Tytölle nimeksi Lumina?
Mulle on syntymässä pieni tyttö ja ajattelin että miten ois nimeksi Lumina. Mitäs mieltä olette nimestä ja mitkä voisivat olla toiset nimet? Haluaisin tytölle kolme nimeä ja jos on parempia etunimi ehdotuksia niin niitäkin voi sanoa.
Kommentit (48)
Laita mieluumin nimeksi Lumi.
Jopa Lumene on parempi.
Ihana nimi minusta. Lumi liian yleinen.
Lumina on ihana, kaunis nimi. Mietin sitä vuosia sitten nimeksi tytölle, mutta poika tuli. Paljon kauniimpi, kuin pelkkä Lumi. Anna ihmeessä tytölle kaunis nimi Lumina.
Lumina taitaa tarkoittaa espanjaksi vaginaa.
Ei ole minun makuuni kyseinen nimi. Jotenkin teennäinen niinkuin Janniinat ja Jessiinat.
Pelkkä Lumi olisi parempi. Tosta Luminasta saa väännettyä kiusaamista, eli humina-kumina, tai Lumene-maalipytty. Yksinkertainen on aina parempi.
Lumi-Aura-Tähti-Sumu kirjoitti:
Pelkkä Lumi olisi parempi. Tosta Luminasta saa väännettyä kiusaamista, eli humina-kumina, tai Lumene-maalipytty. Yksinkertainen on aina parempi.
Kiusaajat saavat väännettyä kaikesta kiusaamista esim. Lumi - kumi - Jumi jne.
Aivan paska ja keksitty nimi. Myös paskamutsi, kun ei osaa itse päättää lapsensa nimeä vaan kyselee sitä paskapalstalta.
💩
Vierailija kirjoitti:
Ihana nimi minusta. Lumi liian yleinen.
Kannattaisi nuo itse keksityt 'ihanalta ' (itsestä) tuntuvat nimet kuitenkin arvoida aina ikäänkuin 'maksimaalisen pitkäaikaiskäytön kannalta' (=nimeä saa kantaa koko ikänsä)
Ei siis pelkästään tunteella, vaan siis MYÖS: järjellä.
Esim. tarkastellen sitä, mitä se taivutusmuodoissaan kielemme puitteissa nimenä käyttäytyy, mihin se assosioituu, millaista sen käyttö on arkipäivässä jne.
Esim. nimet Katriina tai Lauriina (oma nimeni) ovat kyllä kielemme mukaisia ja kielemme mukaan niissä kuuluu olla kaksi iitä.
Jos olisi esim. pelkästään Katrina, niin tulis ajatus että joku yrittää ikäänkuin esiintyä nimellään KatriNA ja Laurina en ainakaan minä halua esitellä itseäni.
Olennainen pääte ei näissä nimissä siis olekaan -na, vaan -riina ja se niissä myös selvästi näkyy.
Sekaanusta ei siis pääse näillä muodoilla syntymään mihinkään suuntaan.
Lumi on sinänsä kyllä kaunis (stabiiliin, puhtaaseen, valkeaan viattomuuteen) kauniisti assosioituva, siis luontonimenä hyvin tytölle sopiva nimi.
Pyry taas viittaa (energiseen luonnonvoimaan, liikkeeseen) ja sopii paremmin pojalle.
Lumi on kuitenkin ,varsinkin näin talvella täällä, niin tuttu asia että mitään mihinkään taivutusmuotoihin viittaavia päätteitä ei Lumi-nimeen pidä lisätä.
Voisihan silloin joku alkaa pitämään sen kantajaa vaikka ' menneen talven lumina'. tms.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole minun makuuni kyseinen nimi. Jotenkin teennäinen niinkuin Janniinat ja Jessiinat.
Vielä puuttuvat nimistöstämme iki-ihastuttavat 'Nussiina' ja 'Tissiina' ...
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Chevroletilla olisivat asian selvittäneet ennen kuin nimesivät automallinsa.
Pylleriina kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vielä puuttuvat nimistöstämme iki-ihastuttavat 'Nussiina' ja 'Tissiina' ...
Justiina, Annastiina ja Malviinahan siellä jo ovatkin.
Mielummin Lumi ehdottomasti. Esim. Lumi Malviina olisi todella ihana nimi.
Mutta jos on pakko olla se Lumina niin sitten esim.
Lumina Aava Auroora.
Lumina Eevi Elina.
Lumina Meri-Tuulia.
Lumina Isla Matilda.
Lumina Enna Amanda.
Lumina Sini Susanna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luulenpa, että Chevroletilla olisivat asian selvittäneet ennen kuin nimesivät automallinsa.
Ei ne Mitsubishin tehtaallakaan paljoa aatelleet, kun laittoivat mallin nimeksi Pajero.
Eikö hän sitten oikeasti voisi olla, ihan vaan Lumi, vai haluatko että hänen täytyisi koko ikänsä tyytyä vain esiintymään Lumina ?