Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

memory foam - sijauspatja, kokemuksia?

Vierailija
18.01.2019 |

Ostin viskoelastaanisen sijauspatjan joka vissiin myymälässä tuntui paremmalta. Myyjä kovasti kehui kuinka hyväksi selälle se on. Ensimmäisen yön perusteella se tuntuu kovalta, kenties varmaan siksikin että olen aina ennen käyttänyt vaahtomuovista sijauspatjaa. Tottuuko tuohon ikinä - muilla ollut alkuun vähän negatiivisempia kokemuksia ? :-D
Olen myös herkkä hikoilemaan, miten on kokemukset kesästä tuommoisella - hiostaako?

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Memory foam sijauspatja täälläkin, ja tosiaan tuntui alkuun kovalta. Itsellä nyt ollut n. kuukauden verran, nukun paljon paremmin kuin entisellä (pehmeämmällä) sijauspatjalla ja selkäkivut on poissa. Itseasiassa tästä innostuneena tilasin myös memory foam-tyynyt, niskakivut ovat nyt kadonneet vaikka tyynykin tuntui liian kovalta aluksi. 

Vierailija
2/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiostaa valitettavasti. Oliko rullalla kun ostit? Siinä menee monta päivää että se kunnolla kuohkeutuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hiostaa valitettavasti. Oliko rullalla kun ostit? Siinä menee monta päivää että se kunnolla kuohkeutuu.

Hemmetti! :-D Toivottavasti ei pahasti kumminkaan hiosta. Ostin siihen patjansuojuksen eli jospa se vähän vähentäisi hiostusta. Oli rullalla joo, koko sijauspatja näytti muutenkin lyhyemmältä sänkyyn verrattuna, liekö siksi kun oli ollut tosiaan rullalla ja kasassa. Pitää odotella jos se hiukan kuohkeutuisi.

-ap

Vierailija
4/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Memory foam sijauspatja täälläkin, ja tosiaan tuntui alkuun kovalta. Itsellä nyt ollut n. kuukauden verran, nukun paljon paremmin kuin entisellä (pehmeämmällä) sijauspatjalla ja selkäkivut on poissa. Itseasiassa tästä innostuneena tilasin myös memory foam-tyynyt, niskakivut ovat nyt kadonneet vaikka tyynykin tuntui liian kovalta aluksi. 

Ehkä se on sitten tottumiskysymys. Hyvä kuulla, että kokemus muuttui positiiviseksi. Pitää toivoa että itselläkin näin tapahtuu.

Selkäkivut oli minulla uuden sijauspatjan hankkimisen syynä. Edellinen sijari oli niin pehmeä verrattuna tähän ja löystynyt jo vuosien mittaan, että eroa memory foamilla ja edellisellä on kuin yöllä ja päivällä. -ap

Vierailija
5/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikko pari meni tottuessa. Nyt en vaihtaisi pois. Aluksi tuntui niin kovalta ettei osaa nukkua ja pari yötä meni valvoessa. Sitten lihakset tottui. Mulla on siis kopiotempur, eli edullinen versio jyskistä.

Vierailija
6/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uh! Tämä oli aivan kamala minun selälle!!! Olin pitkään todella todella kipeä, ennen kun tajusin luovuttaa patjan suhteen.

Patja vain tuntui kovalta, mutta oli liian mukautuva minun selkään. Selkä pääsi notkolle ja seuraavana päivänä parasta mitä tiesin oli mennä kipuineni lattialle makaamaan.

Nyt on perus, joustamaton petari alkuperäisen päällä ja vihdoin kivut ovat poissa! Suvussa on välilevynpullistumaa, mutta lääkäri on kieltäytynyt tutkimasta minua, nuorta hoikkaa ihmistä sen enempää. Joten en voi sen kummmemmin kommentoida mahdollista diagnoosia.

Vierailija
7/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sekä patja että petari tuota memory foamia ja kiduin 15 päivää. Ei sen tähden että patja oli kova, vaan se oli liian pehmeä. Upposin sinne patjan sisuksiin kai niin paljon että olin pahasti kaarella. Eikun patjan palautus. (Petaria ei voi palauttaa).

Nyt minulla on huomattavan kova vaahtomuovipatja jonka päällä tuo petari oli. Vähän kun tuli painoa lisää niin selkä ei kestänyt edes tuota 3cm petaria vaan olen nyt ilman sitäkin. Kova patja on hyvä. Kovaan memoryvaahtomuoviin en ole kyllä vielä törmännyt.

Vierailija
8/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plussaa on rentoutuneempi ja rauhallisempi nukkuminen, koska lihasjännitys vähenee. Vaipuminen syvemmälle sijauspatjaan nostaa lämmön tuntemusta, mutta ohuemmalla peitolla sekin hoituu. Selkävaikutuksista ei ole kokemusta. Hyvä hankinta, olemme tyytyväisiä.

Vierailija
9/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tullut ollenkaan toimeen patjan kanssa, mutta Tempur-tyynyjä minulla on ollut ahkerassa käytössä niin kauan kuin muistan. Kaverini taas ei pysty käyttämään muistityynyjä, mutta patjaa rakastaa. Ainakin viikko menee siihen, että näkee, tottuuko vai ei.

Vierailija
10/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon tykännyt ja selkäni myös. Meillä on Jyskistä ostettu ja pidetään vanhan petarin päällä. Eli kaksi petaria runkosängyn päällä ja hyvä on.

Vierailija
11/11 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla oli sekä patja että petari tuota memory foamia ja kiduin 15 päivää. Ei sen tähden että patja oli kova, vaan se oli liian pehmeä. Upposin sinne patjan sisuksiin kai niin paljon että olin pahasti kaarella. Eikun patjan palautus. (Petaria ei voi palauttaa).

Nyt minulla on huomattavan kova vaahtomuovipatja jonka päällä tuo petari oli. Vähän kun tuli painoa lisää niin selkä ei kestänyt edes tuota 3cm petaria vaan olen nyt ilman sitäkin. Kova patja on hyvä. Kovaan memoryvaahtomuoviin en ole kyllä vielä törmännyt.

Näin me ollaan yksilöitä. Se mitä joku kehuu, että on auttanut selkävaivoihin, niin toisella taas voi pahentaa  selkävaivoja. Olen kuullut erään henkilön suusta, että liian kova patja aiheutti selkäkipua. Memory foam voi tuntua vähän kovalta jos vertaa esimerkiksi pehmeään vaahtomuovipetariin. Tuntuma on lisäksi hiukan outo ja erilainen. -ap