Kertokaapa nyt, mikä puolue ajaa aktiivimallia poistettavaksi ja samantein työttömien ns. "orjatyötä"?
Kevättalven eduskuntavaalit lähentymässä koko ajan, ja mulle ei ainakaan ole täysin selvillä, että missä puolueessa on edes alkeellisinta käsitystä tässä valtiossamme, kuinka ala-arvoisesti työttömiä joissakin tilanteissaan kohdellaan!
Ensinäkin sairaan hulluinta on joidenkin jopa työministerin käsien levittelynsä ja ihmettelynsä, että miksi työttömien joukossa on työnhakijoina vuosikaudet olleita pitkäaikaissairaita, joita kela mukaanlukien vakuutuslaitokset eivät päästä työkyvyttömyyseläkkeelle, ja pahimmassa tapauksessa kela ei myönnä edes sairaspäivärahaa, vaikka työtön on niin sairas oman hoitavankin lääkärin mukaan, ettei kykene edes työelämään enää, mutta kunnan järjestämään kuntouttavaan ns. pakkotyötoimintaan ilman varsinaista palkkaa pitäisi karenssien uhkaamana kyetä vakavista oireistaan huolimatta. Ja edellinen ilmiö johtuu tuosta typerästä laista, jossa kunnat joutuvat maksamaan pitkäaikaisten työttömien työttömyyskorvauksista sakkoa työttömien päivärahan maksajille kelaan tai ammattiliittojen työttömyyskassaan - aivan kuin tuo sakon maksu olisi työttömien aikaansaama lakipykälä kaupungeissa/kunnissa!
Kommentit (47)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
9 euron orjatyöt ovat SDP:n käsialaa.
Öö, miten niin?
Nykyisinkin käytössä oleva 9 euron kulukorvaus orjatöissä käyvälle työttömälle otettiin käyttöön, kun työministerinä oli SDP:n Tarja Filatov. Silloin tosin päiväkorvauksen määrä oli 8€. Tiedän, koska olin silloin itsekin orjatöissä ja kirosin SDP:n alimpaan helvettiin. Nyt ne pellet luottavat siihen, että ihmiset eivät muista eivätkä välitä ottaa selvää heidän "saavutuksistaan" ja täydellä pokalla kritisoivat aktiivimallia. Kaikki valheet menevät näköjään hölmöimmille läpi.
Vierailija kirjoitti:
9 euron orjatyöt ovat SDP:n käsialaa. Miten äänestäjillä voi olla näin huono muisti?
Tuohan on saa"tana LAITONTA, koska se vääristää kilpailua.
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä teitä. Aina kaikki lupaavat äänestää vassareita, mutta ikinä äänet eivät riitä muuttamaan tätä maata.
Mä juoksen vaikka nilkka paketissa ääniuurnille jotta vassari saisi ääneni.
Tehkää tekin se!
on siinä harhaanjohdettu ihminen! Onneksi heti mitätöin tuon omalla oikeistoäänelläni. Ja kaverini ei koskaan äänestä niin oon ennenkin ostanut häneltä äänen oikeistolle!
Vassarit alas-avatkaa silmänne!
Olen Ap. ja epäilen kyllä voimakkaasti vasemmistopuolueiden korjaavan tilannettamme työttömien päiväkerhotoiminnan poistamiseksi ja aktiivimiinustelun suhteen, mutta Vihreät ovat kutakuinkin olleet aikaisemminkin ns. "kartalla", ja saivat aikoinaan poistettua aloitteellaan todellakin epätasa-arvoisen lain työttömien kohdalla eli TARVEHARKINNAISEN työmarkkinatuki-lain, jonka puitteissa puolison bruttotulot vaikuttivat työttömän puolison työmarkkinatuen määrään.
Tuon em:n lain vallassa vielä ollessaan, useilta työttömiltä vietiin kokonaan mahdollisuus hakea töitä, ei ollut näet siihenkään enää varaa, saatika muutoinkaan, ja hyvin monet avioparit saatiin tuon lain puitteissa eroamaan, toiset ihan oikeasti, mutta mitä kentältä kuulin, niin hyvin monet lapsiperheelliset avioparit erosivat epävirallisesti vain muodollisesti, jotta työtön puolisokin saisi lakisääteisen työttömyyskorvauksensa ja toiset eroperheelliset nettosivat alaikäisten lasten myötä lähihuoltaja-työttömän lapsilisäänsäkin yh.lisän ja yh.lisän työttömyyskorvaukseensakin puhumattakaan asuntotuesta. Kalliiksi tuli sekin tarveharkinnaislaki valtiolle kaikenkaikkiaan, mutta onneksi se laki älyttiin muuttaa, niin että jokainen parisuhteessa asuva työtön sai puolison tuloista huolimatta henkilökohtaisen työmarkkinatukensa.
Nythän ollaan siinä tilanteessa näiden pitkäaikaistyöttömien ja samalla pitkäaikaissairaiden työttömien kohdalla, että koska vakuutuslaitokset eivät myönnä tke:ttä, eikä välttämättä sairauksista huolimatta sairaspäivärahaa, niin ja toimeentulotukea ei kela myönnä työttömälle sairaalle jälleen puolison tulojen vuoksi, niin siten työtön ja sairas löytääkin itsensä kaikenlisäksi monintavoin sairaana itsensä tulottomana, ja mistäpä ne lääkkeet ja lääkäreissä ja eri hoidoissa käyvien kustannukset sitten maksetaan? Eihän monenkaan puolison tulot ole niin suuret, että niillä kahden tai hyvässä lykyssä yhteisten alaikäisten lapsienkin elämistä täysillä pystyy makselemaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten niin?
Nykyisinkin käytössä oleva 9 euron kulukorvaus orjatöissä käyvälle työttömälle otettiin käyttöön, kun työministerinä oli SDP:n Tarja Filatov. Silloin tosin päiväkorvauksen määrä oli 8€. Tiedän, koska olin silloin itsekin orjatöissä ja kirosin SDP:n alimpaan helvettiin. Nyt ne pellet luottavat siihen, että ihmiset eivät muista eivätkä välitä ottaa selvää heidän "saavutuksistaan" ja täydellä pokalla kritisoivat aktiivimallia. Kaikki valheet menevät näköjään hölmöimmille läpi.
Olen samaa mieltä eli ihmiset luulevat nyt SDP:n korjaavan epäkohdat työttömien asioissa, mutta kun eivät sitä tule tekemään, koska itse ovat aikoinaan saaneet aikaiseksikin nämä kaikenkarvaiset ennen 8 Euron ja nyt 9 Euron orjamarkkinat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten niin?
Siksi äänestänkin vasemmistoliittoa, niin kuin aina ennenkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä teitä. Aina kaikki lupaavat äänestää vassareita, mutta ikinä äänet eivät riitä muuttamaan tätä maata.
Tehkää tekin se!
En ole aina edes äänestänyt mutta nyt on ihan pakko, niin paljon kyrsii kok ja kepu. Vasemmistolle menee ääneni.
Miten kuvittelet Vasemmiston ja SDP:n korjaavan tilannetta muuten kuin lisäämällä verotusta, ja tolkku siinäkin pitää olla, meillä on nytkin aivan liikaa valtion sektorin byrokraattista veroista palkkansa saavia, joten ei kyllä ratkaisu ole sekään. Kommunismi on huono systeemi, ei innosta ihmisiä työntekoon. Entinen NL:kin sen jo todisti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää tekin se!
En ole aina edes äänestänyt mutta nyt on ihan pakko, niin paljon kyrsii kok ja kepu. Vasemmistolle menee ääneni.
Miten kuvittelet Vasemmiston ja SDP:n korjaavan tilannetta muuten kuin lisäämällä verotusta, ja tolkku siinäkin pitää olla, meillä on nytkin aivan liikaa valtion sektorin byrokraattista veroista palkkansa saavia, joten ei kyllä ratkaisu ole sekään. Kommunismi on huono systeemi, ei innosta ihmisiä työntekoon. Entinen NL:kin sen jo todisti.
Vasemmisto ja SDP eivät kiristäisi palkansaajien verotusta. He poistaisivat yritystuet jotka ovat nykyisellään järjettömät.
vassarit ja demarit aina ajaneet orjatyömallia
Vierailija kirjoitti:
En luota muuhun kuin vasemmistoliittoon tässä asiassa.
Terv vtm ja ensimmäistä kertaa työtön
Peukutin ylös vtm:n kommenttia. Tuloksena oli että alapeukkuihin tuli yksi ääni lisää. Herättää tiettyjä ajatuksia...
Tuosta 90-luvun puolivälistä vuoden 2014 alkuun voimassa olevan tarveharkinnaisen työmarkkinatukilain ollessa valloillaan, voisikohan sitä lakia alkaa soveltamaan eläkkeellä oleviin pariskuntiin, joilla joillakin on yhteiset eläketulot todellakin huimat summat!
Ei ole olemassakaan leikki tai orja töitä.
Palkan tulee määräytyä ihmisen arvon mukaan. Jos olet ollut työttömänä yli 1 päivän olet arvoton
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tehkää tekin se!
Aktiivimallin tulee byrokratioineen todella kalliiksi, samoin tulonsiirrot yrityksille, kun työt tehdään sosiaalietuuksilla. Tämän epäkohdan muuttaminen ei lisää kuluja!
Aktiivimalli on ihan vaan kyykytyksen väline. Ja tällä hallituskaudella tuntuu muutenkin korostuneen tarkoitushakuinen vastakkainasettelu eri ryhmien välille. Aivan kuin kukaan ei muistaisi, että Suomen etu on myös näiden yksittäisten äänestäjäryhmien etu pidemmällä aikavälillä.
Mut minkäs mahtaa, jos kepu ehtii myydä ns. navetan tyhjäksi lypsävistä lehmistä ennen seuraavaa hallitusta😞 siitä on huono kenenkään jatkaa.
Orjatyönpoistopuolue, jonka sinä perustit keräämällä 5000 kannattjakorttia. Äänestän!
Nykylain puitteissa työttömien ympärillä hyörivistä kaikensortin työllistämistä edistävien työntekijöiden joukkio on yhteiskunnan palkkasektorilla saatu vaan paisumaan, eli siellähän ne SDP:läiset ja Vassaripuolueen kannattajat ovat orjatöihin passittamassa ja ohjaamassa orjaduunipaikoissa työttömiä, joiden ei ole onnistunut saada normaalia ammattiaan vastaavaa duunia normaalilla taulukon mukaisilla palkoilla, etenkin kun niitä ei ole tai niitä on suhteessa työttömiin nähden liian vähän tarjolla.
Yrittäjistä taasen sen verran, että ovat ahneita, ja ottavat kyllä yritystuet valtiolta vastaan avokäsin, mutta töihinsä eivät palkkaa kuin ilmaateksi harjoittelijoita ja työkokeilijoita, ja itse työnantajan ei tarvitse ottaa kuin työttömän orjan työnteko vastaan, eikä minkäänlaista palkanmaksua velvoiteta työnantajalle.
Nykylain puitteissa työttömien ympärillä hyörivistä kaikensortin työllistämistä edistävien työntekijöiden joukkio on yhteiskunnan palkkasektorilla saatu vaan paisumaan, eli siellähän ne SDP:läiset ja Vassaripuolueen kannattajat ovat orjatöihin passittamassa ja ohjaamassa orjaduunipaikoissa työttömiä, joiden ei ole onnistunut saada normaalia ammattiaan vastaavaa duunia normaalilla taulukon mukaisilla palkoilla, etenkin kun niitä ei ole tai niitä on suhteessa työttömiin nähden liian vähän tarjolla.
Yrittäjistä taasen sen verran, että ovat ahneita, ja ottavat kyllä yritystuet valtiolta vastaan avokäsin, mutta töihinsä eivät palkkaa kuin ilmaateksi harjoittelijoita ja työkokeilijoita, ja itse työnantajan ei tarvitse ottaa kuin työttömän orjan työntekoa vastaan, eikä minkäänlaista palkanmaksua velvoiteta työnantajalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Öö, miten niin?
Siksi äänestänkin vasemmistoliittoa, niin kuin aina ennenkin.
Nykyinen aktiivimalli on otettu käyttöön vasemmistoliiton entisen puoluesihteerin, Ralf Sundin, ehdotuksesta. Oletko varma, että haluat edelleen äänestää vasemmistoliittoa?
https://www.uusisuomi.fi/kotimaa/238717-ay-ekonomisti-tunnustaa-ehdotta…
Minulla on aktiivimallista vain positiivisia kokemuksia. TE-toimiston kyykytys on sitten asia erikseen. En siis ainakaan SDP:tä äänestä joka on nykyiset systeemit kutakuinkin luonut.
Vierailija kirjoitti:
vassarit ja demarit aina ajaneet orjatyömallia
Vasemmistoliitto on jatkuvasti vastustanut sitä ja hallituksen kiristystoimia muutenkin. Miksi valehtelet ?