Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyttekö näillä pakkasilla lenkillä?

Vierailija
20.01.2019 |

Otsikossa oikeastaan kysymys olikin. Ehdin saada ennen näitä pakkasia hyvän motivaation lenkillä käyntiin. Lenkkeilyni on siis pääosin kävelyä vielä toistaiseksi, osa matkasta menee hölkäten. Nyt nämä pakkaset on kuitenkin sotkeneet lenkkeilyä. Olen useamman kerran yrittänyt mennä noin 10asteen pakkasessa, mutta lopputuloksena lenkiltä kotiin päästyäni yskin keuhkot pihalle ilmeisesti pakkasen takia eikä ole toivoakaan, että vois mennä normaalin pituisen lenkin vaan lyhyemmän.

Henkisesti ottaa päähän, kun lenkille ei pääse. Salille meno ei ole mahdollista, kun asun ns. metsän keskellä eikä auto ole läheskään aina käytössäni, julkista liikennettä ei ole jne.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

tottakai! koiran pitää päästä joka päivä lenkille ja tulee niin hyvä mieli kun on reippaillut tuolla kirpsakassa säässä :) nyt kun on yskä niin oon vaan laittanu huivin suun eteen. ja tottakai hevoset pitää hoitaa ja ratsastaa säällä kuin säällä, oon ollu koko elämäni heppatyttö niin oon oppinu pukeutumaan :D 

Vierailija
22/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn kahdella kävelylenkillä päivittäin, n. 1 - 1,5 h molemmat.

Riittävästi päälle, reippaasti liikun.

Lenkit Etelä-Suomessa merenrannalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
23/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hirveää, kun raveja pidetään kovilla pakkasilla. Hevoset yskii kirkasta verta hankiin. Keuhkot niillä rassukoilla hajoaa ihmisten ahneuden tähden.

Eikä kannata tulla sanomaan ns pakkasrajoista. Olen itse nähnyt, kun Vermossa lämpömittari viedään valonheittäjän lämpöön kiinni, että saadaan sopiva pakkaslukema.

Vierailija
24/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin just kävellen kaupassa, mittarissa -20 astetta ja yhden ainoan mummon näin potkukelkalla liikenteessä. Missähän ne kaikki talvi-ihmiset mahtoi olla?

Vierailija
25/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin tunnin juoksulenkit menee vielä kun pakkasta on alle 15 astetta. Aamuhämärissä on mukava taivaltaa töihin, vielä jos on polanne joka narskuu askelten alla.

Pidemmät lenkit jää lauhemmille. Noilla pakkasilla ei oikein passaa pysähtyä hikisenä ja vaatteet kosteina.

Vierailija
26/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yskit 10 asteen pakkasen takia?????

Missä olet kasvanut?

En käytä 10 asteen pakkasella edes kaulaliinaa suun edessä, vasta -22 ylöspäin, paitsi jos myrskyää.

Kympissä pitäisi mennä tunti ongelmitta jos on terve, siitä sitten lyhentää kun alkaa nousta yli -20. (Tai laskea, miten kukakin ajattelee).

Kylmä hoitaa todella monia vaivoja  + nuorentaa päälle! Erityisen hyvää sressinhoitoon :)

Vierailija
27/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt n. 45min. - 1,5 tunnin kävelyillä, riippuu fiiliksestä. Perjantaina oli kovin pakkanen tässä Vantaalla, -14, mutta 1,5 tuntia hurahti ihan noin vaan huomaamatta. Oli kaunis ilma, niin teki mieli kävellä enemmän. Tänään olin tunnin kävelyllä ja oli -10. Teki hyvää. En ihan joka päivä käy, ettei tule kyllästymistä ja ettei paikat kipeydy, kun en ole niin kovin kauaa vielä lenkkejä tehnyt.

Tänään oli ihan huimasti ihmiset hiihtämässä ja kävelyillä. Lapset ja aikuiset. Jotenkin tuli hyvä mieli, kun näin lapsijoukon (n. 12-15v.) leikkimässä lumisotaa ja muuten peuhaamassa lumessa. Ajattelin, että kerrankin ulkona, eikä puhelimia tuijottamassa (sori yleistys, mutta näinhän se nykyään tuppaa olemaan, että puhelin ja muut laitteet tärkeämpiä).

Vierailija
28/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä koskaan pakkanen estänyt lenkkeilyä. Tänään kävin myös kävelyllä, pakkasta oli -30. Nyt muutaman asteen vielä kiristynyt. Vaatetta päälle ja suojaa myös kasvot.

Vierailija
29/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävin just kävellen kaupassa, mittarissa -20 astetta ja yhden ainoan mummon näin potkukelkalla liikenteessä. Missähän ne kaikki talvi-ihmiset mahtoi olla?

Olen ollut 4 kertaa ulkona tänään, kuinka monta kertaa miellyttäisi sinua? Olisiko toivomuskellonaikaa?

Vierailija
30/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puheissaan vain taitavat olla..

Vierailija
31/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaista naamasuojainta käytätte? Hirveä himo juosta, mutta naama jäätyy. Näin tänään jotain kestävyyskeijoja trikoissa lenkillä.

Vierailija
32/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kovuuden takia teen sitä. Odottelen että pakkaset nousevat vielä. Odotan pari tuntia niin sitten lähden juoksemaan.

Teen sen henkisen kovuuden takia. Itse pakkanen tai juoksu ei tunnu missään.

Pakkanen tuntuu lähinnä vastenmieliseltä. Samasta syystä lähden helteellä juoksemaan tai sateella.

Kovetan luonnettani. En halua asioita helpolla.

Pitää vähän tasapainottaa elämää ettei mene liian helpoksi.

Saatan pysähtyä läheiseen pikkumetsikköön ja törmäillä puihin keskikovaa. Tai hakata itseäni halolla jalkoihin ja käsivarsiin kovettaakseni luita. Sillä tavoin luiden tiheys kasvaa ja kestän kovempia tällejä.

Matkalla kaatuilen pitkin lenkkipolkua. Yleensä teen lenkin iltaisin juuri siksi että maihin meno voi säikäyttää koiranulkoiluttajat ja lenkkeilijät.

Teen homman kommando-tyylisesti kovettaakseni itsestäni kovempaa reserviläistä.

t. tykäri

Moni kuntoilija haluaisi olla kova, muttei viitsi olla noin kova, kun hienot lenkkitrikoot menee rikki puun kaarnasta ja tienpinnasta.

Tuolla tavoin lenkkeilystäkin saa kovan harjoitteen itselle. Maihin meno ja nousu ylös on todella kova juttu. Puitapäin juoksussa pitää olla tarkkana tikkujen kohdalla. Itsellä on nimittäin pahasti oksa kerran osunut kaulaan ja ohimoon.

Nyt näillä keleillä moni tekee tuota. Kova runttasu puuhun aiheuttaa mukavan lumien putoamisen efektinä kovuudesta.

Siihen kykenee kevyempikin armeijan käynyt nainen, kun käyttää koko painon ja vauhdista saadun voiman sopivaan kohtaan puuta. Ei tarvitse olla painava kaveri.

Serkku joka treenaa thainyrkkeilyä käy sparraamassa lumisten puiden äärellä. Saa kuulemma hyviä fiiliksiä lumen tultua alas. Olin kerran kuvaamassa treenisessioita lumisten puiden äärellä.

Kovaa menoa.

Kaikista kovimmat vetää tällä kelillä ilman paitaa ja punnertaa hangessa.

Vierailija
33/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti, pukeutuminen ratkaisee.

Vierailija
34/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälaista naamasuojainta käytätte? Hirveä himo juosta, mutta naama jäätyy. Näin tänään jotain kestävyyskeijoja trikoissa lenkillä.

Naamasuojaa?

Ideana on mennä kärsimään sinne ulos ja hoitaa hommat samaan tahtiin kuin olisi 10 asteetta lämmintä.

Itse käyn pakkaella lenkillä kertoakseni kaikille että olen KOVA.

Vierailija
35/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän on mitä parhaat ulkoilu säät, kaunista ja aurinkoista!! Tosin en juokse, kävelen senkin edestä !

Vierailija
36/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin innostuin juoksemaan puita päin ja seiniä päin nähdessäni suositun vaparivideon missä harjoittelijat vetivät täysiä puita ja seiniä päin löytääkseen kovuutta ja iskunsietoa.

Juoksin yhden kerran betoniseinää päin ja kimmahdin asvaltille selälleni. Päätä en iskenyt katuun sentään.

Toista kertaa en kokeile. Jätän sen koville.

Amerikkalaisesta jalkapallostahan tuo harjoite on tullut. Sielä ne juoksee lumisissa metsissä ja taklaa puita paidatta. Ihan kova harjoite sinällään.

Vierailija
37/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä lenkkeilen, just tulin iltalenkiltä. Tahdin pitää olla rauhallisempi ja 45min lenkki riittää näillä keleillä. Hien saa kyllä silti selkään kun tarpeeks on vaatetta. Naama nyt punoittaa mutta tasoittuu kyllä.

Vierailija
38/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En käy lenkillä, mutta tallihommat pitää tehdä ja hevonen hoitaa/liikuttaa säässä kuin säässä. Nythän on ihanat kelit kun on kuivaa ja raikasta, ei mutaa missään ja aurinkokin paistellut, ei edes sada mitään.

Vierailija
39/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lenkille vaan. Kävely on ok. Kaulaliina kasvoille ja menoks.

Vierailija
40/41 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yskit 10 asteen pakkasen takia?????

Missä olet kasvanut?

En käytä 10 asteen pakkasella edes kaulaliinaa suun edessä, vasta -22 ylöspäin, paitsi jos myrskyää.

Kympissä pitäisi mennä tunti ongelmitta jos on terve, siitä sitten lyhentää kun alkaa nousta yli -20. (Tai laskea, miten kukakin ajattelee).

Kylmä hoitaa todella monia vaivoja  + nuorentaa päälle! Erityisen hyvää sressinhoitoon :)

Ihan maalla olen kasvanut ja viihtynyt aina paljon ulkona, vaikkei lenkkeily itsessään ole aiemmin juuri kiinnostanut. Nyt aikuisiällä jo pidemmän ajan pakkasilma on aiheuttanut yskää ja kuten jo aiemmissa kirjoitin niin lääkäri vahvasti epäillyt, että mulla ois astmaa.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi kahdeksan