Kierronkartoitus yksityisellä?
Heissan!
Osaako kukaan kertoa, mitä kierron kartoitus suunnilleen maksaa yksityisellä? Mitä se sisältää? Verikokeita (mitä hormoneita?), ultraa vaiko mitä? Kuinka monta kertaa kierron aikana tulee labra/lääkärikäyntejä?
Kiitos tuhannesti, jos osaatte vastata! Olen pohtinut ja miettinyt asiaa jo vuoden päivät ja nyt kai olisi syytä rohkaista mieli ja varata aika sinne gynelle taas. Olen siis käynyt useastikin gynellä, mutta jokaiselta on tullut erilainen vastaus mm. tyyliin: " ei niitä verikokeita kannata ottaa, maksavatkin niin paljon" , " yrittäkää vielä vaan ainakin puoli vuotta, kyllä se sieltä tulee" jne. Joku sanoo, että pco:lta kuulostaa, toinen taas sanoo, että kaikki ok. No, kaksi vuotta taas kulunut, vuosi viimeisimmästä plussasta (on siis ollut pari keskenmenoa). Verikokeista sen kai näkee, onko hormonihäikkää ja ovuloinko edes. Tietty kyseessä on vaan yhden kierron " tulos" , mutta tulos silti.
Kittos vielä, jos osaatte kertoa jotain!!! :)
Kommentit (3)
Eli pitää olla se vuosi siitä keskenmenosta niin sen jälkeen alkavat tutkimaan mistä johtuu tai kolme keskenmenoa. Itselläni ei ollut kulunut toisesta km vuotta niin menin yksityiselle. siellä katsoivat keltarauhasarvot (alhainen josta ehkä km johtuu kun ei kiinnity kunnolla) ja ultrassa todettiin pco (pco-potilailla normaalia enemmän keskenmenoja). Sitten verikokeella katsottiin myös että onko minulla jotain vasta-aineita mitkä aiheuttavat keskenmenoa.Ei ollut varsinainen kuukautiskierron kartoitus mutta käyntejä tuli 3 ja hintaa yht n.400e. Joten suosittelen terkkarin kautta niin tulee halvemmaksi.
Sori tämä ei kuulu asiaan mutta MHK jos näät tän niin tulehan sinne " syksyisten" puolellekin ilmottautumaan! Ei oo pitkään aikaan mitään susta kuulunutkaan!! Aika hiljasta siel on kyl muutenkin.
muistaakseni jotain 20-40 euroa yhteensä. Yksityisestä en valitettavasti osaa kertoa. Nyt hoitomme sitten jatkuu yksityisellä.