Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei ihmiset enää sekasauno?

Vierailija
19.01.2019 |

Aiemmin sekasaunat oli enemmän sääntö kun poikkeus mutta nykyään todella harvinaisia. Mitä oikein on tapahtunut?

Kommentit (65)

Vierailija
61/65 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ihmeessä pitäisi sekasaunoa? Kenet sinne saunaan edes pyytäisin?

Minä voin tulla. Mulla olis tuolla pakkasessa yksi vastakin.

Vierailija
62/65 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

nää on taas näitä, mikä hinku on provota tällä kun jokaisella nyt on ihan oma käsitys asiasta ja toisille kyse on aika intiimistä asiasta, ja jos toisille ei ole niin ei se tarkoita et toiset on väärässä. kaikki nyt ei vaan tunne oloaan mukavaks saunassa muiden kanssa, oli siinä sitten naisia tai miehiä, oltiin alasti tai ei. en ymmärrä miksi sellaisia ihmisiä, joille tuo ei ole normaalia ja jotka eivät ole siihen tottuneita, täytyy mollata ja kutsua pervoiksi, sulkeutuneiksi, mustasukkaisiksi (??) tai muuten oudoiksi, sellaisten ihmisten suusta jotka itse ovat tottuneet asiaan ja ovat sen kanssa sinut? kun kaikki ei ole! se ei ole kaikille ihan yhtä helppo ja normijuttu jos sitä ei ole tottunut tekemään, eikä se tee heistä yhtään sen pervomipia, sulkeutuneempia tai oudompia kuin niistä jotka ovat tottuneet ja rohkeampia sekasaunojia. Alastomuus on jokaisen oma asia. Eikä se tee kenestäkään sen huonompaa tai parempaa vaikka kuinka olis "suomalainen tapa". Me kun ei enää eletä sielä jossain sotien ajoilla jolloin peseytymismahollisuudetkin oli vähän rajottuneempia ja eleltiin tiiviimmin yhdessä muutenkin yms. Jokaisella melkeinpä on nykyään omat saunat ja suihkut eli ei tuollasia sekasaunatilaisuuksia kaikille eteen jokapäivä, niin eihän sellaiseen sitten totukkaan. Toki näistä voisi puhua enemmän ja avoimemmin, mutta asiallisesti eikä ketään syyttämättä tai syyllistämällä. Se miksi näitä ei enää ehkä ole niin paljon, on juurikin tuo ettei ihmiset enään ole tottuneet tuohon tapaan samalla tavalla kuin ennen. Juurikin siksi koska tuollasia tilaisuuksia tulee vähemmän. Enimmäkseen jossain mökkireissuilla. Eihän ihmiset kai käy muutenkaan julkisissa saunoissa ihan niin paljoa kuin ehkä ennen? Lisäksi maailma on niin seksualisoitu että monelle se tekee asiasta vielä kiusallisemman kun siihen ns. normi- ei seksuaaliseen alastomuuteen ei olla totuttu. kun nykyään kaikki alastomuus liitetään jotenkin seksiin ihan yleisesti...

Kiitos tästä mielipiteestä, ilmaisit asian hyvin!

Meillä käytiin saunassa kotonakin aina erikseen ja kaikissa tapahtumissa ja kokoontumisissa ollaan käyty miehet ja naiset erillään, tai sekasaunottu pyyhkeet/uimapuvut päällä.

Minulle oma ja toisen keho on hyvin intiimi asia, ja sellaisena haluan sen pitääkin. Tavallaan pidän tätä omanlaisenaan onnenaan, ei kaikkea luonnollistakaan tarvitse kaikille esitellä, minun vartaloni on minun temppelini. Parisuhteessakin toivon toisen olevan samoilla linjoilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/65 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu että sekasaunomisen ja myös nudismin puolestapuhujat ovat tavattoman aktiivinen ja äänekäs pieni vähemmistö. Aina kuitenkin todella reippaina jokaisessa aihetta etäisestikin sivuavassa ketjussa maanittelemassa ihmisiä sekasaunomisen ja nudismin iloihin. En sano että ne väärin olisivat, mutta kieltämättä huvittaa se kiihko asian ympärillä :D

Vierailija
64/65 |
07.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tässä mahdotonta ongelmaa ole. Yhteissaunaan mieltyneet voivat ainakin Helsingissä käydä useammassakin sellaisessa. Mitä enemmän niitä käytetään, sitä enemmän niitä tulee. Jos joku ei sellaiseen halua, ei ole pakko mennä. Toisen mielipiteen mollaaminen ei vie asiaa eteenpäin. 

Muistakaa Helsinki Sauna Day 9.3. Silloin on auki kaikenlaisia saunoja kaikenlaisille saunojille. 

Vierailija
65/65 |
08.02.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka helkkari haluaa nähdä suomalaisen naisen alasti?

Hyvä kysymys. Suomalaisista naisista jo yli 80% on ylipainoisia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän