Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuen logiikka/epäloogisuus

Vierailija
17.01.2019 |

Jos sinulla on esim. kuukausittain lyhennettävää opintolainaa 150e, tätä ei tietenkään oteta huomioon menolaskelmassa. Mutta jos haluat myydä 150e arvosta omaisuuttasi, jotta selviät lainan lyhennyksestä, tämä vähennetään kokonaisuudessaan toimeentulotuesta. Mikä h######n logiikka tässä on? Pitääkö työtön ajaa väkisin ulosottoon jos hänellä on esim. opintolainaa? Kertokaapa mulle vastaus tähän pulmaan viisaammat!

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse sain neuvoteltua lainaa pienemmäksi, mutta lohkaisivat silti tililtä useamman sataa euroa eikä sitä laskelmissa mitenkään huomioitu. Olen siis edelleen opiskelija, mutta opintotukikuukaudet loppu. Teen ajoittain pätkätöitä opintojeni ohella, mutta se on hyvin haasteellista sillä opintoni ovat täysin läsnäolopakolliset vaikka opiskelenkin yliopistossa. 

Asioitko kenties valevirkailijalla? Itse tein nettipankissa tuon muutoksen ja siellä tuli lomake, joka piti digitaalisesti allekirjoittaa ja siinä se, tililtä otetaan just se summa mikä on sovittu. Vaikea se on silloin k*settaa, jos maksusuunnitelmasta on mustaa valkoisella.

Vierailija
22/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Velkoja ei katsota menoiksi, piste. Ajatelkaapa jos opintolaina otettaisi huomioon, kohta tasapuolisuuden vuoksi pikavipitkin. Kyllähän näitä aina on et "mitäs näille mun veloille tehdään?" Öö riippuu ihan siitä mitä aiot niille tehdä. Voidaan aloittaa velkaneuvonnasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: