Lempinuudelisi?
Mikä on mielestäsi paras pikanuudeli? Itse tykkään Mama shrimp creamy tom yum -mausta ja tulee yleensä ostettua pelkästään sitä. Vaihtelua kaipaisi, suosittele? Ei pitkän kaavan itse tehtyjä herkkuja, haussa on pikaversio töitten lomaan tyylin keitä vesi ja lisää nuudelit. Kerro suosikkisi!
Kommentit (19)
Ei syö tuota keinotekoisesti maustettua natriumglutamaatti-paskaa.
Ok, ne ketä ei välitä natriumglutamaatista. Itse en saa oireita, joten syön jatkossakin. Tiedän että joku saa migreenia aromisuolasta jolloin on hyvä välttää nuudeleitakin. Muita?
Mama's Chicken. Muita nuudelibrändejä kokeilleena päädyn aina Mama'siin.
Maman kasvis.
Tänään just söin sienten ja parsakaalin kanssa
Tuota maman tom yumia itsekin joskus söin. Nykyisin ei tule syötyä nuudeleita, jollei nyt joku todella hyvä tarjous ole. Nykyään keitän mieluummin kanaliemessä pikaspagettia, on parempaa kuin vaihtelevanlaatuiset nuudelipussukat.
Munanuudelit Lidlistä, sininen paketti.
MAMA, shrimp creamy tom yum flavour.
Tulee hyvä wokki:
pussista nuudelit likoamaan kuumaan veteen samoin katkaravut
kaalia ohuiksi suikaleiksi
hieman porkkanaa suikaleina tai mitä vihannesta kaapista löytyy
Paista vihannekset nuudelipussin öljyssä
kaada nuudelit ja katkaravut pataan sekaan ja sekoita
laita nuudelipussista löytyvä maustepussi sekaan.
Jos tykkää tosi tulisesta, silloin myös chili. itse en käytä.
Helppoa ja hyvää.
Kiitos reseptistä. Katkarapu ja chili maistuu, ehkä höysteillä saisi vaihtelua. Täysjyväversio kanasta menee kanssa kokeiluun. Jotain Yeos chili -makua pidin edellisenä suosikkina ennen katkiksen kokeilua.
Haussa siis töihin kuuma nuudelikeitto, ei hellaa, käytössä vain vedenkeitin. Kiinankaalisuikaleet saa kyllä silläkin kuumennettua nuudeleille sopivaksi. Mikrokin olisi mutta varsinainen paistaminen ei oikein onnistu, öljy räiskyy mikron seinille ja siivous vie lyhyestä ruokatauosta aikaa varsinkin kun muut jonottavat ja pistelevät haarukoilla. 🙄
Korealaiset kimchi ym nuudelit aivan ehdottomasti parhaita. Ei kyllä joka kaupasta saa, vaan ehkä pitää ostaa aasialaisen ruoan erikoisliikkeestä.
Helpoin ruoka. Sekoittaa siihen kasviksia, tonnikalaa tai kanaa sekaan.
Ok, kokeillaan hakea vaihtelua ourkilla tonnikalaa. Kimchin terveysvaikutukset houkuttelisi mutten ole nähnyt noita missään myynnissä. Kiitos vinkeistä!
Pirkka Tom Yam -nuudeli raejuustolla. Olen koukussa.
Nissin damae ramenin Tokyo soy sauce. Ihan parasta!
Korealaiset parhaita. Mun suosikki on Samyang hot mushroom.
Maman iso kananuudeli, sekä Maman pieni kasvisnuudeli
Se kananmakuinen täysjyvä, en muista merkkiä. Kullanvärinen paketti.