Tekosyysi asua ikivanhassa kerrostalossa, jossa kuulee kun naapuri käy kusella?
Kommentit (33)
Onko yli satavuotias jugendtalo kantakaupungissa ikivanha kerrostalo vai mitähän ikäluokkaa mahdat tarkoittaa?
Tekosyysi viljellä tekosyysi-aloituksia? Moralisointi tuskin onnistuu.
Minun syyni asua vuonna 1957 valmistuneessa kerrostalossa on, että täällä on mukavaa, joku muu tekee pihatyöt, ympäristö on puistomainen ja viihtyisä, on tilaa, on hyvät bussiyhteydet keskustaan, työmatka on lyhyt, asunto on kaunis ja laadukas paikalleen muurattu - ei mikään kuitulevy-muovikuutio, naapurit ovat jees, kauppa on lähellä... riittikö?
Muutin uudesta kerrostalosta vielä uudempaan kerrostaloon.
Kummassakin minua "ilahduttaa" veteen kuseskeleva naapuri. Vinkki: juuri KETÄÄN ei kiinnosta kuunnella, kun joku käy vessassa.
Mulla syynä oli halpa hinta ja loistava sijainti. En tosin ole kuullut naapureiden pissailua, vaikka talo on rakennettu 1957.
Vierailija kirjoitti:
Mulla syynä oli halpa hinta ja loistava sijainti. En tosin ole kuullut naapureiden pissailua, vaikka talo on rakennettu 1957.
Miksi sitten vastasit tähän??
Ihan sama ääni on käykö omassaan vai minun vessassa, kuin asuisi yhdessä vieraiden ihmisten kanssa
Hauskaa kuunnella seinänaapurien yöllisiä känniriitoja ja veikata ehdinkö soittaa pooliisin, vai ehtiikö joku muu ensin :D
Ikivanhoissa kerrostaloissa harvoin kuuluu mitään läpi. Tarkoitat varmaan 50-60-70-lukujen halpoja elementtitaloja?
Omani on 30-lukua, kiviseinää on yli puolen metrin paksuudelta. Ei kuulu mittään mistään. Paitsi kadulta.
Itse asun omakotitalossa jossa on onneton äänieristys. Tavallisetkin vessaäänet kuuluvat vessan ulkopuolelle...
Kyllä naapuri on id-iootti jos kuuntelee naapuria oikein fiilistelyllä. Sitä saa mitä tilaa. Se mitä näemme on totta. Ihmiskunta on hullu.
Mikä on Ap sinun tekosyysi puolustella id-iootteja?
Nimenomaan niissä vanhoissa taloissa ei kuulu mitään, kyllä se on uudempien - alkaen 60 luvun lopulta- vitsaus.
Miesystävä asuu 20-luvalla tehdyssä talossa: ei kuulu naapurin äänet.
Itse asun (ja edellinenkin asunto) 70-luvun talossa: ei kuulu naapurien äänet.
Asuin 90-luvulla tehdyssä talossa: naapurien äänet kuului.
Olen vieraillut paljon parin läheisen 2000-luvulla valmistuneessa asunnossa: naapurien äänet kuuluu (ja tutut harkitsee vanhempaan taloon muuttoa).
Koska haluan että keittiö on erillinen huone ja että talojen välillä on edes jonkinlainen etäisyys.
Ikivanhoissa kerrostaloissa on yli puolimetriset kiviseinät asuntojen välissä. Ei kuulu naapurista lorotus eikä panetus.
Siellä on rauha toisin kuin taajama-alueiden postimerkin kokoisilla pientalotonteilla, kun menet aamukahville terassille ja sanot puolisolle huomenta, niin naapurit huikkaavat että huomenta!
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan niissä vanhoissa taloissa ei kuulu mitään, kyllä se on uudempien - alkaen 60 luvun lopulta- vitsaus.
Millä perusteella joskus 60-luvulla ja 70-luvulla rakennetut ovat uusia?
Vierailija kirjoitti:
Hauskaa kuunnella seinänaapurien yöllisiä känniriitoja ja veikata ehdinkö soittaa pooliisin, vai ehtiikö joku muu ensin :D
Onko muuta elämää ollenkaan?
Häätö kun tuli niin tuommoiseen laitettiin.
Kuulen myös päivän tapahtumat lieden tuuletinputken kautta.
Halapa kämppä