Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka yleistä on olla allerginen penisiliinille?

Vierailija
17.01.2019 |

Itselle riittä pienikin annos penisiliiniä ja tukehdun kuoliaaksi. Siksi joudun mainitsemaan tämän jokaisessa virallisessa paperissa, jotta onnettomuuden sattuessa kukaan hoitaja ei menisi pistämään minuun penisiliiniä ehkäistäkseen tulehduksen.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleistä, koska se on home.

Vierailija
2/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on penisilliiniallergia ja tiedän muutaman muunkin, jolla on.  Joten ei kai se mitään harvinaista ole.

On ainakin yksi lääke nimeltä Zinaseff (tai jotain sinne päin) , jota minulle annettiin vain väkisin sairaalassa ja sanottiin sen kyllä minulle sopivan, koska se on SYNTEETTINEN penisilliini.  Sitä laitettiin minulle tippaan valumaan sen kummemmin välittämättä, kun olin siinä tilassa, että en kyennyt mitään itse kunnolla tajuamaan.  Ihmeteltiin sitten vain, että miksi kuume vain nousee, vaikka sen olisi pitänyt laskea.  Kun jaksoin,  kysyin tuosta lääkkeestä, niin ei kuulemma voi olla syynä.  Kuulin vain, kun naapuripedissä olleelle ihmiselle sanottiin, että laitetaan sulle tämä penisilliinitippa ja kun katsoin, mitä pussin kyljessä lukee, niin sama Zinaseff se oli mitä minullakin.   Nostin metelin, että ei saa mulle antaa penisilliiniä, mutta kun on kuulemma synteettistä niin kyllä voi.

Sitten vasta uskoivat, kun käsiin ja jalkoihin alkoi nousta ihottumaa.   Tippa otettiin pois mykkänä mitään selittämättä.  

Kyllä noiden lääkeallergioiden kanssa on oltava tarkkana.  Itse olen saanut joka kerta kysyä lääkkeistä, että eihän ole penisilliiniä.  Kaiken huipuksi olen allerginen muutamalle muullekin antibiootille.  Tiedän nimeltä antibiootit, jotka mulle varmasti sopii, mutta pelkään että kun tulen vanhaksi ja hauraaksi niin mistä sen tietää mitä mulle antavat, jos en itse pysty tai muista niistä sanoa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen allerginen penisilliinille. Ärsyttävää, että alan olla nyt allerginen myös muille antibiooteille.

Esin dalacin ei millään pysy mahassa, vaikka syön samaan aikaan otan kaikkea troppia siinä. Kefexinkin alkaa nykyään tulla väkisin ulos.

Vierailija
4/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInäkin olen allerginen penisilliinille ja monelle muulle asialle, eläimille, pölyille, ruuille, tuoksuille, kumille, jne

Vierailija
5/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun penisliinille on aika moni nainen allerginen. Ihme kohtauksen saavat, voihkivat ja huohottavat raskaasti.

Vierailija
6/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on todettu lapsena, mutta jonkun lääkärin kanssa olen myöhemmin joutunut inttämään, kun oli sitä mieltä ettei varmaan enää pidä paikkaansa. Ei sitten kuitenkaan lopulta halunnut testata.

Vierailija
7/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

MInäkin olen allerginen penisilliinille ja monelle muulle asialle, eläimille, pölyille, ruuille, tuoksuille, kumille, jne

Ja minä

Vierailija
8/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun penisliinille on aika moni nainen allerginen. Ihme kohtauksen saavat, voihkivat ja huohottavat raskaasti.

Ihihhii. Minä ölen allerginen sekä penis-illiinille että k-nikkelille. En siedä niitä kyllä lähelläkään.

Vierailija
9/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihihhii. Minä ölen allerginen sekä penis-illiinille että k-nikkelille. En siedä niitä kyllä lähelläkään.

Hihihi, voi kauhia.

Vierailija
10/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain allergisen reaktion penisilliinistä teininä, iho ihan punaisena ja korkea kuume. 15 vuotta myöhemmin sain hammaslääkäriltä vahingossa penisilliiniä epäonnistuneen viisaudenhampaan poiston jälkeen mutta siitä ei tullut mitään. En tiedä olenko nyt sitten oikeasti allerginen vai en mutta varmuuden vuoksi sen aina mainitsen. Käsittääkseni tämä ei ole mitenkään erityisen harvinaista.

Vierailija
11/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä sellaisella homopaatilla. Paransi minun knikkeliallergian ja penisliinikin maistuu nykyisin!

Vierailija
12/12 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut kerran sellanen penisilliini-ihottuma, että en toivo vihamiehellekään.  Ei olis äitikään mua tuntenut jos olisin tietämättään vastaan tullut, pää turposi punaiseksi potkupalloksi ja veri tirskui käsien rystysistä kun vähän niitä koukistin, huulet valui verta.   Ikinä ei ole ollut niin kamalaa polttavaa kutinaa kuin silloin, olin joka paikasta kuin punasella ruvella.  Ainoot paikat mitkä säästyi oli nenä ja jalkojen väli.  Se nyt vielä olis puuttunutkin että se jalkoväli....  Piti liottaa jalkojakin vadissa kylmässä vedessä, vaikkei se paljoa auttanut.  Ja se tuli siitä, kun määrättiin penisilliiniä vasta-aineen kanssa.  Eipä tehonnut mikään vasta-aine.  Lääkäri sanoi huh huh kun näki mut.  Äkkiä kaikki lääkkeet pois, ja ihottuma laski yhdessä paivässä.  Se oli kuulemma hengenvaarallinen tila, jos olisin vaan jatkanut lääkkeen ottamista.  Seuraavaksi olisi mennyt keuhkoihin ja tullut kuolema.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä kahdeksan