Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3-vuorotyöstä päivätyöhön oli mun pelastus

Vierailija
20.01.2019 |

Kärsin yövuoroviikkoina pahasta univajeesta. Nukuin kerran vain 20min vuorojen välissä, vaikka olisi ollut nukkua 16h.
Aloin saamaan paniikkikohtauksia autoa ajaessa ja muuallakin. Unirytmin kääntäminen vei useita päiviä.
Sit tuli vaan mitta täyteen. Päätin että tämä terveydellä leikkiminen ei ole niiden eurojen arvoista mitä tienasin ja otin loparit vakityöstä ja sain kolmen viikon pestin muualta. En ole katunut. Nyt nukun yössä 8h ja olen pirteä, energinen ja hyväntuulinen. Ei ainuttakaan paniikkikohtausta sen jälkeen.
Niin ja tämä 3 viikon työ on nyt jatkunut yli 4kk. Suosittelen muitakin vuorotyössä kamppailevia kuuntelemaan kehoaan. Mieti onko se sen arvoista.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa hyvältä.

Voiko työkkäri "pakottaa" vuorotöihin? Olen työtön lähihoitaja, pienen lapsen äiti.

Vierailija
2/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä aina yövuorojen kohdalla miettii, että onko tässä mitään järkeä :( väsyttää mutta ei saa unta, pää jumissa ja paska olo...

Mut mä tosiaan tykkään mun työstä, ei musta olis istumaan toimistossa 8h päivässä....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Good to you.. Tekisin itse saman jos saisin päivätyötä jostain. Alallani on vain vuorotyötä eikä tämän ikäiselle löydy muutakaan. Saa nähdä kuinka kauan jaksan.

Vierailija
4/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuorotyö on todella raskasta..

Vierailija
5/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen 3vuoroa ja se sopii minulle. Nukun päivällä paremmin kuin aamuvuorojen välissä. Muutaman tunnin päästä taas yö kutsuu.

Vierailija
6/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei päivävuoroon pääse ainakaan saman firman sisällä. Ennen pääsi helpommin, nyt on työterveyslääkäreillä uudet tiukemmat ohjeet. Halutaan, että duunari tekee oman ratkaisunsa ja häipyy talosta.

Vierailija
7/7 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikaa nukkua 16h vuorojen välissä, oikeesti? Hoitoalalla yövuoro on paikasta riippuen ollut 10-11h. Siihen sitten työmatkat suuntaansa (iltaisin harvennetut vuorot julkisessa liikenteessä). Puhumattakaan ruuanlaitosta, pesullakäymisestä, lasten ja puolison kanssa "seurustelusta" jne.

Aika lyhyt yövuoro sulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme yhdeksän