Onko avoimessa yliopistossa pakko käydä luennoilla?
Kommentit (7)
Todennäköisesti voit suorittaa kaikki kirjatenttinä.
Katso kurssien kohdalta tarkemmat tiedot.
Silloin oli kun itse kävin ysärillä.
Kurssin suoritustapa ilmoitetaan erikseen. Lähtökohtaisesti luennoille ei ole pakko osallistua. Mutta jos on luentoihin perustuva tentti niin opiskelijan vastuulla ottaa selvää mitä on käsitelty, kaikki ei ole luentomateriaaleissa.
Vaihtoehtoisia suoritustapoja kannattaa kysyä suoraan kurssin yhteyshenkilöltä.
Vierailija kirjoitti:
Kurssin suoritustapa ilmoitetaan erikseen. Lähtökohtaisesti luennoille ei ole pakko osallistua. Mutta jos on luentoihin perustuva tentti niin opiskelijan vastuulla ottaa selvää mitä on käsitelty, kaikki ei ole luentomateriaaleissa.
Vaihtoehtoisia suoritustapoja kannattaa kysyä suoraan kurssin yhteyshenkilöltä.
Miten niin? Esim. suomen kielen perusopinnoissa on läsnäolopakko ja lähitunnit.
Oman kokemukseni (ei tietenkään ole yleistettävissä) mukaan luentopakkoa ei ole ollut ainakaan niissä tiedekunnassa missä itse olen opiskellut. Osa kursseista on voinut sisältää myös muuta esim. harjoituksia, pienryhmätyöskentelyä ja niistä on kurssikohtaiset suoritusohjeet. Sen takia kirjoitin että lähtökohtaisesti ei ole pakkoa, mutta aina pitää selvittää jokaisen kurssin osalta suoritustavat erikseen. Mukavaa päivää sinulle!
Riippuu kursseista. Esim. kieliopinnoissa on erittäin todennäköistä että tunneilla pitää käydä joku prosenttimäärä että saa suorituksen. Toisissa voi olla jotain muita vaatimuksi, vaikkapa ryhmätyö ja sitten joudut tapailemaan sen ryhmäsi kanssa.
Mitä jos googlaisit kun siellä on lähiopetuskursseja joissa on läsnäolopakko tai sitten kokonaan nettikursseja. Mikä aihe itseäsi kiinnostaa, kannattaa ottaa nimenomaan siitä selvää.