Sinä joka pidit ihan oikeat hääjuhlat etkä mitään ankeita kakkukahveja, paljonko oli budjettisi?
Kommentit (43)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka tuon huvin on maksanut, itse vai perhe, vai jopa laina?
En ikinä voisi pitää noin kalliita juhlia, vaikka rahallisesti pystyisikin. Aivan järjetöntä näinä aikoina. Jonkun 5000e korkeintaan ymmärtäisin.
Itsekin olen aina sitä iloisempi mitä halvemmalla jonkin haluamani asian saan. En ole ikinä ymmärtänyt asioiden kalleudella kehuskelua, mutta johtuu ehkä siitä että olen aina ollut köyhä :D Pihi en silti mielestäni ole, jos jokin asia on mielestäni rahallisen panostamisen arvoista niin sitten on. Kertakäyttömekko esimerkiksi ei mielestäni ole kovin monen satasen arvoinen sijoituskohde... mutta sitten taas vaikkapa juhlaruoka on. Ap
Kaikilla ei ole rahasta pulaa. Olen ollut vastaavissa häissä kuin tuon yhden häät ohjelmineen, ruokineen ja ilotulituksineen. Ihan kivat häät, mutta kaikkien ei ole fiksua laittaa sitä summaa häihin.
Tosiasia on kuitenkin myös se, että vieraana olisin ollut paljon onnellisempi, jos hänen juhlissaan olisi tarjottu kakkukahvit ilman ohjelmaa kotona, kunhan vain ei olisi nainut sitä miestä jonka nai. Tärkeintä on se vihkiminen oikean, luotettavan ja ystävällisen ihmisen kanssa.
No sitähän juuri sanoin, että oma ajattelutapa johtuu varmaan siitä, että olen aina ollut köyhä/pienituloinen/ei säästöjä. Varmaan jos olisi kymmeniätuhansia ylimääräisiä euroja niin en miettisi samalla tavalla! Itse olen käynyt vain muutamissa häissä joista tiedän että kaikkien budjetti oli 10 000e luokkaa vaikka puitteet eivät vaikuttaneet erikoisilta (ihan perinteisiä ja kivoja häitä siis), joten en osaa arvioida miten eroavat sitten vaikka 5000e tai 2000e budjetin häistä. Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noin 11 000e vuonna 2014 näin:
hääpuku 1100e, korut 300e, juhlapaikka 500e, pitopalvelu 3000e (75vierasta), mökki, jossa yövyimme 250e, kaasojeni kampaukset 300e, kukat 400e, valokuvaus +kiitoskortit yms 400e, koristeet (askarreltiin itse paljon) 100e, hyvä bändi ulkolavalle 1000e, sormus 1000e, viinat Virosta 800e, mun meikki/kampaus/suihkurusketus/ripset/kynnet 350e, maistraatin vihkijän kulut hääpaikalle 200e, kuski, joka vei vieraita majapaikkoihin 100e ja jotakin kului varmaan unohdin, mut 11 000 meni. Mut oli sen arvoista. Paras päivä <3Kiitos kuluerittelystäkin! Aika halvalla saitte juhlapaikan. Asuttaisiinpa puolison kanssa jossain muualla kuin pk-seudulla... Ap
Kaupungin juhlapaikat ovat suht edullisia. Esim Kauniaisten Vallmogård ja Helsingin Villa Jyränkö.
Kuulostat vähän katkeralta, jos totta puhutaan. Sitä paitsi me ollaan yhä onnellisia ja yhdessä yli 10 vuoden jälkeen, vaikka kalliit silloin häät pidettiinkin :) Tiedoksi vielä tiedonjanoisille, että ihan kuulkaa omasta pussista häät maksettiin.