattisesti, niin hyvät kuin huonotkin puolet esille.

Joissain tapauksissa tuo vain voi olla se asia, joka äkkiä päättää ihmissuhteen kokonaan.

Vierailija
10/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista ikävää toimintaa?

Vierailija
11/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joissain tapauksissa tuo vain voi olla se asia, joka äkkiä päättää ihmissuhteen kokonaan.

Kokemusta on. Joskus toinen myös provosoi toista näihin huonoihin puoliin. Ei sitä yksin kukaan provosoidu.

Vierailija
12/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli pidät mieluummin kiinni totutuista tavoistasi kuin ihmissuhteistasi?

Vierailija
13/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu siitä, kuinka vakavasta asiasta on kyse ja mistä huono käytös johtuu.

Vierailija
14/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitkä tavoitteet sillä toisella osapuolella on minua kohtaan. Jos hän ei luovu omista huonoista puolistaan, niin miksi minunkaan.

Vierailija
15/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vaikuttaisi asiaan mistä huono käytös johtuu? Osa ihmisuhteista on pahaksi. Aina ei ole syytä pyrkiä loputtomiin ymmärtämään huonoa käytöstä.

Vierailija
16/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu ihan siitä mitkä tavoitteet sillä toisella osapuolella on minua kohtaan. Jos hän ei luovu omista huonoista puolistaan, niin miksi minunkaan.

Eli siis olet persoonana hyvin joustamaton? Mitä hyödyt siitä?

Vierailija
17/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu asiasta, miksikään kuramatoksikaan en ala.

Vierailija
18/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan. Joskus annan - ikävästä asiasta riippuen - toisen mahdollisuuden, mutta joskus se on yksinkertaisesti kerrasta poikki (esim väkivaltaisuus). Jos henkilö on työkaveri, silloin en tietenkään voi siivota häntä pois elämästäni, mutta työpaikalla suhtaudun häneen viileän asiallisesti olematta tekemisissä yhtään enempää kuin mikä on töiden kannalta välttämätöntä. 

Vierailija
19/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi se vaikuttaisi asiaan mistä huono käytös johtuu? Osa ihmisuhteista on pahaksi. Aina ei ole syytä pyrkiä loputtomiin ymmärtämään huonoa käytöstä.

En ole tuo alkuperäinen kirjoittaja, mutta kyllä mulle ainakin on väliä mistä johtuu. Esim. jos huono käytös johtuu vaikka sairaudesta, olen valmis jaksamiseni mukaan sietämään sitä, sen sijaan jos se on silkkaa ilkeyttä ja välinpitämättömyyttä minun tunteistani niin en tällaista kaveria kaipaa ystäväpiiriini.

Esim. omassa tuttavapiirissäni on yksi masentunut ja yksi bipolaarihäiriötä sairastava. Kyllä nämä on välillä aika raskaita ihmisiä, mutta kun tiedän että se on sairaus, niin en ihan vähästä välejä poikki laittaisi. Toki silloin jos on erityisen paha kausi siinä mielessä että seura on minulle erityisen raskasta, pidän hieman etäisyyttä että en itse uuvu (esim. en vastaa joka soittoon), mutta en koe myöskään tarvetta katkaista välejä kokonaan. 

Vierailija
20/31 |
21.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli siis olet persoonana hyvin joustamaton? Mitä hyödyt siitä?

Koska joustavuutta käytetään vain hyväksi. Näin olen kokenut suhteissa. Haluaisitko sinä olla kuramatto johon pyyhkiä jalat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän neljä