Minna-Liisa juhlapukuliike Helsingissä. Mitä mieltä olette?
Onko jollakin sieltä hyviä kokemuksia oikeasti. Me kun kävimme tyttären kanssa, siellä oli vastassa (ilmeisesti omistaja) erittäin kiukkuinen suomea puhumaton (ilmeisesti kiinalainen) nainen. Menimme aikavarauksella.
Miksi tuo nimi on noin suomalainen, kun omistaja ei puhu lainkaan suomea.
Mikä tuon liikkeen tarina oikein on. Millaista kohtelua olette siellä saaneet. Me saimme ala-arvoista kohtelua.
Tyttäreni sovitti kolmea pukua ja sitten sanoimme, että katselemme vielä muualta. Myyjä suuttui ja suorastaan heitti ulos. Out, Out, out!
Kommentit (40)
Lisään, että siellä on joskus, esim lauantaisin, töissä suomeakin puhuva ihminen. Hän oli mukava, mutta mitä pidätte omistajasta?
Suomi24 näyttää olevan myös huonoja kokemuksia.
Liikkeen nimi on siis Minna Lisa, ei Minna Liisa.
Luin nuo Suomi24:n kokemukset ja tukka nousi pystyyn. Aivan käsittämätöntä toimintaa. Mutta eiväthän nuoi puljut pysyisi pystyssä jos asiakkaat eivät niin kovasti uskoisi että halvalla saa hyvää, ja antaisi huijata itseään.
Mulla taas aivan päin vastainen kokemus. Kävin viime kesänä tyttäreni kanssa. Omistaja kysyi alkuun, onko ok, että puhutaan englantia. Tämä mulle ok. Sitten kysyi nuorelta minkälaista haluaisi, minulta mikä on budjetti ja otti parit mitat. Sitten esitteli hintahaarukkaan menevät nuoren toiveiden mukaiset mekot ja sopiva löytyi helposti. Saatiin tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
Vierailija kirjoitti:
Mulla taas aivan päin vastainen kokemus. Kävin viime kesänä tyttäreni kanssa. Omistaja kysyi alkuun, onko ok, että puhutaan englantia. Tämä mulle ok. Sitten kysyi nuorelta minkälaista haluaisi, minulta mikä on budjetti ja otti parit mitat. Sitten esitteli hintahaarukkaan menevät nuoren toiveiden mukaiset mekot ja sopiva löytyi helposti. Saatiin tosi hyvää ja asiantuntevaa palvelua.
Ei se omistaja puhu yhtään sanaa suomea. Soitin tuohon liikkeeseen ja kysyin ensin suomeksi ja sitten englanniksi, onko siellä ketään suomea puhuvaa. Hän sanoi englanniksi hetkinen ja suomea puhuva vastasi. Ihmettelin, miksei osaa vastata kysymyksiini. Selvisi, että oli asiakas ja liikkeessä ensimmäistä kertaa.
Myöskään liikkeessä asioidessani ei sanonut kenellekään sanaakaan suomeksi.
Oli huonolla tuulella. En tiedä sitten, onko hän välillä hyvällä ja välillä huonolla tuulella.
Tämän ainakin opin, että pieniin yrityksiin mennessäni luen ensin nettiarvostelut.
Voi sinne joku kiusallaankin laittaa huonon kommentin, mutta ei kovin montaa.
Luin tuon https://keskustelu.suomi24.fi/t/13975760/haapukuliike-minnalisa
Keskustelun ja järkytyin.
Miksi viranomaiset eivät tee mitään toiminnalle, jos kerran useita ilmoituksia ja rikosilmoituksia on tehty?
Käy sääliksi nuoria tyttöjä, jotka menevät tuonne ja itsetunto alenee, jos kohdellaan huonosti.
Tuossa keskustelussa moni kokee tulleensa huijatuksi ja menettänyt rahansa.
Miksi poliisi puuttuisi kaupankäyntiin, josta ei tajuta edes vaatia kuitteja? Äidit maksavat satoje eurojen mekkoja, mutta eivät vaadi maksusta tositetta, joten mitä poliisi voi tehdä?
Parempi mennä tuohon liikkeeseen siten, että matkassa on mies (isä, isoisä, kuka tahansa tarpeeksi aikuinen) ja ilmoittaa heti alussa, että tässä on asianajajamme. Saa ihan erilaista palvelua!
Kaikki itkevät kuorossa, miksi ihmiset eivät enää käy kivijalkakaupoissa. No minäpä sanon epäsuositun mielipiteen: Koska usein asiakaspalvelu on huonoa ja tunnelma ahdistava.
Mielenkiintoista. Katsoin äsken liikkeen google-arvostelut. Kaikki jotka ovat antaneet 5 pistettä , niin heillä on vain yksi arvostelu googlessa.
Vierailija kirjoitti:
Miksi poliisi puuttuisi kaupankäyntiin, josta ei tajuta edes vaatia kuitteja? Äidit maksavat satoje eurojen mekkoja, mutta eivät vaadi maksusta tositetta, joten mitä poliisi voi tehdä?
Parempi mennä tuohon liikkeeseen siten, että matkassa on mies (isä, isoisä, kuka tahansa tarpeeksi aikuinen) ja ilmoittaa heti alussa, että tässä on asianajajamme. Saa ihan erilaista palvelua!
Tuossa suomi24-keskustelussa joku sanoi, että ei saanut pyynnöstä huolimatta kuittia, vaan ainoastaan sen lapun, joka tulee maksupäätteestä. Minkä teet, jollei kuittia anneta ja rahat ovat jo menneet.
En usko, että kukaan menee minnekään liikkeeseen siten, että on ottanut miehen mukaan, jota täytyy väittää asianajajaksi. Mieluummin jättää kokonaan menemättä.
Ne, jotka menevät tuonne, eivät tiedä etukäteen, millainen liike on kyseessä.
Vierailija kirjoitti:
Kaikki itkevät kuorossa, miksi ihmiset eivät enää käy kivijalkakaupoissa. No minäpä sanon epäsuositun mielipiteen: Koska usein asiakaspalvelu on huonoa ja tunnelma ahdistava.
Näin on. Ikävää mennä yrittäjän arvioitavaksi, onko potentiaalinen ostaja vai turha vaatteiden rypistelijä ja likaaja.
Kakkia juttuja vaan ei ole saatavilla isommista liikkeistä. Pieneen on erittäin ahdistavaa mennä sisään.
Tuossa suomi24-linkissä oli aivan tuoreita huonoja kokemuksia tuosta liikkeestä. Niitä oli paljon.
Kaikista pikkuliikkeistä kannattaa katsoa Google-arvostelut ja lisäksi vielä, mitä keskustelupalstoilta löytyy.
Olin pöljä, kun en katsonut nettiarvosteluja ennen tuohon liikkeeseen menoa. Tietääko joku, mistä liikkeen nimi tulee?
Tekisi mieleni tehdä av:lle isoilla kirjaimilla aloitus, että älkää menkö mihinkään pikkuyritykseen lukematta ensin netistä, mitä mieltä siitä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei mitään ongelmaa kun ei ole uikuttava "ne vie meiän nimetkin! öyhöyh!" rassepersu. On toki oikeasti varmasti vaikea puhua Englantia kun ainoa koulu on elämämkoulu ;)
Paskaa loppuelämää ap.lle ja sinun pikkutuhnullesi kuitenkin.
Äidinkielesi ei taida olla suomi. (Onkohan se kiina?) Tyyliis on karkea.
Vinkki: kielet kirjoitetaan pienellä alkukirjaimella.
Onko kukaan muu käynyt?