Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kumpi on parempi: hoitoala vai asiakaspalveluala?

Vierailija
20.01.2019 |

?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala parempi ehdottomasti.

Hoitoalalla ei mielistellä ihmisiä vaan hoidetaan sairauksia niin kauan kun hoito on tarpeen. Sairaalassa monella osastolla ellei kaikissa on alkon suhteen nollatoleranssi eli känniläiset eivät edes pääse osastolle hoitoon ennenkuin ovat selvinpäin. Hoitoalalla ei todellakaan ole ajatusta, että asiakas/potilas on oikeassa vaan nimenomaan toisten päin, hoitaja tai lääkäri kertoo miten tehdään ja se saa luvan kelvata tai jos ei kelpaa niin voivoi sitten.

Asiakaspalvelualalla "asiakas on aina oikeassa" ei luoja!!!!!!!!! Asiakas on "pomo" jota mielistellään ja palvellaan hymyssä suin, vaikka olisi millainen perspää kyseessä. Asiakas saattaa todellakin olla täysin väärässä mutta ei.. hän on AINA oikeassa! Ja asiakkaat tämän todellakin tietävät ja sitä hyödyntävät. "Minä olen maksava asiakas!!!111". Niin ja palvelet tottakai myös kaiken maailman känniläisiä yms. Haastavia tapauksia ja hymyssä suin, tietenkin. ;)

Vierailija
2/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiiä.. hoitoala kai. En jaksais yhtään palvella asiakkaita.... olen kuullut niin järkyttäviä juttuja asiakaspalvelusta ja pahinta on se kun sun täytyy vaan mielistellä ja palvella. Huhhuh.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu työpaikasta. Mitään kotihoitoa en kestäisi hetkeäkään. Leikkaussali voisi olla ok tai sitten osastot, joissa potilaat vaihtuvat tiuhaan eli aina on uudet naamat seuraavassa työvuorossa. Valittavia omaisia en kyllä myöskään jaksaisi, joten työpaikka tulisi valita tarkkaan.

Asiakaspalvelu hankala... Esim. Unelma-ammattini lentoemäntä on tietysti asiakaspalvelua, toisaalta se onkin juuri se asia joka siinä ammatissa mietityttää.

Kai noissa on hyvät ja huonot puolensa molemmissa.

Vierailija
4/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan asiakaspalvelu-ala. Mult tulee luonnostaan se. :D

En koe asiakaspalveluu yhtään mielistelyks. :DD Ja hoito-alalla mua ärsyttää se, et siel ei oleteta et oot sellanen "ihanaaaa :)))))))"-tyyppi. :D Ku taas asiakaspalvelu-alalla oletetaan suurinpiirtein. :DD

Vierailija
5/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaa käyttäydy tollee "asiakas on aina oikeassa"... :DDDD toi vaan tarkottaa sitä että täytyy olla ystävällinen.

esim. jos asiakas vaikka kertoo virheellisen asian, niin sillon asiakkaalle kerrotaan hymyssä suin et miten asia on ja kysytään että ostatko? :D

Hoito-alalla taas on sairaita ihmisii, jotka on vihasii ja katkerii ja jotka saattaa siks olla tosi töykeitä. asiakaspalvelu-alalla ihmiset on rennommassa olotilassa.

on hoito-alalla myös hyviiki puolii tossa, esim. syvällisyys :D mut silti tän keskustelun perusteella asiakaspalvelu-ala.

Vierailija
6/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a...itse olen myyjä vaateliikkeessä. Työ on sinänsä helppoa ja monipuolista (teen esillepanot omalla osastolla ja tietty asiakaspalvelu). Työkaverit mukavia ja harvoin on tosi kiire, tauot ehtii pitää eikä ylitöitä tarvitse tehdä. Palkkakin ihan ok 30h sopparilla. Toki sisältää myös vkonloppuja- j iltoja.

Kaveri on hoitoalalla ja on ihan puhki. Vaihtoi vanhuspuolelta kotisairaanhoitoon ja mitään helpotusta ei ole tapahtunut!!! Järkyttävät aikataulut ja yhtään ylimääräistä aikaa ei ole, vaan pitää jo seuraavan luo kiirehtiä. Paska palkka (omaan verrattuna vaikka teen osa-aikaisena) ja se stressin määrä. Kyse on kuitenkin ihmisistä eikä mistään rievuista. Plus työulmapiiri on hoitoalalla usein huono.

Vierailija
7/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoito-alalla näyttäisi olevan vakaat näkymät ja jopa töitä toisin kuin aspa puolella. Joskus kannattaa miettiä sen mukaan mikä elättää, eikä mikä on kivaa. Ei sillä pääsin kerran käymään yhdessä ihanassa hoitokodissa jossa oli leppoisa tunnelma, oikeasti hyvä hoito sekä puitteet.. Kaikki olivat jokseenkin onnellisen oloisia vaikka enemmistö paikoista onkin sitten kaikkea muuta :(

Vierailija
8/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla monella työpaikalla on pakko jäädä painamaan iltavuoro perään kun joku sairastunut eikä sijaista saada. Koska tahansa voi joutua perumaan tämän takia oman suunnitellun menonsa. Lisäksi vuorotyön muut huonot puolet yhdistettynä huonoon palkkaukseen sai minut vaihtamaan alaa. Eikä ole ikävä myöskään eritteitä tai väkivaltaisia potilaita tai raivoavia omaisia. Nykyään kuuntelen korkeintaan asiakkaiden ärtyilyä päivätyössä mutta mutta kertaakaan en enää ole silmä mustana kotiin mennyt. 

Vierailija
9/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa-a...itse olen myyjä vaateliikkeessä. Työ on sinänsä helppoa ja monipuolista (teen esillepanot omalla osastolla ja tietty asiakaspalvelu). Työkaverit mukavia ja harvoin on tosi kiire, tauot ehtii pitää eikä ylitöitä tarvitse tehdä. Palkkakin ihan ok 30h sopparilla. Toki sisältää myös vkonloppuja- j iltoja.

Kaveri on hoitoalalla ja on ihan puhki. Vaihtoi vanhuspuolelta kotisairaanhoitoon ja mitään helpotusta ei ole tapahtunut!!! Järkyttävät aikataulut ja yhtään ylimääräistä aikaa ei ole, vaan pitää jo seuraavan luo kiirehtiä. Paska palkka (omaan verrattuna vaikka teen osa-aikaisena) ja se stressin määrä. Kyse on kuitenkin ihmisistä eikä mistään rievuista. Plus työulmapiiri on hoitoalalla usein huono.

Hmm. No vanhuspuoli ja kotisairaanhoito on juuri ne rankimmat työpaikat, joten aika huonosti on kaverisi valinnut. Mikä palkkasi mahtaa olla? Sairaanhoitajien palkka on 2500-4000e riippuen kokemuksesta, tehdyistä tunneista, työpaikasta, lisistä jne.

Vierailija
10/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on todella monessa paikassa huono työilmapiiri. Olen kuullut monelta kaverilta tätä samaa.

Nro 6, myyjä

Vierailija
11/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla monella työpaikalla on pakko jäädä painamaan iltavuoro perään kun joku sairastunut eikä sijaista saada. Koska tahansa voi joutua perumaan tämän takia oman suunnitellun menonsa. Lisäksi vuorotyön muut huonot puolet yhdistettynä huonoon palkkaukseen sai minut vaihtamaan alaa. Eikä ole ikävä myöskään eritteitä tai väkivaltaisia potilaita tai raivoavia omaisia. Nykyään kuuntelen korkeintaan asiakkaiden ärtyilyä päivätyössä mutta mutta kertaakaan en enää ole silmä mustana kotiin mennyt. 

Hoitoalalla on myös päivätöitä (labrahoitaja, röntgenhoitaja tietyissä paikoissa, terveydenhoitaja, sairaanhoitaja tietyissä paikoissa, hammashoitaja)

Vierailija
12/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoalalla on todella monessa paikassa huono työilmapiiri. Olen kuullut monelta kaverilta tätä samaa.

Nro 6, myyjä

On mullakin moni kaveri hoitoalalla eikä mitään huonoa työilmapiiriä ole.

Vierailija
13/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nää on näitä huhupuheita.

Vierailija
14/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei asiakas ole aina oikeassa. Esim. ravintolassa: jos asiakas väittää, että saa anniskella alaikäiselle/päihtyneelle/valomerkin jälkeen, asiakas ei ole oikeassa.

Itse olen isännöitsijätoimistossa eikä siellä tarvitse mielistellä asiakkaita. Asiakkaat kun eivät voi mennä asioimaan minnekään muualle :-)

Vierailija
15/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mille alalle vaihdoit? Mitä työtä siis teet nyt?

Vierailija
16/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nro 6, myyjä

On mullakin moni kaveri hoitoalalla eikä mitään huonoa työilmapiiriä ole.

Hyvä juttu! Toki paikoissa on eroja, mutta se mitä olen nyt kuullut niin aika yleistä tuntuu olevan.

Vierailija
17/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalalla on hyvät työnäkymät ja ammatissa on etuja, muun muassa rikkaiden miesten saanti. Hoitsut nai aina ylöspäin ja toisaalta miehet taas ottaa itselleen mielellään hoitsun. Sitten tietty etuna lääkärit..... Suhteitahan tolla alalla riittää työntekijöiden kesken vaikka kuinka paljon, lienee tabu.

Vierailija
18/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi on PAHEMPI paremminkin :D molemmissa ilmapiiri ongelmia, aspoilla siitä pitävät huolen asiakkaat, ja hoitajilla työkaverit. Sanoisin että sisua vaatii molemmat alat paljon, aspoilla ehkä hitusen enemmän henkisesti ja hoitajilla taas erityisesti fyysisesti. pelasta itsesi, VÄLTÄ MOLEMPIA! :D

Vierailija
19/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aspa on kivampaa ja siistimpää.

Vierailija
20/38 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän useamman lesboparin missä molemmat hoitajia joten kyllä heilläkin pariutumista alalla tapahtuu. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme seitsemän