Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsytti tänään suunnattomasti kun myyjä teititteli!

Vierailija
18.01.2019 |

Olen 27. Kyllä vitutti.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kuuluukin asiakaspalvelussa teititellä, tosin joskus ok tehdä sinunkaupat. Minua taas ärsyttää suunnattomasti sä-ittely. Välttelen paikkoja, joissa sä-itellään.

Vierailija
2/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei 27-vuotiasta teititellä. Sehän on osoitus siitä että pitää toista jotenkin vanhana. Olen itse töissä teititellyt vain oikeasti vanhoja ihmisiä ja huomaan että heitäkin se usein vaan ärsyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 27. Kyllä vitutti.

Hanki ittelles oikeita ongelmia. 

Vierailija
4/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sori, skidi.

Vierailija
5/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis en kyl snaijaa miks toi ottaa sua niinku kupoliin. Mua ei haittais yhtään.

Vierailija
6/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuttelu on rahvaanomaista ja wt. Teittelen kaikkia tuntemattomia, paitsi ns. nuorempiani.

Akateeminen n 29

Vierailija
7/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kyllä pienestä ärsyyntyy. Teitittely on kohteliasta.

Vierailija
8/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvostan ihmisiä, jotka teitittelevät. Osoitus hyvästä kasvatuksesta ja hyvistä käytöstavoista.

Itse teitittelyn lähes kaikkia, pl lapset ja teinit.

Vierailija
9/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinuttelu on rahvaanomaista ja wt. Teittelen kaikkia tuntemattomia, paitsi ns. nuorempiani.

Akateeminen n 29

Minä yritän viestiä asiakaspalvelujoille sanattomasti, että minua ei ole tarvis teititellä. Onneksi se tuntuukin jotenkin vähentyneen viime aikoina, ehkä se ei enää ole niin monen paikan ohjeistuksessa, kun on huomattu sen vain ärsyttävän "vanhoja". Akateeminen 51 v.

Vierailija
10/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää Saksassa, siellä vasta teititellään

Vierailija
11/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä! Mäkkärissä nykyisin teititellään lähes aina. Se saa minut tuntemaan itseni vanhaksi. No, olen 42, että varmaan Mäkkärin teinimyyjien mielestä olenkin aivan ikäloppu :D

Vierailija
12/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein monta vuotta erilaisia aspahommia nuorena, opin aika lailla tunnistamaan miten tuttavallinen voi tai pitää olla. Vanhemmille rouville (50 plus) teitittely oli ihan itsestäänselvyys, ja rouvittelin myös "ja onkos rouva kokeillut näitä lakunyörejä, ne ovat... " :D Meni oikein hyvin alas ja sain paljon kiitosta kohteliaisuudestani. 

Pari- kolmekymppiset olivat juuri se ongelmaryhmä jolle päätin olla teitittelemättä paitsi jos asiakas vaikutti siltä, että arvostaisi tällaista pientä kohteliaisuustraditiota. Sä- sanaa en kuitenkaan käyttänyt, se olisi kuulostanut väärältä korvaani tuossa työssä. Passiivilauseet ja "voisit ehkä tykätä tästä" ilman "sä voisit ehkä..." ovat asiallisempia ja aste pois kaverien välisestä puhekielestä. 

Vaikea tulkita miten kukin asian ottaa, ja usein työnantajalla on linja jota pitää noudattaa. Hyvä aspa kuitenkin yrittää tähdätä kommunikaation asiakkaalle sopivaksi, firman linjojen sisällä. 

Muksuna muuten esim. isovanhempien sisarukset olivat teitittelylistalla... ja en ole muumio vaan 45v :D

Vierailija
13/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää Saksassa, siellä vasta teititellään

Se on eri asia, täällä teititellään naisia vain, jos he ovat sellaisia täti-ihmisen näköisiä.

Vierailija
14/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen 27. Kyllä vitutti.

Hanki ittelles oikeita ongelmia. 

Joo ikinä ei saa mistään valittaa, miksi edes olet mammapalstalla?, eikö ole ystäviä?

Vierailija
15/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on taas 1st world problems

Vierailija
16/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ainakin teitittelen automaattisesti, paitsi lapsia ja teinejä. Se on minulla selkäytimessä kun olen vuosia asunut ulkomailla, missä ei tulisi kuuloonkaan sinutella tuntemattomia. Outoa, että Suomessa tästäkin voi vetää herneen nenään, kohteliastahan se vain on.

Vierailija
17/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas kun vieras pikkulapsi sanoo "setä tai täti"

Vierailija
18/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakaspalvelussa teitittely ei suinkaan tarkoita sitä, että myyjä pitäisi asiakasta vanhana vaan, että teitittely kuuluu ammatilliseen ja asiakasta kunnioittavaan käytökseen. Pitäisi jo todellakin unohtaa tuo "muinaisjäänne"kun entisvanhaan on teititelty  vain vanhempia ihmisiä. Teitittelyllä saadaan luotua asiakkaan, sekä asiakaspalvelijan välillä tietty muodollinen etäisyys, mikä on vaan hyvä, koska eiväthän esim. myyjä ja asiakas mitään kavereita ole. 

Vierailija
19/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin saan kuulla teitittelyä ja rouvittelua. Olen kahdenkymmenen. Ilmeisesti silmälasit ja luonnostaan harmahtavat hiukset eivät ole mikään nuorekkuuden merkki :D

Vierailija
20/24 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täydellistä olisi ollut, jos kassa olisi teititellen kysynyt sinulta papereita siiderin ostoa varten. Olisit saanut närkästyä kahdesta syystä yhtäaikaa!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan