Heitin sitten eilen synttäribileistäni ylös yhden mykkäkouluttajan - pienoinen morkkis, mutta minun kodissani ei diivailla
Mieheni järjesti minulle eilen yllätyssynttärit, vaikka olin ajatellut etten juhlisi kuin tasavuosia. Oli silti mukavaa ja ihana jälleennäkeminen monen sellaisen ihmisen kanssa jota en ole vuosikausiin nähnyt. Mies oli kavereitteni kanssa huolehtinut järjestelyistä yms. ja kutsunut puolestani sekä omia että minun kavereitani ja synttärit olivat ihana yllätys. Meillä oli ihan mukavat juhlat, mutta -
miehen yhden kavereista tyttöystävä on sellainen, että hän on ohittanut minut ihan joka ikinen kerta kun olemme nähneet. Muija on tekemisissä ja juttelee kaikkien muiden kanssa, mutta minut hän on ohittanut lähestulkoon joka kerta. Aluksi luulin että hän ohittaa minut vahingossa, mutta se meni läpi vain kahdella ensimmäisellä kerralla. Viimeisimmissä tapahtumassa hän ei tullut edes tervehtimään ja pakeni alta kun yritin käydä sanomassa heipat. Kyseinen neitokainen sitten ilmestyi näille yllätyssynttäreilleni ensinnäkin kolmisen tuntia myöhässä, ja sisään käveltyään hän ei edes onnitellut vaan marssi suoraan sisälle. Toki hän muisti ojentaa minulle takkinsa melkein olkansa yli, että ei siinä. Mutta siinä vaiheessa kun yritin hänen olkansa takaa huikata heipat samalla kun hän halasi tarkoin valikoituja juttuseuralaisiaan ja ojensi lahjapullonsa miehelleni, niin minulla pimeni.
Pysäytin muusikin ja huusin metelin yli, että nyt riittää. Totta kai jengi ihmetteli että mitä nyt, niin rauhallisesti sanoin että ilmeisesti erästä miestä tultiin hakemaan, ja tarkoitin siis mieheni kaveria. Kun muija alkoi selittämään, että hän tuli kyllä jäädäkseen, niin sanoin että eiköhän ole parempi että lähtee nyt miehineen kotiin. Lisäksi jatkoin, että tänne ei tarvitse tulla jollei osata käyttäytyä ja nämä ovat minun synttärini eikä hänen kännäysmestansa, joten on hyvä ja häipyy. Sanoin vain suoraan, etten maksa sellaisten ihmisten humaloita jotka eivät edes onnittele sisään tullessaan.
Tänään hiukan morkkisteli, mutta hitto, en vain jaksa enää sitä että ihmiset melkein kävelet päältäni. Hiukan juttuni herätti ihmetystä, mutta melko pian siitä aloimme duunata itseämme jatkoille.
Kommentit (30)
Vaikuttaa joltain wt-bileiltä, joissa kukaa ei osaa käyttäytyä.
Vierailija kirjoitti:
Vähän kuulostaa voimafantasialta...
Ikävä kyllä saan välillä näitä kirkkaita hetkiä ja voimaa jostain. Minulla vain pimahtaa ja toimin täysin kylmästi, ja sen jälkeen vasta olen kädet täristen röökillä että mitä ihmettä oikein tein. Joskus lyön yli, joskus taas onnistun lohkomaan oikeassa paikassa kun alkaa keittämään liikaa kiinni. Ap
"Sinä et maksa sellaisen..."
No et niin, tuskin mies sulta yllätyssynttäreistä laskua perii, vai?
Huono muutenkin. Musiikki seis..ha
Vierailija kirjoitti:
Ap, kiinnostaisi kuulla:
A) Mitä miehesi kaveri sanoi
B) Mitä miehesi sanoi
C) Mitä tämä nainen sanoi lähtiessään ovesta
D) Mitä juttelit omien kavereidesi kanssa tilanteesta
Kiva kun miehesi järjesti yllätyssynttärit! Harmi, että tuli riitaa vieraan kanssa,mutta ymmärrän että joskus pitää tuollaiselle tyypile avata suunsa.
Ap, vastaa näihin,nyt tarinassasi on aukkoja.
Teit aivan oikein vetäessäsi rajat sille, miten sinua saa kohdella sinun kodissasi syntymäpäivilläsi. Nainen vaikuttaa yksinkertaiselta älyllisesti, sosiaalisilta taidoiltaan eskari-ikäiseltä käytösongelmaiselta ja on jostakin syystä kateellinen sinulle.
Tapa, jolla mielipiteesi esitit, oli minun mielestäni liian massiivinen ja turhan rajua vieraita ajatellen. Kyseinen nainen ansaitsi sen kaiken, jos on mahdollisesti muitakin kohtaan yhtä tyhmä, mutta tavallaan sinulta meni parit plussat provosoituessasi naisesta niin rajusti.Nainen saa siitä kyllä hyvän syyn juonitella sinua vastaan ja selittää tapahtuneen myös itsensä eduksi. Yleensä tuollaisten nilviäisten kanssa kannattaa selvittää välit kahden ja jolloin ei jää todisteita.
Mutta älä kanna syyllisyyttä. Se syyllisyys kumpuaa jostakin oppimistasi käytösmalleista ja joihin ei ole annettu ohjetta, miten toimia typerien ihmisten kanssa. Joskus ei vaan kannata vaieta.
Jos on totta, niin teit aivan oikein.
Pitkä stoori, muttei itse asiaa kun kaikki se mikä kiinnostais on jätetty pois. Mutta ap varmaan nyt keksii niitä vastauksia. Odotetaan.
Vähän kuulostaa voimafantasialta...