Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käyvätkö lastenvaatteet enää kaupaksi kirpputorilla?

Vierailija
17.01.2019 |

Kävin kirpparilla katselemassa. Pientä vaatetta oli tarjolla hyllymetreittäin. Usein ryppyisinä ja silittämättöminä, monet tahraisinakin. Liikkuvatko käytetyt lastenvaatteet tai muut tavarat enää?

Ajattelin ottaa kirppispaikan kahdeksi viikoksi. Meillä on paljon yhdellä lapsella ollutta vaatetta koossa 50-98. Mutta kannattaako se? Saako noin 100 euron kuluja katettua edes?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu merkistä ja vaatteen kunnosta

Vierailija
2/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuullut, että ainoastaan merkkivaatteet saattavat mennä kaupaksi. Muuten ilmaiseksi saa antaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei käy kaupaksi mikään. Nyt on nousukausi ja kaikki ostaa kaiken uutena.

Vierailija
4/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isommat koot liikkuvat hyvin, pienet koot taas huonommin.

Edellisellä kirppispöydällä myin lasten vaatteita koossa 56cm -92cm.

92cm kokoiset vaatteet menivät kaikki, 86cm melkein kaikki, pienempiä kokoja sai eniten kantaa takaisin.

Samalla meni myös koon 86cm ja 92cm talvihaalarit, hintaa 10€ ja 5€.

Lasten kenkiä oli myös paljon myynnissä, siis talvikenkiä, kumisaappaat, kesälenkkereita jne. Menivät kaikki.

Ja tosiaan, vaatteet olivat puhtaita ja sisävaatteet myös silitettyjä. Hintalaput täytyy laittaa järkevästi niin, että ne löytää helposti. Ja hinta järkeväksi, eli ei niin, että h&m:n paidasta pyydetään 2€ tai enemmän.

Vierailija
5/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla meni lasten vaatteet todella hyvin mutta koot oli 134cm--> 146cm asti. Varsinkin siistit poikien vaatteet lähtivät heti. Tienasin yli 1000€ kolmessa viikossa.

Vierailija
6/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytetystä lastenvaatteesta voi pyytää kirppiksellä 0,50-3€, toppahaalareista vähän enemmän. Yhden ksuden käytetyt kengät ovat niin kuluneet yleensä, että ovat melko arvottomia. Paljon pitää olla myytävää, jos meinaa tienata.

Vierailija
7/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla meni lasten vaatteet todella hyvin mutta koot oli 134cm--> 146cm asti. Varsinkin siistit poikien vaatteet lähtivät heti. Tienasin yli 1000€ kolmessa viikossa.

Et tienannut. Vai möitkö voitolla?

Vierailija
8/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me just tungettii roskiin yhden kauden käytettyjä ulkovaatteita, kun ei mennyt kaupaksi edes niin, että olisi saanut pöytävuokran takaisin. Riitti kirpparisekoilu mun osalta!

Vierailija
9/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä siistit ja nykyaikaiset vaatteet kaupaksi menee kunhan hinnoittelee maltillisesti.

Tahraiset ja kuluneet kannattaa laittaa suoraan roskiin.

Vierailija
10/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosiilla kirpputoreilla liikkuu paremmin, kuin toisilla eli kannattaa vähän "nuuhkia tuulia" niin tietää missä mammat shoppailee.

Sitten seuraava vaihe on vaatteiden lajittelu ja hinnoittelu. Eli hinnoista kaikki tunnearvo pois ja hinnat oikeasti merkin ja kunnon mukaan. Rikkinäiset ja tahraiset voi heittää suoraan roskiin, vähän haalistuneita ja nukkaisia voi koittaa myydä pöydän huonommilla paikoilla esim. korissa pöydän alla merkinnällä tästä korista 10-30 senttiä kappale.

Sitten pöydän järjestely, niin että vaatteita on helppo katsoa ja ei liian täyteen vaan täydennetään ja siivotaan päivittäin.

Jos kaikki nämä on onnistunut niin tulosta tulee. Tuntipalkoille tässä hommassa ei pääse eli jos laskee paljonko menee aikaa vaateiden lajitteluun ja hinnoitteluun ja pöydän siistimiseen ja täyttämiseen ja paljonko saa tuloa, niin oikeasti ei kannata. Mutta kun ajattelee harrastuksena ja kierrätyksen kannalta niin saa hyvän mielen.

Vaihtoehtona livekirpikselle kannattaa harkita oman paikkakunnan facebook kirppis ryhmää. Kuvaaminen, ilmoitusten väsääminen ja treffien sopiminen vie aikaa, mutta kaikki tulon saa kotiin päin, kun pöytävuokraa ei mene.

Vierailija
11/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata euroa kuluja? Se on kyllä paljon. Vai ajattelitko vuokrata kirppispaikan useammaksi viikoksi?

Vierailija
12/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto olisi antaa ilmaiseksi pois, niin onhan toi pelkkää plussaa. Ei kai omaan käyttöön hankituista vaatteista tuossa mielessä voiton tekemisestä puhuta.

Vierailija
13/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauvojen vaatteet ei varmaan liiku, kun niitä on niin paljon tarjolla. Isompien lasten vaatteet menee hyvin, jos ovat siistejä ja kohtuuhintaisia (ja "muodin mukaisia").

Vierailija
14/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos toinen vaihtoehto olisi antaa ilmaiseksi pois, niin onhan toi pelkkää plussaa. Ei kai omaan käyttöön hankituista vaatteista tuossa mielessä voiton tekemisestä puhuta.

Juuri näin! Jos vaihtoehtona on antaa pois niin todellakin on tienaamista. Ja vaatteitahan oli käytetty omilla lapsilla.

Vierailija
15/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook kirppareille kassi vaatteita 5e jos ei meinaa millään mennä

Vierailija
16/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulkovaatteet olen ainakin saanut aina myytyä. Myös kenkiä ja saappaita. Siistejä, ehjiä ja kohtuuhinnalla. Ehdottomasti nykyaikaisia! Ei kukaan halua ysärimuotia. Ihan halpisrytkyjä ei välttämättä mutta muuten tuollaisia keskihintaisia merkkejä. Tienaamaan ei varsinaisesti pääse mutta hyvän mielen saa jos kauppa käy.

Kannattaa muuten viedä vain oikeanlaisia vaatteita vuodenaikaan nähden eli talvella toppa-asuja ja kesällä sitten jotain kevyempää.

Vierailija
17/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mennyt. Mulla oli myynnissä ihan priimakamaa, osa käyttämättömiä ja osa muutaman kerran käytetty. Ei tahroja, ei kulumaa, ei ryppyjä. Hinnat 2-3 euroa. Ihmiset eivät ostaneet.

Vierailija
18/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homeen hajuiset tai huuhteluaineelle leimuavat vaatteet eivät mene kaupaksi. Puhtaat ja hajuttomat menee kaupaksi, jos ovat ehjiä.

Vierailija
19/25 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesin hajusteettomalla pesuaineella vaatteet ja silitin. Pidin pöydän siistinä. Vaatteet olivat siistejä ja tahrattomia, ehjiä ja nykymuotia. Oli myös merkkivaatteita. Todella hyvin liikkui, kaikki ulkovaatteet menivät. Olin erittäin tyytyväinen vaikka tuossa hinnoittelussa, pesemisessä, silittämisessä sun muussa olikin hirveä homma.

Vierailija
20/25 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ostin kirpparilta omille  tuleville lapsille kauniita disneyn  bodyja ja pari puseroa jo jemmaan :)