Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi joillekin miehille on niin tärkeää, ettei nainen vain luule heidän yrittävän mitään?

Vierailija
18.01.2019 |

Tarkoitan miehiä, jotka flirttailevat hyvin suorasukaisesti ja pörräävät ympärillä. Sitten jos heille ihan ystävällisesti toteaa ettei ole kiinnostunut muusta kuin kaveruudesta, niin alkaa hirveä selittely siitä, miten he eivät tarkoittaneet mitään.

Itse en tätä selittelyä naisena osta alkuunkaan. Näissä tapauksissa kun ei ole kyse mistään ihan pienestä arkiflirtistä (jota en sinänsä tulkitse mitenkään).

Onko se selittely kasvojen pelastamista vai voinko todellakin ymmärtää niin suorat seksivihjaukset ja piirittämisen väärin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulet positiivisen vuorovaikutuksen olevan iskuyritystä. Niinkuin useimmat naiset, etenkin ne herkimmät orvokit. Olen tämän useasti huomannut. Samat väittävät myös, etteivät mies ja nainen voi olla kavereita.

Vierailija
2/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, että naiset eivät pidä näitä omana tietonaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luulet positiivisen vuorovaikutuksen olevan iskuyritystä. Niinkuin useimmat naiset, etenkin ne herkimmät orvokit. Olen tämän useasti huomannut. Samat väittävät myös, etteivät mies ja nainen voi olla kavereita.

Määrittele positiivinen vuorovaikutus.

Minulle se on tavallista ystävällisyyttä ja nyös pientä arkista flirttiä, ei suoria puheita seksistä tai ihastumisesta.

Ap

Vierailija
4/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle se on tavallista ystävällisyyttä ja nyös pientä arkista flirttiä, ei suoria puheita seksistä tai ihastumisesta.

Ap

Juuri tuota mitä kerroit. Mutta en ole itse ollut näkemässä kertomiasi tilanteita, joten en voi analysoida. Kerroinkin omista kokemuksistani. Monet ovat niin neuroottisia.

Vierailija
5/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet kohteliaat auttamis tilanteetkin tulkitaan väärin. "Kyllä minä itsekin saan oven auki!" Jne.

Vierailija
6/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monet kohteliaat auttamis tilanteetkin tulkitaan väärin. "Kyllä minä itsekin saan oven auki!" Jne.

No onpa törttöä naiselta tollainen kommentointi. Ap

Vierailija
7/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitan miehiä, jotka flirttailevat hyvin suorasukaisesti ja pörräävät ympärillä. Sitten jos heille ihan ystävällisesti toteaa ettei ole kiinnostunut muusta kuin kaveruudesta, niin alkaa hirveä selittely siitä, miten he eivät tarkoittaneet mitään.

Itse en tätä selittelyä naisena osta alkuunkaan. Näissä tapauksissa kun ei ole kyse mistään ihan pienestä arkiflirtistä (jota en sinänsä tulkitse mitenkään).

Onko se selittely kasvojen pelastamista vai voinko todellakin ymmärtää niin suorat seksivihjaukset ja piirittämisen väärin.

On siinä taas seksuaalisesti etuoikeutetulla murheet. Joo torjunta on ikävää ja noloa ja moni varmasti yrittää pelastaa kasvonsa. Mitä sitten? Mikä siinä on väärin? Pistä itse itsesi jatkuvasti alttiiksi torjunnalla, ai niin ei tarvitse..

Vierailija
8/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Juuri tuota mitä kerroit. Mutta en ole itse ollut näkemässä kertomiasi tilanteita, joten en voi analysoida. Kerroinkin omista kokemuksistani. Monet ovat niin neuroottisia.

Monet naiset (mukaan lukien minä itse) on nuoruudessaan (ja tämä jopa vanhempanakin) mennyt siihen vipuun. Ensin kundi flirttailee. Sitten kun ilmoitan, että en ole sitten sillä tavalla kiinnostunut, alkaa puolustelu ja torjuminen: "No en mäkään ole susta kiinnostunut, älä huoli. Et sä nyt niin hyvännäköinen ole. Taidat olla aika täynnä itseäsi.." jne. Sitten kun pyytää anteeksi ja kertoo vain olevansa varuillaan kun aiemmin on tapahtunut väärinkäsityksiä, kundi on todella jalo ja anteeksiantavainen. Sitten myöhemmin, kun mimmi on laskenut muurinsa ja vapautunut tilanteessa, tämä sama jäbä yrittää suudella tms. Tullessaan torjutuksi mies loukkaantuu ja toisinaan saattaa jopa syyllistää naista kun on "antanut ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa". Ja kovasti ihmettelevät, että miksi nainen on kuvitellut miehen jutelleen hänelle koko illan, sillä eihän miehet nyt juttele naisille muuten kuin päästäkseen sänkyyn tämän kanssa.

Ehkä tämä toimintamalli on osalle miehistä tuntematon ja siksi ihmetyttää naisten "neuroottisuus", mutta uskokaa tai älkää, tätä tapahtuu yllättävän paljon.

Vierailija
9/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Monet naiset (mukaan lukien minä itse) on nuoruudessaan (ja tämä jopa vanhempanakin) mennyt siihen vipuun. Ensin kundi flirttailee. Sitten kun ilmoitan, että en ole sitten sillä tavalla kiinnostunut, alkaa puolustelu ja torjuminen: "No en mäkään ole susta kiinnostunut, älä huoli. Et sä nyt niin hyvännäköinen ole. Taidat olla aika täynnä itseäsi.." jne. Sitten kun pyytää anteeksi ja kertoo vain olevansa varuillaan kun aiemmin on tapahtunut väärinkäsityksiä, kundi on todella jalo ja anteeksiantavainen. Sitten myöhemmin, kun mimmi on laskenut muurinsa ja vapautunut tilanteessa, tämä sama jäbä yrittää suudella tms. Tullessaan torjutuksi mies loukkaantuu ja toisinaan saattaa jopa syyllistää naista kun on "antanut ymmärtää, mutta ei ymmärrä antaa". Ja kovasti ihmettelevät, että miksi nainen on kuvitellut miehen jutelleen hänelle koko illan, sillä eihän miehet nyt juttele naisille muuten kuin päästäkseen sänkyyn tämän kanssa.

Ehkä tämä toimintamalli on osalle miehistä tuntematon ja siksi ihmetyttää naisten "neuroottisuus", mutta uskokaa tai älkää, tätä tapahtuu yllättävän paljon.

Näin juuri. Elämänkokenus on osoittanut, että tietyllä tavalla käyttäytyvillä miehillä on yleensä enemmän mielessä. Tämä on siis tullut useita kertoja todistetuksi. Ja sitten kun joku taas käyttäytyy samalla tavalla ja hänet torjuu (ystävällisesti!) niin alkaa se selittely. Joillakin se selittely on jatkunut viikkotolkulla esim. whatsappissa... :o

Vierailija
10/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Ehkä ne miehet ovat juuri niitä tusinajamppoja joilla on heikko itsetunto ja muutenkin heikot eväät elämään. Toisaalta heillä on iskostunut päähän, että on "miehen tehtävä" flirtata naisille, kaikille naisille, ja toisaalta kuitenkin kokevat sen ehkä jotenkin itselleen epäluontevaksi. Mutta eivät ole tarpeeksi itsenäisiä toimiakseen toisin.

Vierailija
11/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mä oon tulkinnu sen just kasvojen säilyttämiseksi. Kyllähän pakit kirpasee, mut selittely kyl vain pahentaa asiaa. Kaikkihan saa pakkeja

Vierailija
12/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siksi, että naiset eivät pidä näitä omana tietonaan.

Ja siis tää. Tietenki me naiset kerrotaan näist jutuista kavereille. Mut se selittely oikeesti pahentaa asiaa. Jos ottasitte vaan pakit vastaan ni me puhuttais että olipa söpöö kun se yritti mut ei vaan kiinnostanu. Nyt me puhutaan että onpa noloo kun se selittää

Vierailija
13/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaksi on paha mennä sanomaan, kun en ole ollut koskaan todistamassa kuvaamaasi tilannetta (puhuttakaan, että olisin sellaisessa osallisena)

Luulen vastauksen kysymykseesi olevan sekä, että. Tuo "selittely" on minusta aika luonnollinen, hämmentynyt reaktio miehen väärin ymmärryksestä (et ole kiinnostunut), vaikkakin saattaa tosiaan vaivaannuttaa tilannetta entisestään. Toisaalta, luulen, että osa "selittelyistä" on ollut ihan aitoa, eli sinun väärin ymmärrystäsi, mies ei ollut alunpitäen tosissaan liikkeellä.

Olen kyllä miehenä huomannut, että ihan normaali kohteliaisuus herättää naisessakin hyvin usein reaktion, että mies olisi tosiaan kiinnostunut. Tämä ei ole kuitenkaan niin läpinäkyvää, kuin toisinpäin (mies tulkitsee naisen kohteliaisuuden kiinnostukseksi) johtuen siitä, että naisen "huomatessa" miehen olevan kiinnostunut harvemmin tapahtuu mitään, paitsi, että nainen kohauttaa olkiaan. Jos mies taas luulee naisen olevan kiinnostunut, tämä harhaluulo tulee naisellekin selväksi, kun mies yrittää jatkaa juttua.

Vierailija
14/14 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Jos näin on, niin tosiaankin "Miehet Marsista, naiset Venuksesta".. eli ei ymmärretä toisiamme. Ihmetyttää vaan, jos kundi rupee latelemaan: "et sä nyt niin hyvännäköinen ole... ja taidat olla täynnä itseäsi..." että kukaan viitsii jatkaa juttelemista noin töykeän tyypin kanssa. Siis itse sanoisin varmaan vastaavassa tilanteessa jotain tyyliin:

"...hmm.. niin no älä nyt käsitä väärin.. siis tätäkin... mut mä en ollut ihan tolla tavalla liikkeellä, niinkuin sä ehkä kuvittelit..."

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme viisi