Ärsytti tänään suunnattomasti kun myyjä teititteli!
Kommentit (24)
Ei 27-vuotiasta teititellä. Sehän on osoitus siitä että pitää toista jotenkin vanhana. Olen itse töissä teititellyt vain oikeasti vanhoja ihmisiä ja huomaan että heitäkin se usein vaan ärsyttää.
Vierailija kirjoitti:
Olen 27. Kyllä vitutti.
Hanki ittelles oikeita ongelmia.
Siis en kyl snaijaa miks toi ottaa sua niinku kupoliin. Mua ei haittais yhtään.
Sinuttelu on rahvaanomaista ja wt. Teittelen kaikkia tuntemattomia, paitsi ns. nuorempiani.
Akateeminen n 29
Joo kyllä pienestä ärsyyntyy. Teitittely on kohteliasta.
Arvostan ihmisiä, jotka teitittelevät. Osoitus hyvästä kasvatuksesta ja hyvistä käytöstavoista.
Itse teitittelyn lähes kaikkia, pl lapset ja teinit.
Vierailija kirjoitti:
Sinuttelu on rahvaanomaista ja wt. Teittelen kaikkia tuntemattomia, paitsi ns. nuorempiani.
Akateeminen n 29
Minä yritän viestiä asiakaspalvelujoille sanattomasti, että minua ei ole tarvis teititellä. Onneksi se tuntuukin jotenkin vähentyneen viime aikoina, ehkä se ei enää ole niin monen paikan ohjeistuksessa, kun on huomattu sen vain ärsyttävän "vanhoja". Akateeminen 51 v.
Käykää Saksassa, siellä vasta teititellään
Sama täällä! Mäkkärissä nykyisin teititellään lähes aina. Se saa minut tuntemaan itseni vanhaksi. No, olen 42, että varmaan Mäkkärin teinimyyjien mielestä olenkin aivan ikäloppu :D
Tein monta vuotta erilaisia aspahommia nuorena, opin aika lailla tunnistamaan miten tuttavallinen voi tai pitää olla. Vanhemmille rouville (50 plus) teitittely oli ihan itsestäänselvyys, ja rouvittelin myös "ja onkos rouva kokeillut näitä lakunyörejä, ne ovat... " :D Meni oikein hyvin alas ja sain paljon kiitosta kohteliaisuudestani.
Pari- kolmekymppiset olivat juuri se ongelmaryhmä jolle päätin olla teitittelemättä paitsi jos asiakas vaikutti siltä, että arvostaisi tällaista pientä kohteliaisuustraditiota. Sä- sanaa en kuitenkaan käyttänyt, se olisi kuulostanut väärältä korvaani tuossa työssä. Passiivilauseet ja "voisit ehkä tykätä tästä" ilman "sä voisit ehkä..." ovat asiallisempia ja aste pois kaverien välisestä puhekielestä.
Vaikea tulkita miten kukin asian ottaa, ja usein työnantajalla on linja jota pitää noudattaa. Hyvä aspa kuitenkin yrittää tähdätä kommunikaation asiakkaalle sopivaksi, firman linjojen sisällä.
Muksuna muuten esim. isovanhempien sisarukset olivat teitittelylistalla... ja en ole muumio vaan 45v :D
Vierailija kirjoitti:
Käykää Saksassa, siellä vasta teititellään
Se on eri asia, täällä teititellään naisia vain, jos he ovat sellaisia täti-ihmisen näköisiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 27. Kyllä vitutti.
Hanki ittelles oikeita ongelmia.
Joo ikinä ei saa mistään valittaa, miksi edes olet mammapalstalla?, eikö ole ystäviä?
Minä ainakin teitittelen automaattisesti, paitsi lapsia ja teinejä. Se on minulla selkäytimessä kun olen vuosia asunut ulkomailla, missä ei tulisi kuuloonkaan sinutella tuntemattomia. Outoa, että Suomessa tästäkin voi vetää herneen nenään, kohteliastahan se vain on.
Odotas kun vieras pikkulapsi sanoo "setä tai täti"
Asiakaspalvelussa teitittely ei suinkaan tarkoita sitä, että myyjä pitäisi asiakasta vanhana vaan, että teitittely kuuluu ammatilliseen ja asiakasta kunnioittavaan käytökseen. Pitäisi jo todellakin unohtaa tuo "muinaisjäänne"kun entisvanhaan on teititelty vain vanhempia ihmisiä. Teitittelyllä saadaan luotua asiakkaan, sekä asiakaspalvelijan välillä tietty muodollinen etäisyys, mikä on vaan hyvä, koska eiväthän esim. myyjä ja asiakas mitään kavereita ole.
Minäkin saan kuulla teitittelyä ja rouvittelua. Olen kahdenkymmenen. Ilmeisesti silmälasit ja luonnostaan harmahtavat hiukset eivät ole mikään nuorekkuuden merkki :D
Täydellistä olisi ollut, jos kassa olisi teititellen kysynyt sinulta papereita siiderin ostoa varten. Olisit saanut närkästyä kahdesta syystä yhtäaikaa!
Minusta kuuluukin asiakaspalvelussa teititellä, tosin joskus ok tehdä sinunkaupat. Minua taas ärsyttää suunnattomasti sä-ittely. Välttelen paikkoja, joissa sä-itellään.