Isotretinoiini
Moi. Oon 21v mies ja alotin juuri Isotretinoiini 6kk kuurin. Minkälaisia kokemuksia teillä on kyseisestä kuurista? Eniten pelkään sitä ns pahentumistvaihetta ja lihaskipuja.. Kuinka nopeasti lääke rupesi vaikuttamaan? Alotin kuurin torstaina 17.1 ja tämä on se versio jossa ei tarvitse käydä labrassa testaamassa maksa arvoja. Risuja ja ruusuja kertokaa!! Jännittää ja samalla hiukan pelottaa kyseinen kuuri.
Kommentit (9)
Ai niin, tulos alkoi näkyä pikkuhiljaa. Kolmen kuukauden kuluttua olisi voinut lopettaa, mutta toivoin itse jatkoa. Älä kyttää peiliä koko ajan. Vasta pitempi aika tuo tuloksen. Mun iho oli aloittaessa niin kauhea, että mitään pahenemisvaihetta en huomannut. Eikä ollut lihaskipuja.
Minuakin pelotti, lääkäri pelotteli. Mutta ei ongelmia ja lopputulos hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Minuakin pelotti, lääkäri pelotteli. Mutta ei ongelmia ja lopputulos hyvä.
Lääkäri ei varmastikaan pelotellut, vaan kertoi asiallisesti lääkehoidon riskit.
Mulla oli myös ainoana haittavaikutuksena ihon, huulten ja limakalvojen kuivuminen. Mitään merkittävää pahenemisvaihettakaan en muista olleen. Oli kyllä sen arvoista, nyt kolme vuotta ilman aknea ja on niin ihanaa kun naamaan ei enää satu hymyily. Olisin ihan valmis aloittamaan saman kuurin uudestaan jos joskus tulisi tarvetta.
Vaikutusmekanismi on aivolisäkehormonien pysyvä väheneminen loppuiäksi.
Akne lähtee kyllä, mutta vaikutuksista kymmenien vuosien aikana tuskin pystyy sanomaan kukaan.
Niin ja aivolisäke siis kontrolloi pääasiassa mm. testosteronitasoa LH:n kautta. Jos jäät tavallista siloposkisemmaksi ja naismaisemmaksi niin tiedät ainakin mistä vaiva johtuu.
auttaiskohan tuo muuten hiusten rasvoittumiseen?
Sori ot -
Vierailija kirjoitti:
auttaiskohan tuo muuten hiusten rasvoittumiseen?
Sori ot -
Kyllä auttaa, ja paljon!
Sain ihon vuoksi. Söin puoli vuotta ja omin tyytyväinen lopputulokseen. Maksa-arvot pysyi normaalina, niitä seurattiin. Ainoa ongelma oli ihon kuivuminen, lähinnä huulet oli ongelma. Huulirasvaa kului, mutta hankin apteekista tosi hyvän huulivoiteen. Ilman sitä olisi ollut tuskaisaa.