Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Teenkö väärin, kun tikuttelen ovulaatiota?

Vierailija
17.01.2019 |

Mies ei halua lasta nyt, mutta on kuitenkin ok asian kanssa, jos tulee vahinko. Ehkäisyä meillä ei ole varmojen päivien ja keskeytetyn yhdynnän lisäksi. Tikutteken itse ovulaatiota, mutten tiedä, mitä tekisin ovulaation sattuessa tutkaan. Ovulaatio-oireeni ovat vähentyneet viime vuosina rajusti ja olen alkanut epäillä, ovuloinko enää lainkaan.

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Viimeisimmässä ultrassa (muiden asioiden yhteydessä kävin) sanoi lääkäri, ettei siinä kierossa ovulaatiota tapahtunut. Olin aikaisemmin tullut raskaaksi, kun poikkeuksellisesti harrastettiin seksiä oletetun ovulaation aikaan ilman ehkäisyä. Ajateltiin, että jos kerrankin mentäisiin riskillä. Raskaus kuitenkin päättyi keskenmenoon. En sitten tiedä, miten harvinainen on tuo ovulaatio nykyään.

Mies tietää asiasta ja sanoi, että yritystä ei aloitetaan kuin vasta 2 vuoden kuluttua aikaisintaan, mutta jos tulee aikaisemmin niin on ok asian kanssa. Ikää on 32. Ap

Mikä asia on niin olennaisesti erilainen 2 vuoden kuluttua?

Ettei vaan lykkäisi silloinkin taas parilla vuodella, ja taas, kunnes vaihdevuotesi koittavatkin.

Oletettavasti valmistun, sillä opiskelen. Mies myös perusti oman toiminimen viime vuonna, joten toivoo tulojen tasaantumista. Ap

Ja voitko realistisesti heti valmistuttua jäädä äitiyslomalle?

Itse sain lapsen kesken opintojen. Parempi niin päin ainakin meillä, koska nyt pääsee valmistuttua heti alan työelämään kunnolla kiinni.

Tätä olen miettinyt, mutta mies on sanonut, että lasta voi yrittämällä yrittää vasta sitten kun valmistun, eikä aio muuttaa päätöstään. Ap

Hänestäkö on oikeasti loistava idea, että valmistuttua jäät 1 -2 vuodeksi kotiin?

Itseäni kyllä vähän epäilyttäisi, että onko tuon jälkeen mitään mahdollisuuksia työllistyä.

Vai meinasiko mies itse jäädä kotiin?

Hänestä se on parempi idea kuin, etten vauvan takia valmistu ollenkaan, mikä on aika todenäköistä. Ap

Mitä opiskelet?

Ei ole mikään uusi ja mullistava juttu saada lapsi kesken opintojen ja silti valmistua, ahkerimmat jopa tavoiteajassa.

Pieni ala ja liian suuri tunnistamisvaara.

Minulla tuo järjestely ei muutenkaan onnistuisi. Opiskelun yhdistäminen muuhun elämään on ollut muutenkin hankalaa. Sosiaalista elämää tällä hetkellä ei yhtään.

Vierailija
22/22 |
19.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sehän se fiksua onkin, että siirtää lapsen hankintaa päälle kolmekymppisenä, kun on jo alkanut tulla ongelmia ovulointiinkin. Kroppaa kun ei paljoa kiinnosta valmistumiset ja muut. Että saahan sitä siirtää vaikka maailman tappiin, mutta lasta ei välttämättä tule sitten ollenkaan. Toivottavasti miehesi tietää tämän ja sinä myös.

Olen tietoinen asiasta ja jos minä päättäisin asiasta, hankkisin lapsen vasta 60-vuotiaana, jos silloinkaan. Mutta se ei ole mahdollista ja koko homma on mennyt tuskailuksi. Sen vuoksi annoin päätäntävallan pääosin miehelle, koska itse en pysty tuota päätöstä tekemään. Hän tekee sen aikaisemmin kuin minä. Ja ehkä biologia vielä sallii, toisin kuin 60-vuotiaana. Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi viisi