Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuen logiikka/epäloogisuus

Vierailija
17.01.2019 |

Jos sinulla on esim. kuukausittain lyhennettävää opintolainaa 150e, tätä ei tietenkään oteta huomioon menolaskelmassa. Mutta jos haluat myydä 150e arvosta omaisuuttasi, jotta selviät lainan lyhennyksestä, tämä vähennetään kokonaisuudessaan toimeentulotuesta. Mikä h######n logiikka tässä on? Pitääkö työtön ajaa väkisin ulosottoon jos hänellä on esim. opintolainaa? Kertokaapa mulle vastaus tähän pulmaan viisaammat!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain neuvoteltua lainaa pienemmäksi, mutta lohkaisivat silti tililtä useamman sataa euroa eikä sitä laskelmissa mitenkään huomioitu. Olen siis edelleen opiskelija, mutta opintotukikuukaudet loppu. Teen ajoittain pätkätöitä opintojeni ohella, mutta se on hyvin haasteellista sillä opintoni ovat täysin läsnäolopakolliset vaikka opiskelenkin yliopistossa. 

Asioitko kenties valevirkailijalla? Itse tein nettipankissa tuon muutoksen ja siellä tuli lomake, joka piti digitaalisesti allekirjoittaa ja siinä se, tililtä otetaan just se summa mikä on sovittu. Vaikea se on silloin k*settaa, jos maksusuunnitelmasta on mustaa valkoisella.

Vierailija
22/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkoja ei katsota menoiksi, piste. Ajatelkaapa jos opintolaina otettaisi huomioon, kohta tasapuolisuuden vuoksi pikavipitkin. Kyllähän näitä aina on et "mitäs näille mun veloille tehdään?" Öö riippuu ihan siitä mitä aiot niille tehdä. Voidaan aloittaa velkaneuvonnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Velkoja ei katsota menoiksi, piste. Ajatelkaapa jos opintolaina otettaisi huomioon, kohta tasapuolisuuden vuoksi pikavipitkin. Kyllähän näitä aina on et "mitäs näille mun veloille tehdään?" Öö riippuu ihan siitä mitä aiot niille tehdä. Voidaan aloittaa velkaneuvonnasta.

Eihän aloituksessa sanota, että velat pitäisi katsoa menoksi. Oletko sinäkin lukutaidoton? Työelämässä?

Vierailija
24/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittaja toivoi vastauksia itseään viisaammilta, ei lukutaidottomilta oman elämänsä teuvohakkaraisilta!

Vierailija
25/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska opintolaina katsotaan tuloksi toimeentulotuessa ja tavallaan se on ” pakollinen” nostettava pitäisi sen lyhennys ottaa huomioon myös menoina toimeentulotuessa.

Vierailija
26/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun saat 1/3 kesämökin perintönä. Et saa toimeentulotukea ennenkuin olet myynyt osuutesi mökistä. Ei tuossa ole  mitään järkeä.

Vierailija
27/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myyt omaisuuttasi/lainaat (saat rahaa) sukulaiselta tai kaverilta ehdolla, käteinen only. Näin sulla on käteistä ilman, että Kela tietää ja voit käyttää muita rahoja lainanmaksuun. Luulisi tämän olevan tiedossa jo kaikilla, että tilille ei oteta yhtään ylimääräistä rahaa.

Näin sun täytyy nyt tehdä ennen kuin toimeentulotuki muuttuu. Mitä epäilen. 

Vierailija
28/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliavustukset eivät ole kenenkään lainanmaksuun vaan välttämättömimmän selviämisen varmistamiseen.

Ulosotto on vaihtoehto. Sillä on seurauksensa.

Mielestäni aivan liian kovat.

Voisitko kertoa minkälaiset seuraukset siitä sitten pitäisi olla kun jättää palauttamasta toisten rahat?

Ottamatta kantaa ketjussa mihinkään muuhun, haluan kysyä, että niin keiden toisten rahat? Pankinko? Mikä tekee siitä pankin rahaa? Et kai ainakaan luule, että se olisi pankin asiakkaiden rahaa, mikä on lainattu? Vieläkö on olemassa ihmisiä, jotka luulevat, että pankilla on rahaa, jota se lainaa?

Sillä hetkellä, kun otat lainaa, tuo raha luodaan lähes kokonaan tyhjästä. Sitä ei ole olemassa missään. Ulos lainatun rahan määrä kasvaa koko ajan. Kierrossa olevan rahan määrä eli todellisen rahan määrä taas ei kasva. Sitten kun ihmiset maksavat nämä lainaamansa eli olemattomat rahat takaisin vielä korkojen kera oikeana rahana, se raha on poissa jostain muualta. Tästä syystä ihmisten maksuvaikeudet lisääntyvät koko ajan. Se on tarkoituksellista. Se on pyramidihuijaus, jossa harva voittaa, osa selviää joten kuten ja osa häviää enemmän tai vähemmän.

Vierailija
29/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eihän aloituksessa sanota, että velat pitäisi katsoa menoksi. Oletko sinäkin lukutaidoton? Työelämässä?

Sinä ehkä sitten osaat lukea, muttet ymmärrä lukemaasi. Jos lainanlyhennystä ei katsota menoksi ja hankit sattumalta saman summan massia jolla voisit elääkin, niin mikä ongelma? Eihän ne liity toisiinsa mitenkään, ellei haluttaisi, että voisi ottaa "suojaan" lainan maksamiseen menevät kulut, eivätkä nämä vaikuttaisi toimeentulotukeen, koska ovat lainan maksuun, eivät muuhun. Kun näin ei toimita, rangaistaan rassukkaparkoja.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi neljä