Mikä oli lapsuutesi omituinen hyvä haju?
Toisesta ketjusta innostuneena, jossa keskusteltiin lapsuuden pahoista hajuista. Eli omituinen haju/tuoksu, jota muut pitivät pahana. Itselläni oli pakokaasujen hajut, jotka olivat omituisella tavalla hyvänhajuisia :D
Kommentit (592)
Oli kivaa kun pääsi mukaan jos autoa piti katsastaa koska autokorjaamoilla tuoksui niin hyvältä. Kotikaupungissa oli myös ihana lelukauppa jossa oli hirveästi tavaraa ja siellä oli vähän ummehtunut ilma ja voimakas muovin haju jota rakastin.
Ja jonkun tietyn merkkinen liimapuikko tuoksui tosi miellyttävältä. Toivottavasti en sitä sen enempää impannut....
Vierailija kirjoitti:
Bensa. Tussut.
Voi apua siis TUSSIT :D:D
Mummulan tuoksu sisällä,mummin piparilaatikon tuoksu ja maakellarin tuoksu 😊 mukava ja jännä oli käydä mummille hakemassa kellarista pottuja tai hillopurkkia, hiirenloukut lattialla ja pimeä mystinen paikka, ja tietysti se haju 😄 myös mun kaverin kodissa oli maakellari,mutta sinne laskeuduttiin keittiöstä pienestä ovesta, jyrkät kierreportaat meni alas ja sieltä semmoinen makeanimelä silloin ajattelin että hyvä tuoksu pölähti. No,tietäähän sen nyt mitä tuoksuja ne oli mutta lapsena hyviä tuoksuja 😊
Naapurin mumman asunnossa tuoksui vahvasti valkosipuli ja maitohera, joilla hän lääkitsi nivelreumaansa. Mielestäni se oli jokseensakin kiehtova tuoksu.
Kasvihuoneen väkevä sekoitus tomaatteja ja kurkkuja sekä nokkosvesilannoitetta. Naurishaudikkaiden aromi saunanpesästä. Kerppujen haju liiteristä, lehdesnippuja siis naapurin lehmille talveksi. Metsämansikat. Omenien ja luumujen huumaava aromi.
Vierailija kirjoitti:
Sama. Pakokaasu.
Vähän sinnepäin: parkkiluola. "...hämärän kivisen paikan..."
Menee jo teini-ikään, mutta yks tosi spesiaali deodorantti (en tiedä msitä sain, mutta en ole koskaan nähnyt myynnissä jälkeen päin). Jostain syystä purkki oli jäänyt johonkin jemmaan mulle ja siitä tuli mieleeni Apulannan keikka jolla olin 14-vuotiaana :D
Ihanan nostalginen mieleyhtymä
Naapureiden kellarinhaju. Todennäköisesti johtui liiasta kosteudesta ja homeesta, josksu märkä ja hieman likainen pyyhe haisee samalta
Mun kaverilla oli barbin auto ja talo. Siinä (matkailu?)autossa oli mukana lautaset tms. ja ne haisi mansikalta tai vastaavalta. Paras haju ikinä.
Mä olin suorastaan lumoutunut koko asiasta.
Lämmin kesäpäivä venesatamassa, jossa tuoksuu terva ja laineet liplattelee hiljalleen.
Vierailija kirjoitti:
Lämmin kesäpäivä venesatamassa, jossa tuoksuu terva ja laineet liplattelee hiljalleen.
Tuosta tuli mieleen kreosootin haju lämpimänä päivänä rautatien varressa.
Nivea kasvovoide litteässä pyöreässä peltirasiassa, vitalis, tummeli, vicks vaporub.
Mummolassa haisi aina sellainen imelä tupakka. Mulle tulee nykyään hississä tai kaupassa päänsärky jos haistan tupakan hajun. Vähän aikaa sitten täällä kerrostalon käytävässä leijaili samanlainen jotenkin, imelä tupakantuoksu. Sellainen miltä tupakoivan ihmisen koti tuoksuu. Oli mukava tuulahdus - mummo kun on jo edesmennyt. Ei koskaan tupakoinut lasten seurassa mutta kyllähän se haju aina oli vaatteissa ja kodissa.
Koulussa 1970-luvulla kokeiden kalkkeeripaperien tuoksu. Ensin piti aina nuuhkaista kuinka hyvältä se tuoksui, ennen kuin rupesi koetta kirjoittamaan. :)
Puuliiteri. Ai että. Pidän puun tuoksusta muuallakin, mutta meidän lapsuudenkodin puuvaraston tuoksu oli jotain aivan ihanaa!
Vierailija kirjoitti:
Mun kaverilla oli barbin auto ja talo. Siinä (matkailu?)autossa oli mukana lautaset tms. ja ne haisi mansikalta tai vastaavalta. Paras haju ikinä.
Mä olin suorastaan lumoutunut koko asiasta.
Mulla tuli tästä mieleen lapsuuteni hajukumit. Olin niihin aivan koukussa ja keräilin niitä. Koulukassi, penaali ja mun huone tuoksui mun makean esanssisille hajukumeille. Yksi ehdoton suosikki oli mansikka jota jaksoin haistella aina vain uudestaan ja uudestaan.
Mummon tuoksu, jonka myöhemmin paikansin Lemon Juice & Glycerin -käsivoiteeseen :)