Miten suurperheen äidit ehtii mitään..
Meillä on ystäväperheen lapset yökylässä. Omat lapset 3 ja 4 vuotiaat ja kyläilijät 7, 5 ja 2 vuotiaat. Ikäerot siis sellaiset, että ihan hyvin voisi olla omia lapsia kaikki.
Mitään muuta ei ole ehtinyt kun laittaa ruuan, siivoamaan jäljet ja sitten kohta sama rumba uudestaan, jossain välissä keretään ulos ennen kun pitää tulla takaisin sisälle valmistamaan seuraavaa ruokaa ennen kun kaikki ovat liian nälkäisiä. Välissä pitäisi kuitenkin vielä keretä pesemään pyykkiä ja hoitamaan kotia muutenkin. Ja tiskikone käy ainakin kaksi kertaa päivässä.
Kaikki kunnia niille äideille ketkä siihen hommaan pystyy, itsestä ei siihen selvästikään olisi tai sitten se on vain harjoittelun puutetta.
Kyllä varmasti kaiken saa järjestymään isonkin lapsimäärän kanssa, mutta se on eri asia haluaako meistä jokainen sellaisen elämän, että yhtään sekuntia ei ehdi muuta tekemään kuin kotitöitä ja huolehtimaan lasten asioista. Itsellä on kolme lasta hyvin pienellä ikäerolla ja aikansa kutakin. Kaikki on saatu tehtyä ja ihan hyvin olen jaksanut, mutta tämä oli kyllä mulle ihan maksimi. Haluan tehdä muutakin kuin laittaa ruokaa, pestä pyykkiä ja siivota vuositolkulla. Ehkä olen itsekäs, en tiedä, mutta jokainen valitsee itse, mitä elämällään tekee. Omat siis nyt kouluikäisiä.