Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko täällä kukaan jättäytynyt pois oravanpyörästä tyhjän päälle?

Vierailija
17.01.2019 |

Itse harkitsen, kun alkaa olla töissä jaksaminen äärirajoilla. Miten järjestitte elämänne?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Tein niin että maksoin kaikki velat, luotot ym pois. Lopetin kaikki ylimääräiset jäsenyydet, lehdet, harrastukset joihin meni rahaa. Laitoin joku kk rahaa sivuun niin paljon kuin pystyin (noin 400e/kk). Sanoin itseni irti. Nyt tyhjän päällä. Rahaa on vielä hetkeksi (ehkä noin vajaa vuodeksi). Ajattelin alkaa opiskelemaan, sitten saisin jotain tukeakin. Tää on ihan kivaa. :) Aika köyhää mun tapauksessa mut mulla ei oo oikeestaan millekään tarve kun harrastukset on aikalailla ilmaisia enkä tuhlaile ikinä muutenkaan.

Vierailija
2/7 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jäin pois. Täytyyhän sitä elämää järjestää, mutta miten niin riippuu ihmisestä. Ei mitään yleisohjetta. Riippuu onko puolisoa, lapsia tai asuuko vuokralla vai omistusasunnossa. Kaikki vaikuttaa. Lisäksi täytyy varautua siihen, että oot huonossa valokeilassa. Kateutta ja paheksuntaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin. Voitettiin lotossa 2,7 miljoonaa.

Vierailija
4/7 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Lisäksi täytyy varautua siihen, että oot huonossa valokeilassa. Kateutta ja paheksuntaa." Höpöhöpö! OLen vain kuullut että hienoa kun uskalsit! Joo mä tein samoin kuin tuo yks,aloitin säästämisen just tuommoisista jutuista ja laitoin rahan rahastoihin. Sitten tein vähän keikkaa ja niistä rahat kanssa säästöön. Sittenpä jäin pois töistä ja laskeskelin kuinka kauan voin olla ilman työtä. Säästöillä elellen siis,en hakenut työttömyyskorvauksia yms. 

Aikanaan sitten jäin varhennetulle eläkkeelle ja sitten aikanaan oikealle eläkkeelle,eikä ole tehnyt mieli enää oravanpyörään vaikka jaksaisinkin. EI huvita enää!

Oloneuvoksena on mukavaa.

Vierailija
5/7 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä mikä tyhjän päälle hyppääminen se on jos on säästöjä, sijoituksia, lottovoitosta puhumattakaan.

"Laitoin sivuun 400€/kk"? Kuinka monta vuotta? Jos 4 vuotta saadaan lähes 20 000€ säästöön ja sillä voi elää vuoden ellei nosta tukia. Vai oliko tässä ideana alkaa nostaa työttömyyskorvausia tai TTT? Ei sekään kyllä mielestäni ole irti oravanpyörästä tai hyppy tyhjän päälle?

Tarkempia yksityiskohtia kiinnostaisi kuulla.

Vierailija
6/7 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 jatkaa:

Jos oravanpyörästä haluaa irti, itselle tulee ajatus että vaatii aikaa ja suunnitelmallisuutta laskea mistä saa juuri sen verran kuin tarvii. Ja kuinka vähällä pärjää? Mitä voi tehdä itse? Pientä omavaraisuutta. Rahavipuja, aikaa säästää ja sijoittaa.

Ei niin että hypätään tyhjän päälle = valtion tukien varaan.

Vierailija
7/7 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kajteen kertaan. Ensimmäisen kerran joskus 20v sitten. Jossain kohtaa palasin töihin. Sama tapahtui uudelleen 7-8v edellisen kerran jälkeen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä kolme