Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Perustoimeentulotuen logiikka/epäloogisuus

Vierailija
17.01.2019 |

Jos sinulla on esim. kuukausittain lyhennettävää opintolainaa 150e, tätä ei tietenkään oteta huomioon menolaskelmassa. Mutta jos haluat myydä 150e arvosta omaisuuttasi, jotta selviät lainan lyhennyksestä, tämä vähennetään kokonaisuudessaan toimeentulotuesta. Mikä h######n logiikka tässä on? Pitääkö työtön ajaa väkisin ulosottoon jos hänellä on esim. opintolainaa? Kertokaapa mulle vastaus tähän pulmaan viisaammat!

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietenkään valtio osallistu yksityishenkilöiden lainojenmaksuun. Aina on oma riskinsä, ottaako opintolainaa, asuntolainaa jne. Se logiikka siinä on.

Ja sanotaan vielä, että Kela ei päätä toimeentulotuesta vaan siitä päättää eduskunta.

Vierailija
2/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tietenkään valtio osallistu yksityishenkilöiden lainojenmaksuun. Aina on oma riskinsä, ottaako opintolainaa, asuntolainaa jne. Se logiikka siinä on.

Ja sanotaan vielä, että Kela ei päätä toimeentulotuesta vaan siitä päättää eduskunta.

Mikä v###n lukutaidoton siellä vastaa!?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaaliavustukset eivät ole kenenkään lainanmaksuun vaan välttämättömimmän selviämisen varmistamiseen.

Ulosotto on vaihtoehto. Sillä on seurauksensa.

Vierailija
4/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaaliavustukset eivät ole kenenkään lainanmaksuun vaan välttämättömimmän selviämisen varmistamiseen.

Mielestäni aivan liian kovat.

Vierailija
5/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo toinen lukutaidoton. Mikä tätä palstaa vaivaa. 

Vierailija
6/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta on aina ollut jotenkin sairasta että ihmiset pakotetaan ottamaan lainaa, saadakseen opiskella.

Eihän työttömiäkään pakoteta ottamaan työttömyyslainaa.

Voi ei nythän minä sen sanoin ääneen; työttömyyslaina.

Apua!

Älkää Sipilä, Orpo ja Vatipääpalikka lukeko tuota pliis.

No niin, voi ei.

Sori kaikille. Parin vuoden päästä meillä ei ole nykymuotoista sosiaaliturvaa, vaan lainaan perustuva aktiivisuuslainaälypääsysteemi.

Vierailija
7/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vissi logiikka mitä et näköjään itse halua nähdä. Jos sinulla on likvidoitavaa omaisuutta tuo 150 niin et tarvitse sitä avustuksena.

Vierailija
8/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis onko sun pakko maksaa 150e kuussa sitä lainaa pois? Mikset muuta sitä maksusuunnitelmaa ja valitse vaikka 50e?

Vierailija
9/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyse on opintolainasta ja lyhennät sitä nyt tai sinun pitäisi lyhentää sitä nyt 150€/kuukaudessa, niin kai olet ymmärtänyt olla yhteydessä lainan myöntäjään ja kysyä, että voitaisiinko laina järjestellä tilapäisesti uudestaan tai saada sitä varten esim. korkoavustusta, koska sinulla on ilmeisiä vaikeuksia ja haasteita selvitä taloudellsiesta toimeentulostasi juuri nyt. -Tästä esimerkkinä se. että joudut hakemaan ja turvautumaan toimeentulotukeen,  

Vierailija
10/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni aivan liian kovat.

Voisitko kertoa minkälaiset seuraukset siitä sitten pitäisi olla kun jättää palauttamasta toisten rahat?

Vierailija
11/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä on vissi logiikka mitä et näköjään itse halua nähdä. Jos sinulla on likvidoitavaa omaisuutta tuo 150 niin et tarvitse sitä avustuksena.

Ehkäpä tarvitsisin mutta yritän näin selvitä kuun laskuista jotta en joutuisi ulosottoon. Tällainen ei vaan ole mahdollista.

Vierailija
12/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä tarvitsisin mutta yritän näin selvitä kuun laskuista jotta en joutuisi ulosottoon. Tällainen ei vaan ole mahdollista.

Saahan sitä yrittää, mutta eikö se ole aika ilmeistä että et ole maksukykyinen?

Vierailija
13/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis onko sun pakko maksaa 150e kuussa sitä lainaa pois? Mikset muuta sitä maksusuunnitelmaa ja valitse vaikka 50e?

Ja mistä luulet että näin ei ole jo yritetty tehdä? 

Vierailija
14/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta on aina ollut jotenkin sairasta että ihmiset pakotetaan ottamaan lainaa, saadakseen opiskella.

Eihän työttömiäkään pakoteta ottamaan työttömyyslainaa.

Voi ei nythän minä sen sanoin ääneen; työttömyyslaina.

Apua!

Älkää Sipilä, Orpo ja Vatipääpalikka lukeko tuota pliis.

No niin, voi ei.

Sori kaikille. Parin vuoden päästä meillä ei ole nykymuotoista sosiaaliturvaa, vaan lainaan perustuva aktiivisuuslainaälypääsysteemi.

Ei Suomessa toistaiseksi ketään pakoteta ottamaan opintolainaa. - Opiskelu on sijoitus ja investointi, jota kenenkään ei ole pakko tai välttämättömyys tehdä. Suomessa voi kuitenkin saada opintojen ja opiskelujen aikaisen elämisen rahoittamiseksi verraten hyvin monenlaisia etuja ja tukia. Tiedä sitten kuinka kauan, jos oikeistopuolueet saavat jatkaa vallassa. 

Vierailija
15/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko oikeasti noin aasi? Säälin häntä jos sinulla on kumppani

Vierailija
16/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätäkin ketjua läpi lukiessa paljastuu se millaisia tampioita meillä on työelämässä. Sääli että irtisanominen ei ole nykyistä helpompaa

Vierailija
17/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain neuvoteltua lainaa pienemmäksi, mutta lohkaisivat silti tililtä useamman sataa euroa eikä sitä laskelmissa mitenkään huomioitu. Olen siis edelleen opiskelija, mutta opintotukikuukaudet loppu. Teen ajoittain pätkätöitä opintojeni ohella, mutta se on hyvin haasteellista sillä opintoni ovat täysin läsnäolopakolliset vaikka opiskelenkin yliopistossa. 

Vierailija
18/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minäkö se aasi tässä olen? Perustoimeentulotuen tarkoitus ei ole estää velkaantunutta joutumasta ulosottoon.

Vierailija
19/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on noin 9000e opintolainaa ja maksan pois 30e/kk. Ei ole palkkatuloja tai omaisuuttakaan ym.

Vierailija
20/29 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en ihmettele miksi olet työtön, varaton ja elelet toisten rahoilla itkemässä netissä kun ei tipu enempää rahaa..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kaksi