Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinä, jolla on tyttövauva, loukkaantuisitko jos ystäväsi neuloisi vauvallesi vaaleanvihreät sukat?

Vierailija
20.01.2019 |

Minulle kävi näin. Minulla oli hyvälaatuista vaaleanvihreää lankaa jäljellä juuri sen verran että sain siitä vauvalle sukat.

Päin naamaa minua kiitettiin, mutta myöhemmin kuulin että sukat oli myyty netissä eteenpäin "poikien sukkina"

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi, minusta kaunis väri tytölle! 💚

Itse en edes välitä väreistä, mutta tytöllekin sopiva.

Vierailija
2/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hä, en tietenkään loukkaantuisi! Joku taas loukkaantuu selkeästä "tyttö/poikaväristä". Noita mielensäpahoittajia riittää, mistä ihmiset tepivätkin virtansa kaikkeen loukkaantumiseen 😲

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi sinisistäkään. Minulle ei ole tyttöjen ja poikien värejä, on vain värejä.

Vierailija
4/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä vaaleanvihreä on neutraali väri.

Vierailija
5/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hittoa???

Vaikka olis tummansiniset, mitä väliä?

Vierailija
6/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei hän kuitenkaan loukkaantuneelta vaikuta, eikä päin naamaa sanonut vaan koitti hoitaa asian hienotunteisesti myymällä omasta mielestään poikien sukat eteenpäin pahoittamatta kuitenkaan sinun mieltäsi?

En itsekään loukkaantuisi, ihmettelisin ehkä lahjavalintaa, minä kun neulon itse jatkuvasti kaikkea ja sukkiakin pursuaa joka paikasta juuri siksi. Mutta ottaisin vastaan, kiittäisin ja yrittäisin varmaan käyttääkin, mutta ei meilläkään vauvan muihin vaatteisiin vihreä sopisi.

Vierailija
7/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunhan saavat pojan, tee vaaleanpunaiset sukat.

Vierailija
8/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, vihreä on mun lempiväri :)

Vierailija
9/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Peräti outo kysymys, kun nyt pitäisi nimienkin olla niin neutraaleja eikä lapsia saisi lajitella kahteen sukupuoleen biologisen ulkonäön perusteella. Siksi on erikoista, että joku vielä tällä vuosituhannella pitäisi joitakin värejä vain tyttöjen tai poikien väreinä.

Itse tein vihreitä vaatteita vauvalleni juuri siksi, että se on väri joka sopii niin tytölle kuin pojalle. Minusta musta, valkoinen, harmaa ja ruskea ovat aivan kamalia värejä vauvoille.

Vierailija
10/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, millainen ystävä tuo on? Jos joku uhraisi aikaansa neulomalla mun lapselle jotain, en olisi turhantarkka väristä enkä todellakaan kehtaisi myydä, vaan arvostaisin suuresti. 

Vierailija
11/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi. Meidän pojilla on vaatteita kaikissa sateenkaaren väreissä. En koe, että vaatteiden väri olisi merkityksellinen omissa ajatuksissani sukupuolen määrittelyssä. Sanoisin olevani pohjimmiltani hiukan konservatiivinen, mutta avoin kaikelle.

Vierailija
12/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todellakaan, vaaleanvihreä on ihana ja raikas väri kenelle tahansa.

Vierailija
13/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos loukkaantuisin, niin voisin samantien ampua itseni, koska siinä samalla tajuaisin olevani aivan järkyttävä id iootti ja kus ipää.

14/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaaleanvihreähän on uuden elämän alun väri nimenomaan. Kaikki keväälläkin on kauniin, hennon vaaleanvihreää. Aivan hurmaava väri, jota kaikki ilolla tervehtivät.

Vierailija
15/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta musta, valkoinen, harmaa ja ruskea ovat aivan kamalia värejä vauvoille.

Ja minä taas tykkään vauvanvaatteissa juuri näistä, muista väreistä en. :D

Vierailija
16/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen aika tarkka siitä että värit sopivat yhteen mitä lapsella on päällään. Olenkin sanonut lähipiirille että vaatteita ei välttämättä tarvitse lahjaksi antaa, vaan mieluummin jotain muuta. En toki loukkaantuisi, mutta ei meillä vihreät oikein käyttöönkään sopisi.

Ja ihan vaikka ollaan millä vuosituhannella niin satun haluamaan että tytöllä on punaista ja pojalla sinistä, ja että vaatteet ovat muutenkin sukupuolta kuvastavia. Eihän sitä nykyään ääneen saisi sanoakaan, mutta näin meillä.

Vierailija
17/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo sukupuolien mukainen värikoodaus on äärettömän naurettavaa, etenkin kun muistaa että muutaman vuosikymmentä sitten punainen oli poikien väri (verevä ja reipas) ja sininen tyttöjen (neitsyt Maria).

Ja vihreän nyt pitäisi olla aivan neutraali väri, vaikka uskoisikin vaaleanpunaisen ja -sinisen karsinointiin.

Ystäväsi on valitettavasti ahdasmielinen juntti.

Vierailija
18/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tuo olisi aivan se ja sama. Olkoon vaikka eri värisiä kummatkin sukat.

Tosin ei ole lastakaan. Ehkä jos olisi, minusta kuoriutuisi herkästi loukkaantuva äitihirviö.

Vierailija
19/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En loukkaantuisi vaan olisin ilahtunut että joku on nähnyt vaivaa ja tehnyt sukat vauvalleni. Ei ole tyttöjen ja poikien värejä meillä, kaikki käy.

Tökerö ystävä sulla.

Vierailija
20/92 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen myynyt ja antanut lahjoja eteenpäin, varsinkin vauvan vaatteita, valitettavasti näin, mutta ei kaikkea voi säilyttää. En kuitenkaan ole loukkaantunut niistä lahjoista. Oletko varma, että ystäväsi loukkaantui?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä seitsemän