Tapahtumat

Kun kirjaudut sisÀÀn nÀet tÀssÀ ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisÀÀn

MikÀ on surkein neuvo, jonka olet koskaan saanut?

Vierailija
19.01.2019 |

Otsikko.

Kommentit (87)

Vierailija
61/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Mullahan oli ihan huippu neuvolatÀti kun olin raskaana. Koko ajan valitti et paino nousee liikaa ja sit kun kysyin neuvoa nÀrÀstykseen niin kÀski syömÀÀn jÀÀtelöÀ. LisÀksi neuvoi syömÀÀn paljon marjoja kun kerran oli marja-aika. Sit kun sanoin ettÀ mansikoita on tullut syötyÀ, niin ei ei ei missÀÀn nimessÀ mansikoita, kun ne nostaa sokereita. Mainittakoon viel ettei sokereissa ollut mitÀÀn hÀikkÀÀ. Lapsi oli terve ja normaali ja toinen neuvolatÀti totesi ettei se painokaan mitenkÀÀn mahdottomasti ole yli rajojen noussut

Vierailija
62/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koulussa kun kiusattiin niin ope sanoi vain ettÀ ÀlÀ vÀlitÀ.

Mulla sama! Ja lisÀksi klassiset "Pojat on poikia" + "Rakkaudesta se hevonenkin potkii" .

SisÀltö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Aina sitÀ katuu jos koulun jÀttÀÀ kesken". Joo, en olisi katunut, sen sijaan kaduin sitÀ, ettÀ tuhlasin aikaani amislinjaan lukion jÀlkeen. Kun tiesin vielÀ menevÀni yliopistoon.

Vierailija
64/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀrsin vaikeasta masennuksesta pitkÀÀn ja kun viimein sain aikaiseksi hakeutua lÀÀkÀrille, hÀn (n. viisikymppinen naisihminen) katsoi minua pÀÀstÀ varpaisiin sellainen sÀÀlivÀ hymy naamallaan ja sanoi "EhkÀ se masennus siitÀ lÀhtisi paranemaan, jos pukeutuisit vÀrikkÀÀmmin"

Pukeudun siis pÀÀosin pelkÀstÀÀn mustaan.

Vierailija
65/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

"Ole oma itsesi", noinhan aina sanotaan luusereille antaen valheellisen kÀsityksen ettÀ se oisi menestyksen avain. Harvoin vaan samana luuserina jatkaminen on johtanut muuhun kuin luuseriuteen.

Vierailija
66/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Aina sitÀ katuu jos koulun jÀttÀÀ kesken". Joo, en olisi katunut, sen sijaan kaduin sitÀ, ettÀ tuhlasin aikaani amislinjaan lukion jÀlkeen. Kun tiesin vielÀ menevÀni yliopistoon.

MinĂ€ olisin katunut, jos olisin jĂ€ttĂ€nyt kesken vaikka nyt on myös yliopistotutkinto. Lopulta pÀÀdyin ulkomaille töihin keskiasteen koulutusta vastaavaan työhön. 

Vierailija
67/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vauvan koliikki-aikoina lapseton ystÀvÀ tuli kylÀÀn ja ihmetteli vauvan jatkuvaa huutoa. Vastasin ettÀ koliikki on taas pahana. YstÀvÀ sanoi "Sun kannattaisi yrittÀÀ rauhoitella sitÀ"

No, hyvÀÀ hÀn varmaan tarkoitti, mutta, siis luuliko tosiaan ettei minulla ollut tuo vaihtoehto kÀynyt mielessÀ??

Vierailija
68/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

olin masentunut ja luokkakaveri "neuvoi" ettÀ ota itseÀsi niskasta kiinni. Tosin hÀn ei muistaakseni tiennyt ettÀ olen masentunut vaan neuvoi minua siis sen takia kun olin ollut koulusta poissa. No kuitenkin huono neuvo masentuneelle tuommoinen koska eihÀn masentunut itse itseÀÀn ei-masentuneeksi saa

Vierailija
69/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Pojat kiusas ja hÀiritsi koulussa murrosikÀisenÀ. HÀirintÀ oli kourintaa, vÀkisin suukkoja kasvoille ym. estelystÀ ja huutamisesta huolimatta ja toisten oppilaiden nÀhden, joiden mielestÀ se oli vain hauskaa vÀlitunnin viettoa. Jotkut tytöt tykkÀsivÀt tuollaisesta, itse en, minusta se oli noloa ja hÀvettÀvÀÀ. Minun poikaihastus oli eri koulussa. Opettajakin katseli mua huvittuneena tunnilla kun vÀlitunnilla nÀki mitÀ tapahtui, eikÀ edes puuttunut tapahtumiin. Illalla ei uni helpolla tullut ja mahaa sÀrki. Aikuisena olen vasta ymmÀrtÀnyt oireita. TÀllaista nuoruutta.

Vierailija
70/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain muutama vuosi sitten Kelasta kuntoutustukea joskus olisiko ollut huhtikuun aikana ihan vain sen vuoden loppuun asti, jolloin olisin sitten ilmoittautunut työkkÀriin ja hakenut yhteishaussa kouluun. En ollut tuolloin terve. Oltiin diagnosoitu vaikea masennus jo aikaa sitten. Olin ahdistunut ja elÀmÀnhallinta oli aika levÀllÀÀn. SairaspÀivÀrahapÀivÀt oli kÀytetty, joten lÀÀkÀri kirjoitti B-lausunnon mÀÀrÀaikaista kuntoutustukea varten. Tarkoitus ei siis ollut jÀÀdÀ työkyvyttömyyselÀkkeelle vaan saada aikaa vuoden loppuun asti parantua ja toipua. Alkoi kuitenkin jo vÀhÀn nÀkyÀ valoa tunnelin pÀÀssÀ.

Kelan lÀÀkÀri sitten pÀÀtti, ettÀ minun tulee "piristyÀ" ja "ottaa itseÀni niskasta kiinni". Just! SehÀn meni hyvin. Jouduin ilmoittautumaan työkkÀriin ja sain kÀydÀ muutaman vuoden aika kivistÀ tietÀ pÀÀstÀkseni tÀhÀn, missÀ nyt olen. YlimÀÀrÀiset paineet vain pahensivat ongelmiani ja toipuminen ja paraneminen hidastuivat huomattavasti.

Onneksi nykyÀÀn menee paremmin. Jos silloin olisi ollut voimia, olisin vienyt asian eteenpÀin, mutta tuolloin en edes jaksanut miettiÀ, ettÀ valittaisin pÀÀtöksestÀ. En halunnut ajatella sitÀ paperisotaa. Nöyrryin työkkÀriin, mutta sain onneksi ihan kivan työntekijÀn, jolla oli kokemusta samankaltaisista tilanteista. Sain edes vÀhÀn myötÀtuntoa. Mutta kyllÀ silloin joutui nöyrÀnÀ olemaan kÀsi ojossa sossuun pÀin aika paljon vain siksi, ettÀ joku lÀÀkÀri, joka ei ollut koskaan edes tavannut minua pÀÀtti, ettÀ olen kyllÀ ihan terve, jos vaan itse niin pÀÀtÀn.

ÄskenhĂ€n oli uutisissa miten Kelalla on valmis mallipohja mitĂ€ antaa omille lÀÀkĂ€rilleen jossa on valmiina kieltĂ€vĂ€ vastaus. Oikeusasianmieskin Ă€rĂ€hti ettĂ€ ei se nĂ€in voi mennĂ€. Luultavasti sinunkaan hakemusta tuskin kukaan edes luki vaan oli valmiina se kieltĂ€vĂ€ mallivastaus. Kelaan ei kannata luottaa tippaakaan.

Vierailija
71/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

PÀÀtin erota avomiehestĂ€ni koska hĂ€n harjoitti julmaa henkistĂ€ vĂ€kivaltaa liitossamme. Oma Ă€itini neuvoi ettĂ€ ei kannata koska asuimme miehen omistamassa hienossa talossa mitĂ€ ympĂ€röi iso ihana puutarha. Äiti vielĂ€ löpisi jotain tontin kauniista sinivuokoista...

Vierailija
72/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakkaat miettimÀstÀ raskaaksi tuloa/stressaamasta lapsettomuudesta niin tulet raskaaksi,

TÀmÀ lause on merkki niin suuresta jÀrjen köyhyydestÀ ettÀ en ota tÀllaisen sanonutta ihmistÀ enÀÀ koskaan vakavasti tai suhtaudu hÀneen Àlyllisesti tasavertaisena ihmisenÀ.

Tunnen muutaman pariskunnan jotka potivat lapsettomuutta. Vuosikausien jÀlkeen he adoptoivat lapsen. Ja hups, pian adoption jÀlkeen tulivat luomusti raskaaksi. ElikÀ kun lakkasivat stressaamata raskaaksi tuloa.

En kyllÀ ymmÀrrÀ miten kukaan voisi tahdonalaisesti lakata stressaamasta lapsettomuutta. Eli tÀllainen " lopeta stressaaminen" neuvo on yhtÀ tyhjÀn kanssa.

Tuli vÀhÀn sekavasti sanottua mutta toivottavasti ymmÀrrÀtte.

Vierailija
73/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

NÀmÀ on jÀrkkyjÀ ja samalla huvittavia. Onko kellÀÀn lisÀÀ?

Vierailija
74/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀrsin kroonisesta kuumeesta n. 10 vuotta. LÀÀkÀri sanoi: "lopeta mittaamasta sitÀ, niin se loppuu!". Jep... Taustalta löytyi autoimmuunisairaus. Oli toki muitakin oireita, mutta tuo on jÀÀnyt hyvin mieleen.

Vierailija
75/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
76/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Katsomalla Salkkareita nÀkisin minkÀlaisia normaalit sivistyneet nuoret ovat. Lause on Àitini suusta viime syksyltÀ.

T M 44

Vierailija
77/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PÀÀtin erota avomiehestĂ€ni koska hĂ€n harjoitti julmaa henkistĂ€ vĂ€kivaltaa liitossamme. Oma Ă€itini neuvoi ettĂ€ ei kannata koska asuimme miehen omistamassa hienossa talossa mitĂ€ ympĂ€röi iso ihana puutarha. Äiti vielĂ€ löpisi jotain tontin kauniista sinivuokoista...

MinÀkin erosin avoliitosta vastaavassa tilanteessa. Silloisen opiskelukaverini mielestÀ minun olisi pitÀnyt ratkaista ongelma menemÀllÀ naimisiin, koska avioliitossa huolet ja murheetkin tuntuvat helpommilta.

Vierailija
78/87 |
20.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Ollessani raskaana minulla oli alkuvaiheessa pahoinvointia joka alkoi pÀivÀllÀ ja jatkui iltaan. Ei siis aamulla. Kerroin tÀmÀn neuvolassa ja sainkin hyvÀn neuvon: kannattaa laittaa jo illalla yöpöydÀlle valmiiksi suolakeksejÀ, niin voi syödÀ niitÀ aamulla jo ennen kuin nousee ylös niin ei tule huono olo. Jep.

Vierailija
79/87 |
21.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

KÀrsin nuorena aikuisena syömishÀiriöstÀ ja halusin siihen apua, en uskaltanut yksin lÀÀkÀriin, joten kerroin parhaalle kaverilleni. HÀn vastasi "Ei sulla mitÀÀn syömishÀiriötÀ ole! Mun kaverilla on, eikÀ hÀn siitÀ kellekkÀÀn kertonut!!"

Okei, ei sitten.

Samainen kaveri minun kouluhaaveelleni "ei kannata hakea kun ei mun kaverikaan pÀÀssyt!"

TyössÀoppimispaikalla en saanut luvattua oppia, olin monesti pomolle sanonut, mitÀ mun piti oppia, hÀn sanoi ettei sitÀ opi nÀin lyhyessÀ ajassa.

Joten soitin kouluun, etten saa tÀÀllĂ€ oppia, joten voinko tulla koululle oppimaan. Sanoin pomolle asiasta hĂ€n vastasi "ÄlĂ€ luovuta noin helposti"

Vierailija
80/87 |
21.01.2019 |
NÀytÀ aiemmat lainaukset

Surin kolmekymppisenÀ sitÀ ettei ollut miestÀ, ja pelkÀsin ettÀ lapsetkin jÀÀ saamatta. Tosi moni neuvoi, ettei pidÀ etsimÀllÀ etsiÀ miestÀ, ettÀ kun elÀÀ vain omaa elÀmÀÀnsÀ ja oppii nauttimaan yksinelosta, niin se oikea mies tulee kyllÀ vastaan etsimÀttÀ. No, nyt olen 44, lapsentekoikÀ on jo ohi, eikÀ ole miestÀ.

Kirjoita seuraavat numerot perÀkkÀin: kolme viisi viisi