Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut lastenvaunuttomat ottavat junassa paikan lastenvaunupaikan edestä?

Vierailija
19.01.2019 |

Eikö se olisi kaikille osapuolille helpompaa ja mukavampaa, että niihin ensimmäisille paikoille pääsisi vaunulliset. Sitten olisi helpointa vahtia sitä nukkuvaa lasta siellä vaunupaikkojen vieressä. Mutta sitten ne paikat onkin varattu joillekin lapsettomille, jotka tuskallisen näköisinä yrittävät uppoutua johonkin kirjaan, kun sinne etuosaan tulee lapsen kitisevän kanssa tarkoituksena saada se nukkumaan. Miksi?!

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matkan junissa ne on pyörätuolipaikkoja. Niitä saa lastenvaunuille, jos pyörätuolia ei ole tulossa junaan.

Puhun ic-junista. En tiedä puhutaanko nyt samasta asiasta, mutta tuon asian tiedän varmasti.

42/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Koska siinä on puhelimen lataus paikka. Minä maksan kalleimman lipun kaikkialle sinun ylipaisunut munasolu pääsee ilmaiseksi tai halvimmalla lipulla jokapaikkaan joten kalleimman mukaan maksavilla on oikeus ottaa ne paikat jotka haluaa.

Onneksi en enää kulje junilla jne. Tapahtumiin ja elokuvinkin menen vain jos on ilmaislippu niin einämä halvalla lipulla sisään päässeet ärsytä niin pahasti

Niitä puhelimen latauspaikkoja on melkein (vai jopa joka?) penkkien vieressä.

Oletko muuten huomannut että kuinka puhut itsesi jatkuvasti pussiin? Olet yksi iso vitsi.

Kaikissa junissa ei ole kuin 1-2latauspaikkaa per runko.

Te räällä olette isoja vitsejä. Joku väitti että menestymikseni ei johdu siitä että minua on hakattu. Ei tosin pystynyt kertomaan mistä se sitten johtuu jos ei mun hakkaamisesta.

Että perus rakkaus ja empatia propagandaa levittävät vässykkä äidit ovat niitä isoja vitsejä täällä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän täällä ole nyt tullut selväksi vastaus ap:n kysymykseen.

Kukaan ei tarkoituksella "ota" paikkaa lastenvaunutilan/pyörätuolitilan vierestä, vaan VR:n systeemi antaa ne paikat käyttöön automaattisesti mitenkään erottelematta niitä muista paikoista.

Vierailija
44/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkän matkan junissa ei ole varsinaisia lastenvaunupaikkoja. Paikat kuuluvat ensisijaisesti pyörätuolilla kulkeville, jotka ovat maksaneet niistä. Kannattaa käyttää vauvan kanssa junassa matkustaessa kantoliinaa, jos suinkin mahdollista. Säästää omia ja muiden hermoja.

-3 lapsen äiti.

Vierailija
45/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lastenvaunuille ja pyörille varatun tilan edusta on ihan kaikkien käytettävissä. Jos jätät vaunut vaunualueelle, sinun on oltava niiden vieressä huolehtimassa etteivät ne kaadu tai lähde luisumaan. Et voi lähteä käytävän toiselle puolelle istumaan.

Ja sun pointti oli mikä? Että kun junassa on tasan yksi paikka, johon vaunut mahtuvat ja siinä niiden vieressä on istumapaikkoja, niin asia kuuluu olla niin, että vaunuttomat istuvat niissä ja äiti seisoo tuntikausia hyssyttelemässä vaunuissa nukkuvaa vauvaansa? Mieleen ei tulisi päästää sitä äitiä istumaan niiden vaunujensa viereen?

Pointti on se, että oletan AP:n viittaavan Helsingin seudun lähijuniin, joissa on oma alueensa polkupyörille ja lastenvaunuille. Siitä käytävän toisella puolella on taittopenkkejä, koska muunlaisia istuimia siihen ei mahtuisi. Kyseinen istumapaikka olisi turvallisuussyistä liian kaukana vaunuista. Olen nähnyt ihan riittävästi vaaratilanteita, jotka syntyvät siitä että vanhempi lähtee muualle istumaan ja jättää vanut yksin seisomaan.

Tarkoitin tosiaan kaukojunia. Esim. joulun jälkeen vaunupaikoilla oli ruuhkaksi asti lastenvaunuja, mutta kaikki vaunupaikkojen edessä olevat istumapaikat oli varattu lapsettomille kirjan lukijoille. Todella omituista.

Ap

Ei pitkän matkan junissa ole vaunupaikkoja kuin se lokero.

Vierailija
46/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle on parikin kertaa myyty asemalta paikka (en omista älypuhelinta, joten en voi ostaa paikkaa netistä), joka on sitten osoittautunut olevan siinä lastenvaunutilan vieressä. Tai ei kai se tila ole pelkästään lastenvaunuille tarkoitettu, olen nähnyt siinä myös pyörätuoleja, koiria jne.

En siis itse ota enkä valitse sellaista paikkaa, vaan minulle on se myyty ihan pyytämättä ja kysymättä. Mieluummin istuisin muualla, mutta en ole siinä ostotilanteessa älynnyt kysyä, että ei kai tämä paikka vaan ole mikään erikoispaikka.

Näytät nytkin olevan netissä. Sen paikan voi valita myös ihan tavallisella tietokoneella VR:n sivuilla. Niin mekin teimme, kun tarvitsi päästä vaunupaikkojen läheisyyteen. Emme saaneet paikkoja etuosasta, josta oli nämä lapsettomat jo ehtineet varata paikat.

Ap

Kyllä, olen netissä, mutta läppärillä. Olen kerran yrittänyt toimia niin, että ostin netistä VR:n sivuilta lipun ja lähetin sen tavalliseen kännykkääni (joka siis ei ole älypuhelin).

Junassa konduktööri haukkui minut pahanpäiväisesti ja sanoi, että puhelinlipun saa ostaa vain älypuhelimeen, koska tavallisesta puhelimesta sitä ei voi heidän laitteillaan lukea. Jouduin ostamaan uuden lipun käteisellä.

Joten joudun edelleen ostamaan lippuni rautatieaseman lipunmyynnistä tai lippuautomaatista. Ne myyvät lupaa kysymättä niitä vaunujen viereisiä paikkoja. Olen pahoillani aiheuttamastani häiriöstä.

Voit käydä tulostamassa lippusi vaikka kirjastossa omasta sähköpostistasi.

Voi v****u nyt sun kanssasi. Että 7 kymmpisen pitää lähteä kirjastoon tulostelemaan lippujaan sen takia, ettei joku mamma pahoita mieltään. Jos yhtään viitsisit käyttää päätäsi johonkin muuhunkin kuin typeryyksien laukomiseen, voisit ehkä kiinnittää huomiota siihen, että sellainen ihan laillinen palvelu on edelleen olemassa, jossa lippuja voi ostaa R-kioskilta tai VR:n lipunmyynnistä. Drop dead.

Vierailija
47/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Silppu kirjoitti:

Koska siinä on puhelimen lataus paikka. Minä maksan kalleimman lipun kaikkialle sinun ylipaisunut munasolu pääsee ilmaiseksi tai halvimmalla lipulla jokapaikkaan joten kalleimman mukaan maksavilla on oikeus ottaa ne paikat jotka haluaa.

Onneksi en enää kulje junilla jne. Tapahtumiin ja elokuvinkin menen vain jos on ilmaislippu niin einämä halvalla lipulla sisään päässeet ärsytä niin pahasti

Niitä puhelimen latauspaikkoja on melkein (vai jopa joka?) penkkien vieressä.

Oletko muuten huomannut että kuinka puhut itsesi jatkuvasti pussiin? Olet yksi iso vitsi.

Ite oot(vitsi siis) kun toista sanot!

Voi Silppu, on se rankkaa olla sinä.

Silppu? 

Vierailija
48/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten vielä joku ihmettelee miksei Suomessa tehdä vauvoja kun ihmisten asenteet äitejä ja lapsia kohtaan ovat tällaisia. Juu, kumma juttu. 🤔

Vierailija
49/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja sitten vielä joku ihmettelee miksei Suomessa tehdä vauvoja kun ihmisten asenteet äitejä ja lapsia kohtaan ovat tällaisia. Juu, kumma juttu. 🤔

Asenteet äitejä ja lapsia kohtaan ovat mielestäni hyviä, mutta lastenvaunut, jotka pitää saada joka paikkaan, jopa pyörätuoleille kuuluville paikoille, herättävät varmasti närkästystä.

Kun tottuu kantoliinaan, on vaikea kuvitella, miksi kukaan haluaisi tuoda junaan lastenvaunut.

Vierailija
50/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne on vaunupaikkoja siinä pyörätuolipaikkojen vieressä.

Vierailija
51/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seiso sen vaunukaravaanisi vieressä. Minä otan tasan sen paikan minkä haluan ja jos sinä et jaksa lyhyttä siirtymää seistä, niin se ei ole minun murheeni.

Vierailija
52/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se lastenvaunuille ja pyörille varatun tilan edusta on ihan kaikkien käytettävissä. Jos jätät vaunut vaunualueelle, sinun on oltava niiden vieressä huolehtimassa etteivät ne kaadu tai lähde luisumaan. Et voi lähteä käytävän toiselle puolelle istumaan.

Ja sun pointti oli mikä? Että kun junassa on tasan yksi paikka, johon vaunut mahtuvat ja siinä niiden vieressä on istumapaikkoja, niin asia kuuluu olla niin, että vaunuttomat istuvat niissä ja äiti seisoo tuntikausia hyssyttelemässä vaunuissa nukkuvaa vauvaansa? Mieleen ei tulisi päästää sitä äitiä istumaan niiden vaunujensa viereen?

Siinä paikassa on eniten tilaa esim. apuvälineen kanssa liikkuville...

ohis

Vierailija
53/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle on parikin kertaa myyty asemalta paikka (en omista älypuhelinta, joten en voi ostaa paikkaa netistä), joka on sitten osoittautunut olevan siinä lastenvaunutilan vieressä. Tai ei kai se tila ole pelkästään lastenvaunuille tarkoitettu, olen nähnyt siinä myös pyörätuoleja, koiria jne.

En siis itse ota enkä valitse sellaista paikkaa, vaan minulle on se myyty ihan pyytämättä ja kysymättä. Mieluummin istuisin muualla, mutta en ole siinä ostotilanteessa älynnyt kysyä, että ei kai tämä paikka vaan ole mikään erikoispaikka.

Nimenomaan. Se ei ole mikään lastenvaunupaikka vaan siihen saavat tulla esim. pyörätuolilla liikkuvat. Olen joskus nähnyt, kuinka röyhkeä minäminä-mamma on vaatinut pyörätuolissa istuvaa siirtymään kyseiseltä paikalta. Todella junttia!

Vierailija
54/57 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asenteet äitejä ja lapsia kohtaan ovat mielestäni hyviä, mutta lastenvaunut, jotka pitää saada joka paikkaan, jopa pyörätuoleille kuuluville paikoille, herättävät varmasti närkästystä.

Kun tottuu kantoliinaan, on vaikea kuvitella, miksi kukaan haluaisi tuoda junaan lastenvaunut.

Mielestäni ainakin bussissa pieni lapsi matkustaa turvallisemmin vaunuissa kuin kantoliinassa.

Vierailija
55/57 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas mammat täällä uhriutumassa kuinka äityleihin suhtaudutaan kielteisesti, jos joku ilman lasta kulkeva istuu ostamallaan paikalla junassa. Kehtaakin! 

Voisiko olla että tuollainen ”minulla on oikeus, minä olen ÄiTi”-asenne on kääntänyt yleisen mielipiteen teitä lisääntyviä itsekkäitä minä-minä-ihmisiä vastaan? Onko suurin saavutukseksi saattaa raskaus loppuun, ja oletat että koko maailma jakaa siitä sinulle kunniamerkkejä? 😄 

Miksi et itse ostanut sitä tiettyä paikkaa?? Etkö älynnyt? Etkö osannut varautua, etkö ollut ajoissa? Vai oletko niitä yhteiskunnan vapaamatkustajia, jotka saavat matkustaa lähiliikenteessä ilmaiseksi lisääntymisesi takia, mutta kun sekään ei riitä, vaan ympäröivienkin ihmisten pitäisi matkustaa sinun toiveidesi mukaisesti?? Vau. Ja lapsettomia haukutaan itsekkäiksi. 😆 

Sinun elämänhallintaongelmasi ei ole aiemmin paikan ostaneen ongelma. 

Vierailija
56/57 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyörätuolilla liikkuva vävyni tuskailee aina niitä lastenvaunuja pyörätuolipaikoilla. On siis varannut ja maksanut itselleen pyörätuolipaikan, mutta junaan päästyään siinä onkin jonkun mamman koko omaisuus ja mamma mukuloineen jossain leikkipaikoilla tai perhehytissä. Ei hän voi tuolistaan käsin alkaa niitä siirtelemään, että pääsisi paikalleen. Siinä sitten odottelee konnaria ellei kukaan muu auta raivaamaan tilaa. Hänellä ei aina ole avustajaa mukanaan.

Vierailija
57/57 |
21.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka moni teistä varaa istumapaikan laukulleen samaan aikaan, kun valtava määrä ihmisiä seisoo junan käytävillä? 

Tämä on mielestäni käsittämättömän itsekästä toimintaa.

Ja kyllä itse päästäisin äidin istumaan rattaiden viereen. Ja olen päästänytkin. Päätä pois sieltä ahterista.