Mies ei halua siivota kotona, ei halua että palkkaan siivoojan
Ollaan kumpikin kokopäivätyössä. Mies on todella laiska siivoamaan ja en minäkään siitä nauti, mutta pakkohan ne hommat on tehdä. Ehdotin eilen että palkkaisimme siivoojan, ei olisi rahasta kiinni.
Mies sanoi ensin ettei suostu maksamaan siitä että joku muu siivoaa. Ok, ehdotin että maksan omasta palkastani. Ei käy sekään, on kuulemma outoa että tuntematon tulee kotiin, voi vaikka varastaa jotain.
En näe mitään ratkaisua tähän. Onko muilla samanlaisia kokemuksia? En tajua miehen logiikkaa tässä... hänen ehdotuksensa oli että siivotaan vähemmän. Miten joku joka ei siivoa ollenkaan voi siivota vielä vähemmän :D pitäisikö vaan palkata se siivooja ja antaa miehen protestoida?
Kommentit (63)
Voi kun minun ongelmat olisi tuota luokkaa. Omaa kotia ei saada siivottua ja siitä hirvee haloo. Säälittäviä uusavuttomia.
Meillä pestään suihku/sauna kaksi kertaa vuodessa.
Ei teille voi kun nauraa. Paljonko sotkette kotia viikossa? Pitäiskö palkata kokkikin samalla tekemään ruokaa kun kerta olette kokopäivätyössä?
Vierailija kirjoitti:
Voi kun minun ongelmat olisi tuota luokkaa. Omaa kotia ei saada siivottua ja siitä hirvee haloo. Säälittäviä uusavuttomia.
Vielä säälittävämpi on mies, joka ei tajua edes nostaa haloota siivoomattomuudestaan.
2 aikuista, iso talo ja siivooja on käynyt parikymmentä vuotta. Pois en vaihtaisi. Ikinä ei ole mitään ongelmia ollut ja on ihana tulla tuoksuvaan, puhtaaseen kotiin.
Kaksi tervettä aikuista ja eivätkä saa siivottua omia sotkujaan??
Meillä mies kustantaa siivoojan/silittäjän koska ei halua/osaa/ehdi itse. Homma toiminut yli 20 vuotta eikä kertaakaan asiasta riidelty ja paikat kunnossa. Suosittelen.
Omat asunnot, kummankin tarvitsee huolehtia ainoastaan omista sotkuistaan.
Ne ketkä väittää ettei aikuisista synny sotkua ovat tervetulleita tarkkailemaan mieheni puuhia. Sotkee enemmän kuin kaksivuotias.
Esimerkiksi:
Syö aamupalaa -> Leivänmurut, kahvikuppi ja tyhjä maitopurkki jää pöydälle
Etsii vaatteita -> Puolet vaatekaapista lattialla
Käy vessassa -> Saattaa jäädä raidoitus pönttöön
Pesee hampaansa -> Tahnaroiskeita peilissä ja lavuaarissa
Ajaa partansa - > Lavuaari, pytty ja lattia täynnä karvoja
Tulee töistä -> Päällysvaatteet lentää sohvalle, ei naulakkoon
Katsoo leffaa -> 1/3 poppareista lattialla ja sohvapöydälle jää popparikulho ja käytetyt nuuskapussit
Mitä se kokopäivätyö tähän liittyy? Ai niin, teillä on kiire kuntosalille. Hyötyliikuntahan on yliarvostettua.
Hyi yök, täytyy olla helvetin rikas äijä että suostut kattelemaan tuommosta :O
Onneksi oma mieheni käyttäytyy kuin aikuisen kuuluu ! :)
Vierailija kirjoitti:
Hyi yök, täytyy olla helvetin rikas äijä että suostut kattelemaan tuommosta :O
Onneksi oma mieheni käyttäytyy kuin aikuisen kuuluu ! :)
Ne ketkä väittää ettei aikuisista synny sotkua ovat tervetulleita tarkkailemaan mieheni puuhia. Sotkee enemmän kuin kaksivuotias.
Esimerkiksi:
Syö aamupalaa -> Leivänmurut, kahvikuppi ja tyhjä maitopurkki jää pöydälle
Etsii vaatteita -> Puolet vaatekaapista lattialla
Käy vessassa -> Saattaa jäädä raidoitus pönttöön
Pesee hampaansa -> Tahnaroiskeita peilissä ja lavuaarissa
Ajaa partansa - > Lavuaari, pytty ja lattia täynnä karvoja
Tulee töistä -> Päällysvaatteet lentää sohvalle, ei naulakkoon
Katsoo leffaa -> 1/3 poppareista lattialla ja sohvapöydälle jää popparikulho ja käytetyt nuuskapussit
Kuka teillä vaihtaa autonrenkaat? Kuka tekee korjaustyöt?
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta vastaan omasta puolestani koska vähän sama tilanne. Ei ole autoa; korjaustyöt tekee palkattu handyman (tosin eipä niitä korjaustöitä kovin usein ole). Pienet Ikean huonekalut kasaan minä; isommille palkataan kasaajat.
Meidän kodissa ei kertakaikkiaan ole yhtään ainoaa työtä jota voisi perinteisesti luokitella ns. "miesten työksi". Joten se kotitöiden jakaminen tosiaan tarkoittaa sitä että siivous, vaatehuolto yms. jaetaan.
Mies lähti juuri korjaamaan traktoria vanhimman poikamme kanssa ja huomenna menevät polttopuusavottaan. Tosi mielellään otan imurin käteen ja luuttuan lattiat. Pääsen aika paljon vähemmällä ja saan olla sisällä lämpimässä. Naurettavaa kiistellä jostain siivouksesta. Mistähän muusta te kiistelette?
Sinä voit palkata omilla rahoillasi nätin isotissisen siivoojan,uskon että mies tottuu siihen ajan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole aloittaja, mutta vastaan omasta puolestani koska vähän sama tilanne. Ei ole autoa; korjaustyöt tekee palkattu handyman (tosin eipä niitä korjaustöitä kovin usein ole). Pienet Ikean huonekalut kasaan minä; isommille palkataan kasaajat.
Meidän kodissa ei kertakaikkiaan ole yhtään ainoaa työtä jota voisi perinteisesti luokitella ns. "miesten työksi". Joten se kotitöiden jakaminen tosiaan tarkoittaa sitä että siivous, vaatehuolto yms. jaetaan.
Aika uusavutonta jos vähänkin isompaan heti pitää joku ulkopuolinen palkata.
Vierailija kirjoitti:
Kuinka monta kertaa päivässä, viikossa tai kuukaudessa teillä nuo tehdään?
Meillä mies maksaa siivoojan joka toinen viikko ja minä siivoan joka toinen viikko. Miehellä ei ole aikaa siivoilla, joten ratkaisi asian näin. Minulle sopii oikein hyvin.