Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Loukkaannuinko liian helposti: ystävä tuli kaukaa kylään ja lähti Tinder-treffeille?

Vierailija
19.01.2019 |

Oli sovittu kuukausi sitten jo vierailu, kun ei ole käynyt vuoteen. Sen jälkeen oli tavannut jonkun äijän Tinderissä. Tuli illalla, syötiin ja hän sanoi, että lähtee treffeille. yöllä laittoi viestin, että jää kylään yöksi.Ei ole tullut vieläkään treffeiltä... Odotanko nyt koko päivän, milloin hän saapuu? Olenko syyttä harmissani?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas lapsellista porukkaa koolla. Mitä pahempi k_osto sen parempi?

Tämä viesti meni poistoon ilman alaviivaa.

Vierailija
22/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin viestin ystävälle, että haluan tietää mitä teemme tänään yhdessä ja milloin, jotta voin suunnitella päiväni. Jos tähän ei tulisi selvää vastausta kertoisin, että ystävän käytös loukkaa, sillä olet valmistautunut ja odottanut hänen vierailuaan. Odotetusta vierailusta tulikin ihan jotain muuta.

Miksi ap:n pitäisi ruinata tuollaisen hyväksikäyttäjän seuraa? Kaveri teki harvinaisen selväksi, että tuli vain syömään ilmaista ruokaa ja säilyttämään tavaroitaan ap:n luokse, mutta reissun todellinen tarkoitus ei ollut viettää aikaa ap:n kanssa vaan tavata joku Tinder-tyyppi. Ap:na järjestäisin kivan illan jonkun toisen ystävän kanssa, ja ei tarvitse yhtään välittää tämän hyväksikäyttäjän suunnitelmista. Hänellä on nyt toinen yöpaikka. Olkoon siellä. Saa tavaransa sitten kun ap jossain vaiheessa tulee itse kotiin. Hän järkätköön tavaroiden noutamisen silloin, kun se sopii ap:lle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko hakea ystäväsi sieltä treffipaikasta?

Vierailija
24/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laittaisin viestin ystävälle, että haluan tietää mitä teemme tänään yhdessä ja milloin, jotta voin suunnitella päiväni. Jos tähän ei tulisi selvää vastausta kertoisin, että ystävän käytös loukkaa, sillä olet valmistautunut ja odottanut hänen vierailuaan. Odotetusta vierailusta tulikin ihan jotain muuta.

Miksi ap:n pitäisi ruinata tuollaisen hyväksikäyttäjän seuraa? Kaveri teki harvinaisen selväksi, että tuli vain syömään ilmaista ruokaa ja säilyttämään tavaroitaan ap:n luokse, mutta reissun todellinen tarkoitus ei ollut viettää aikaa ap:n kanssa vaan tavata joku Tinder-tyyppi. Ap:na järjestäisin kivan illan jonkun toisen ystävän kanssa, ja ei tarvitse yhtään välittää tämän hyväksikäyttäjän suunnitelmista. Hänellä on nyt toinen yöpaikka. Olkoon siellä. Saa tavaransa sitten kun ap jossain vaiheessa tulee itse kotiin. Hän järkätköön tavaroiden noutamisen silloin, kun se sopii ap:lle.

Antaisin vielä yhden mahdollisuuden ennen tilanteen riitauttamista. Ystävät ovat tärkeitä ja jokainen meistä tekee virhearvioita varsinkin, kun joku mies sekoittaa pään.

Vierailija
25/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Antaisin vielä yhden mahdollisuuden ennen tilanteen riitauttamista. Ystävät ovat tärkeitä ja jokainen meistä tekee virhearvioita varsinkin, kun joku mies sekoittaa pään.

Eivät ole vuoteen nähneet, ap järjestää kuukauden etukäteen ystävälleen kalenteristaan aikaa viikonloppuvierailua varten. Ystävä tulee, syö ilmaiset sapuskat ja ilmoittaa, että menee miehen luokse? Tuo kertoo kyllä ihan olennaisen tuosta ystävyyssuhteesta... Tuollaiset hyväksikäyttäjät vievät vain aikaa todellisilta ystäviltä. Ystävät tosiaankin ovat tärkeitä ja siksi kannattaa erottaa, ketkä ovat sen ajan arvoisia ja ketkä eivät.

Vierailija
26/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan kys ihmistyypin. Et taida olla samanhenkinen, joten saatko tuosta suhteesta mitään? Kysyisin, "mitäs tänään, tuutko siirtämään kamasi?"

Eli kysyt neidin suunnitelmia, mutta älä kuulosta odottavalta koiranpennulta, joka häntä heiluen odottaa kivaa tekemistä tänään.

Kun hän tulee, toteat vain, "meni vissiin hyvin" ja sanot, että sulla on nyt kiire, keksit jotain mukavaa itsellesi.

Vierailija
27/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanonko mitään vai olenko muina miehinä? Kaipa hän nyt tavaransa hakee ennen kuin joutuu huomenna lähtemään kotimatkalle... Ap

No, jos käy vaan hakemassa kamat ja muuten vehtaa tindertyypin kanssa, niin kiittäisin hyvästä seurasta ja että oli tosi kiva kun kävi. Tosin, hän tuskin ymmärtää sarkasmia sanojen takana... Saattaa olla vaan tyytyväinen itseensä..

Sarkasmia pitää välttää. Kaveri vain tulkitsee sen niin, että temppu oli ihan hyväksyttävä.

Vierailija
28/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joo, ei ollut kovin kivasti tehty ap:n ystävältä. Mun mielestä ongelma oli se, että ystävä kertoi vasta illalla lähtevänsä treffeille. Miksei kertonut treffisuunnitelmistaan jo aiemmin ap:lle ennen kuin tuli? Sitten tuskin mitään ongelmaa edes olisi. Mulle ei ainakaan sellainen olisi ollenkaan ongelma, jos tietäisin treffeistä jo etukäteen, enkä siis itse pettyisikun olisin odottanut jotain muuta.

Aika kärkkäitä kommentteja täällä ja jotain ihme kostamista. Mitään kovin pahaa kukaan ei kuitenkaan ole tehnyt. Että suhteutetaan se toiminta siihen mun mielestä. Antakaa vähän armoa ystävälle, tapasi kivan miehen, voihan siitäkin olla vähän edes iloinen ystävän puolesta! ..vaikka muuten vähän harmittaisikin.

Ehkä ystävälläsi tosiaan oli erilainen ajatus tästä viikonlopureissusta kuin sulla ap? Hän itse ajatteli että lähtee reissuun tekemään muutakin kuin viettämään pelkästään sun kanssa aikaa. Minusta siinä ei sinänsä ole mitään väärää. (Eikä tarkoita että sua välttämättä mitenkään hyväksikäyttäsi!) Mutta suunnitelmista olisi pitänyt ilmaista jo kyllä etukäteen ennen reissua, ettei toinen odota koko viikonlopun yhdessäoloa. Vaikka olisitkan itsekin voinut kysyä häneltä ennen reissua, että mitä haluaisi tehdä viikonloppuna ja että onko jo jotakin suunnitelmia. Ette ilmeisesti ole puhuneet etukäteen mitään(?), mitä haluatte yhdessä puuhata? Erilaiset olettamukset alunperinkin ehkäpä siis.

Ei tällaisesta asiasta kuitenkaan kannata sitä hernettä kovin syvälle nenään vetäistä. Varmasti oli kuitenkin mukava nähdä ystävääsi eilen ja näette varmaan kuitenkin vielä viikonlopun aikana - jos et suutu nyt asiasta kovasti.. mihin ei ole mielestäni kuitenkaan syytä.

Ole nyt tässä päivällä ystävääsi yhteyksissä ja kysele suunnitelmista, ettet jää vain odottelemaan, sillä silloin ärsytys vain kasvaa. Ehdota vaikka illemmaksi yhteistä menoa tai huomiselle? Teet sitten muulla ajalla omia juttuja. Voithan jossain välissä toki kertoa ystävällisesti että olit odottanut että vietätte viikonlopun yhdessä, että vähän yllätti nuo treffit jne. , jos koet tarpeelliseksi sanoa. Jos ystäväsi on fiksu, niin ymmärtää pahoitellakin kyllä.

Vierailija
29/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No joo, ei ollut kovin kivasti tehty ap:n ystävältä. Mun mielestä ongelma oli se, että ystävä kertoi vasta illalla lähtevänsä treffeille. Miksei kertonut treffisuunnitelmistaan jo aiemmin ap:lle ennen kuin tuli? Sitten tuskin mitään ongelmaa edes olisi. Mulle ei ainakaan sellainen olisi ollenkaan ongelma, jos tietäisin treffeistä jo etukäteen, enkä siis itse pettyisikun olisin odottanut jotain muuta.

Aika kärkkäitä kommentteja täällä ja jotain ihme kostamista. Mitään kovin pahaa kukaan ei kuitenkaan ole tehnyt. Että suhteutetaan se toiminta siihen mun mielestä. Antakaa vähän armoa ystävälle, tapasi kivan miehen, voihan siitäkin olla vähän edes iloinen ystävän puolesta! ..vaikka muuten vähän harmittaisikin.

Ehkä ystävälläsi tosiaan oli erilainen ajatus tästä viikonlopureissusta kuin sulla ap? Hän itse ajatteli että lähtee reissuun tekemään muutakin kuin viettämään pelkästään sun kanssa aikaa. Minusta siinä ei sinänsä ole mitään väärää. (Eikä tarkoita että sua välttämättä mitenkään hyväksikäyttäsi!) Mutta suunnitelmista olisi pitänyt ilmaista jo kyllä etukäteen ennen reissua, ettei toinen odota koko viikonlopun yhdessäoloa. Vaikka olisitkan itsekin voinut kysyä häneltä ennen reissua, että mitä haluaisi tehdä viikonloppuna ja että onko jo jotakin suunnitelmia. Ette ilmeisesti ole puhuneet etukäteen mitään(?), mitä haluatte yhdessä puuhata? Erilaiset olettamukset alunperinkin ehkäpä siis.

Ei tällaisesta asiasta kuitenkaan kannata sitä hernettä kovin syvälle nenään vetäistä. Varmasti oli kuitenkin mukava nähdä ystävääsi eilen ja näette varmaan kuitenkin vielä viikonlopun aikana - jos et suutu nyt asiasta kovasti.. mihin ei ole mielestäni kuitenkaan syytä.

Ole nyt tässä päivällä ystävääsi yhteyksissä ja kysele suunnitelmista, ettet jää vain odottelemaan, sillä silloin ärsytys vain kasvaa. Ehdota vaikka illemmaksi yhteistä menoa tai huomiselle? Teet sitten muulla ajalla omia juttuja. Voithan jossain välissä toki kertoa ystävällisesti että olit odottanut että vietätte viikonlopun yhdessä, että vähän yllätti nuo treffit jne. , jos koet tarpeelliseksi sanoa. Jos ystäväsi on fiksu, niin ymmärtää pahoitellakin kyllä.

Normaali ystävällinen ihminen: "Joo tulen viikonloppuna sinne päin, voidaan tavata alkuillasta sun luona, mutta mulla on myöhemmin muuta menoa, tapaan yhden deitin ekaa kertaa. Lauantaista en vielä osaa sanoa."

AP:n 100% oma napa edellä kulkeva ystävä: antaa AP:n ymmärtää muuta, ja käyttää APtä varavaihtoehtona ja tavaroiden säilytyspaikkana kun itse huitelee muualla.

Että mitä hemmettiä? On ihan okei mennä viikonlopuksi kiertämään vanhat tuttavat ja deitit ja sukulaiset, mutta omat tavarat pidetään sitten mukana, eikä vaivata toista ja pidetä varalla varpaillaan. Ellei toisin ole sovittu. Tuo tyyppi on karmivan itsekäs, ellei tietoisesti laskelmoiva.

Vierailija
30/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia meininkiä minun kaveripiirissäni. Välillä on nuo kaverit tosin koittaneet tuoda näitä hoitojaan myös minun kotiini yöpymään mukanaan, jos mies esim on ollut varattu. Aina kun mennään baariin, unohdun saman tien kun päästään sisään ja saavat ensimmäiseen mieheen silmäkontaktin. Olen siis lähinnä vain esiliina ja siksi mukana kun ei yksin muka kehtaa mennä. Kerran eräs ns. ystäväni myös oli pitkästä aikaa yhteydessä ja kertoi tulevansa kylään. Olin ihan hämmästynyt mutta ilahtunut. No se olikin vain tekosyy koska halusi päästä tapaamaan jotain miestä. Ei näkynyt kaveria mutta minun tuli kertoa aviomiehelleen että on ollut minun luonani. Ihme lumppuja. 

Vierailija
31/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, kohta se sieltä kömpii takaisin. Sitten voittekin jutella loppuajan siitä millasta seksiä oli, miten kaverillasi on morkkis, mutta miten on nyt NIIIN rakastunut, soittaako se mies vielä, miksei ole jo soittanut jnejne

Vierailija
32/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko ok lähteä kauppaan ja kaupungille. Kaveri ei ole vieläkään ilmoittanut mitään. Olimme siis jo pitkästi ennen joulua sopineet, että hän tulee viikonlopuksi luokseni, ja käymme yhdessä mm. Kaupungilla yms. kivaa. Ap

Vierailija
33/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävää tuollainen on. Itse ajattelen, että jos reilusti etukäteen kertoisi, voisin toimia apuna, jotta pääsee tapaamaan ihastusta tms. Mutta koska kaveri selkeästi teki sulle oharit, voit itsekin ihan oikeutetusti lähteä sinne kauppaan.

Vierailija
34/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kysymys siitä, että on ilonen tai ei ole iloinen kaverinsa puolesta vaan siitä, että jos on sovitti, että vietetään yhdessä viikonloppua, niin tehdään tuolla tavalla.

Vierailija
35/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tässä näkee miehen ja naisen eron.

Nainen loukkaantuu, mutta mies olisi iloinen, kun kaverinsa sai pesää.

No stereotypisesti naisten ja miesten ystävyys on muutenkin erilaista. Vrt jätkien löyhät kaveriporukat, jotka kokoontuu sattumanvaraisesti sattumanvaraisella kokoonpanolla, tyyliin "mennään heitteleen palloa koulun nurtsille". Vrt naisten bestikset ja tiiviit tyttöporukat, jotka istuvat keskenään kahvilassa, käyvät keskenään manikyyrissä, puhuvat henkilökohtaisia asioita, jne.

Ja kuten sanottu, sopimuksen pettämistä tuskin kumpikaan sukupuoli toistaan enempää arvostaa.

Vierailija
36/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
37/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ennen tuollainen "ystävä". Hän jätti minut aina yksin jonnekin keskelle yötä, ja katosi yhdenyön juttujensa mukaan.

Teki muitakin temppuja, jotka laatujaan sellaisia, ettei terveet ihmiset niin toimi tai käyttäydy.

Sellaisia raukkamaisia selkäänpuukotuksia, valehteluja ja mustamaalaamisia.

Tuo ihminen oli oikeasti todella heikko ja varmasti syvästi arvoton (kokemukseltaan ja maailmankuvaltaan)

Hän janosi epätoivoisesti ihailua miehiltä ja hyväksyntää. Kun ei sitä muuten saanut, niin jakoi auliisti jokaista kehonsa aukkoaan.

Eihän koskaan täyteen tullut, vaikka kaikki aukot moneen kertaan on tulleet täytetyksi.

Mitäpä tuollaisten kanssa aikaansa tuhlaamaan.

Vierailija
38/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Törppö ystävä! Minä olin kaverini luona toisella puolella Suomea pari päivää, ja kävin Tinder-treffeillä kun kaverini oli töissä, ei häirinnyt kaveruuttamme yhtään. Deitit päätin kun kaverilta loppuivat työt. Ei olis tullut mieleenkään häippästä kokonaan. Ei taida olla kovin hyvä kaveri.

Vierailija
39/42 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No eihän sitä yöpaikkaa näemmä tarvinnut. Miksei voinut suoraan mennä sen äijän luo? Ap

Siksi, koska ei ollut varma miehestä. Eli hän käytti sinua hyväkseen ja teki oharit jonkun todella epävarman säädön takia. Hyvä "ystävyys" teillä. 

Tämä. Loistokaverin on ap löytänyt. 🙄

Vierailija
40/42 |
20.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kuusi