Jonnan jalka katkesi itsestään - Moni meni oi pakkasessa
Sitten tapahtui jotain, mitä Patronen ei vieläkään oikein käsitä. Kuului naksahtava ääni, ihan kuin jossain olisi katkennut jäinen keppi. Hän katsahti jalkoihinsa, mutta minkäänlaista keppiä ei näkynyt missään.
Vielä siinä vaiheessa Patrosta ei sattunut ollenkaan. Seuraavalla askeleella hän romahti polvilleen.
– Meniköhän nilkkani ympäri? Patronen muistaa ajatelleensa.
Jalka oli L-kirjaimen muotoinen
Nainen koiran kanssa katsoi polvillaan olevaa Patrosta kauempaa. Patronen yritti kontata eteenpäin. Hän tunsi, että vasen jalka oli aivan väärässä asennossa. Hän kurkisti taakseen ja näki jalkansa olevan ällän muotoisesti väärän suuntaan.
– Nyt on sattunut ja pahasti, hän mietti. Samalla iski valtava kipu.
Patronen keräsi kaikki voimansa ja huusi niin kovaa kuin kurkusta lähti: Sattuu, sattuu! Hän iski kädellään maata, koska kipu oli valtava. Ohi kulki läheisen koulun lapsia reppuineen. Koiran kanssa oleva nainen oli jähmettynyt kauemmaksi.
Patrosella oli yleensä aina puhelin mukanaan, mutta tällä kertaa ei. Pakkasta oli 19 astetta, ja hän makasi lumisella kadulla legginssit jalassaan.
Epätoivo alkoi hiipiä. Miksei kukaan auta? Onko minun maattava tässä siihen asti, kunnes lapseni tulevat koulusta? Herranen aika, minähän jäädyn.
Mitä teet siellä maassa?
Kommentit (33)
Oliskohan uhrilla nyt menny ajantaju sekaisin? Auttajiahan oli lähellä ja apua saatiin, eli ei oikeasti mitään ongelmaa. Kyllä mäkin hetken miettisin, jos uhrilla olis iso koira vieressä... Ei se silti tarkoita sitä, ettenkö kattois loppuun asti, että apu saapuu.
Miksi tuollainen iso koira on ilman kuonokoppaa.
Korvaako Jonna auramiehelle sairaalalaskun.
Ehkä tämä koirineen tunnetaan naapurustossa tietynlaisena tapauksena. Apua pitää tietenkin soittaa, mutta kun ei elvytystilanteesta ollut kyse, ei lähelle meno ollut edes tarpeen, jos iso aggressiivinen koira vieressä.
Vaikea tilanne. Pitääkin itse jatkossa ottaa puhelin mukaan. En mene omastakaan koirastani täysin takuuseen, että olisi rauhallinen tuollaisessa tilanteessa ja ymmärrän kyllä että auttaminen kesti. Itse tosin asun maaseudulla joten senkin takia ei välttämättä kulkisi ketään ohi jos apua tarvitsisin. Itse tietenkin pyrkisin auttamaan ja ainakin soittaisin apua jos olisi puhelin mukana.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä tämä koirineen tunnetaan naapurustossa tietynlaisena tapauksena. Apua pitää tietenkin soittaa, mutta kun ei elvytystilanteesta ollut kyse, ei lähelle meno ollut edes tarpeen, jos iso aggressiivinen koira vieressä.
Tätä kannattaa muuten koiraihmisten miettiä, minkälaisia riskejä se oma koira tai tämän rotu luo hätätilanteissa. Minä en ainakaan menisi lähelle, vaikka maassa makaisi tajuton ihminen, jos vieressä pyörisi tanskandoggi. En ainakaan, jos olisin nähnyt koiran joskus osoittavan aggressiivisuutta eläimiä tai ihmisiä kohtaan. Saati sitten, jos vieressä pyörisi joku pitbull tai dogo argentino... Soittaisin kyllä ambulanssin, mutta vaikkapa elintärkeän elvytyksen aloittaminen tai voimakkaan verenvuodon tyrehdyttäminen voisi viivästyä ambulanssin tuloon asti.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tuollainen yht´äkkinen luiden murtuminen johtuu? Pahasti osteoporoottiset luut jo tuon ikäisenä?
Esim. syövän etäpesäkkeet luustossa voi syödä luun tuolla tavalla hauraaksi.
Vierailija kirjoitti:
"Pakkasta oli 19 astetta, ja hän makasi lumisella kadulla legginssit jalassaan."
Anteeksi, mut jotenkin alkoi naurattamaan tää, kun tulin just tuolta "Kuka juntti käyttää kaupungilla toppahousuja?" -ketjusta.
Joo meen pois *nolo*
Just, juntit ne kulkee leggareissa kovassa pakkasessa. Naurahdin myös viestille 8 "luut jäätyy pakkasessa", tsiisus sentään. Kyllä on hölmöä porukkaa.
No, leggingsit,niitä käyttää aina tietty ihmisryhmä jotka ovat erittäin voimaantuneita, siihen yhdistyy huono kehonhallinta ja tasapaino liikuntaharrastuksien puutteen takia. Ei siinä muuta tartte että luut ei kestä mitään.
Ton rouvan kannattaa aina kantaa jatkossa puhelin mukana ja myös ladata 112 app puhelimeen. Kun on liikkeellä hullun purevan koiran kanssa
Tätä mä oon just kauhistellut, kun teinitkin viipottavat nilkat paljaina pakkasella kadulla. Ei ihme, kun luut napsahtelevat poikki :(.
Vierailija kirjoitti:
Vaikea tilanne. Pitääkin itse jatkossa ottaa puhelin mukaan. En mene omastakaan koirastani täysin takuuseen, että olisi rauhallinen tuollaisessa tilanteessa ja ymmärrän kyllä että auttaminen kesti. Itse tosin asun maaseudulla joten senkin takia ei välttämättä kulkisi ketään ohi jos apua tarvitsisin. Itse tietenkin pyrkisin auttamaan ja ainakin soittaisin apua jos olisi puhelin mukana.
Auramieskin luuli naisen leikkivän koirien kanssa. Osaan kuvitella tilanteen. Huutaa koiralle sattuu.
"Pakkasta oli 19 astetta, ja hän makasi lumisella kadulla legginssit jalassaan."
Siinä varsinainen neropatti kerrassaan.
Vaatteet päälle sään mukaan.