Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannattaako Mirena-kierukkaa laittaa??

Vierailija
19.01.2019 |

Tuliko sinulle siitä sivuvaikutuksia ja millaisia? Kuinka kauan ne kestivät?
Johtuvatko useimmat sivuvaikutukset vain siitä, että pelkäät sivuvaikutuksia ja kuvittelet niitä kierukan syyksi, eli stressistä?

Olen kuullut että markkinoilla on vähemmän hormonia sisältävä kierukka. Voiko sen laittaa synnyttänyt nainen?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun raastava alaselkäkipu hävisi kun poistatin kierukan. Muuten kierukka tasas menkat ja kuukautismigreenin, mutta en unohda sitä tunnetta kun kierukan poiston jälkeen kävelin ulos ja huomasin että selkäsärky oli poissa.

Nyt kun mies on steriloitu, tunnusti että hän inhosi kierukkaa kun ns.syvään työstäessä langat pisteli vastaan. Urhoollisesti kesti 5v..

Vierailija
2/5 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uppista

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on laitettu kierukka (Mirena) kaksi kertaa. Ensimmäisellä kerralla kierukka pysyi kolme kuukautta, vuosin koko sen ajan enemmän tai vähemmän. Kolmen kuukauden jälkeen kierukka tuli itsestään pois kovan vatsakivun kera.

Uusi kierukka laitettiin parin viikon sisällä tästä kun oli ensin varmistettu että en ole raskaana. Toisellakin kertaa kierukka tuli itsestään pois, pysyi vain kuusi viikkoa tällä erää. Siihen loppui mun kokeilut. Harmi, olisin niin halunnut kuukautisista eroon. :(

Vierailija
4/5 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on toiminut loistavasti. Toinen Mirena menossa, tulee kohta 10v täyteen. Sen laittaminen sattuu tosi paljon kun en ole synnyttänyt.  Mutta ilo on ollut valtava. Todella kivuliaat, runsaat ja 6pv kestävät kuukautiset jäi aika nopeasti pois. Aluksi oli pientä tiputtelua ja vatsanväänteitä mutta niitä kesti vain 2-3kk. Nyt yli yhdeksään vuoteen ei kuukautisia. Suuri helpotus. 

Tämäkin on varmasti yksilöllistä. Joillekin sopii, joillekin ei sovi. Eihän sitä tiedä kuin kokeilemalla. 

Vierailija
5/5 |
23.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nro 4 jatkaa vielä:  Muutama lisäkilo tuli. tosin en tiedä johtuiko Mirenasta vai siitä, että aloin seurustelemaan ja tuli vietettyä enemmän iltoja kotona hyvän ruoan merkeissä viineineen ja saunakaljoineen.