Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Amsterdamissa viime aikoina käyneet :)

Matkaaja
17.01.2019 |

Onko viime aikoina damissa käyneitä? Olen menossa kahden viikon päästä ja kaipailisin vinkkejä. Hyviä ravintoloita, pubeja, baareja?
Millä parasta mennä lentokentältä keskustaan? Juna jotenkin hirvittää terrori-iskujen takia, onkohan taksi kallis? Millainen on muuten turvallisuustilanne tällä hetkellä? Ilmapiiri?
Kaikki vinkit tervetulleita. Kaksi päivää olen siellä ja mitään suunnitelmia ei ole vielä :)

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

https://www.schiphol.nl/en/transportation-from-schiphol/

Ei siellä mikään erityinen ilmapiiri ole, ihan tavallista. Mukavaa matkaa! 

Vierailija
2/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä. Turvallisuuden tunnetta aiheuttivat lähinnä päättömästi hurjastelevat polkupyörät ja muutama luultavasti coffeeshopissa aikaansa viettänyt henkilö.

Kentältä keskustaan tulin junalla, joten en osaa sanoa taksien ym hinnoista. Oli varsin kätevä kulkemistapa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun Hollannissa. En ihan Amsterdamissa, mutta on sielläkin tultu käytyä. Junalla voi ihan suotta mennä kentältä keskustaan, ei ole pitkä matka ja säästät rahaa. Hollanti on suht turvallinen maa, esim ei ole sama kuin Belgian tilanne terrorismin kannalta. 

Siellä on ainakin semmonen ravintolakatu, jossa kilpailee kymmeniä ravintoloita, joista saa vitosella pastan tai pizzan. On myös vähän parempilaatuisia ravintoloita, jotka pitää osata löytää esim tripadvisorin avulla. Baareja on kans siellä ravintolakadulla, en ole niissä paljoa käynyt eli en osaa sanoa niistä.

Mutta tosiaan junalla matkustelen täällä paljon, en ole ikinä mennyt taksilla. 

Tervetuloa!

Vierailija
4/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amsterdamissa kulkee Airport Shuttle, joka maksaa n.25-27 eur meno-paluu. On tosi kätevä ja luotettava. Pikkubussi lähtee lentokentältä, vie hotelliin oven eteen ja kuski tulee hakemaan sisältä asti paluumatkalla. Olen käyttänyt usein ja tykännyt. Netistä löytyy sivu sekä varausohjeet ja kyyti kannattaa maksaa etukäteen. Voi maksaa myös kuljettajalle, mutta suosittelevat ennakkoon. 

Vierailija
5/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kentältä lähtee kaupunkiin myös tavallinen bussi, joka maksaa muutaman euron. Majapaikasta riippuen voi vain tulla kävelyä, kun pysäkkejä ei ole niin tiheään. Yleensä taksit eivät ole niin suositeltavia, jos ei tunne firmoja, sillä vapaan taksilain myötä joukossa voi olla aika kirjavia yrittäjiä. Huijausyrityksiä tapahtuu. Taksi kaupunkiin maksaa muistaakseni n.50 eur.

Vierailija
6/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä olet saanut päähäsi että siel ois joku ”ilmapiiri”? Ja miksi olet ylipäänsä menossa jos noin hirvittää : D

Vierailija
7/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juna central stationille maksaa 5,5€. Sieltä sitten ostat raitiovaunukortin kahdeksi päiväksi. Sillä saa matkustaa rajattomasti raitiovaunulla ja busseilla. Merimuseo, Anne Frankin talo, kasvitieteelinen puutarha, Van Gogh -museo.. Nähtävyyksiä riittää. Coffee shoppeihin ei kannata mennnä, jos vierastaa marihuanaa. Ravintola kannattaa valita ex-tempore.

Kanavaristeily kannattaa käydä. Kestää tunnin ja love cruises on halvin, 16€. Risteily kestää tunnin. Love cruises lähtee siitä central stationin vierestä.

Ma iltana tulin pois Amsterdamista. Hieno paikka.

Vierailija
8/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos hotellissa/majapaikassa ei ole aamupalaa, suosittelen brunssia stach cafessa. Paras brunssi jolla olen ollut! Hyvää aamupalaa saa myös bagels&beansista.

Geflipristä saa hyvät burgerit.

Hyviä pubeja ja baareja on ympäriinsä. Parasta on kun vaan kävelee ja juo oluen siellä täällä mikä näyttää kivalta.

Vierailija
9/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lol, ei se nyt mikään Syyria ole 😂. Käyn Amsterdamissa lähes viikottain, käytä ihmeessä junaa, ihan turha maksaa taksista kymmenkertainen hinta. Ihan normaali keskikokoinen pääkaupunki se on.

Vierailija
10/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mua enemmän pelottais mennä vaikka Pariisiin, näin niinkun Euroopassa. Mutta onhan se fakta, että missä vaan voi tänä päivänä sattua-ihan täällä Suomessakin...

Vierailija
11/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eerste hulp on hyvä coffari, sieltä saa laadukkaita valmiiksi käärittyjä sätkiä, jos ei itse halua kääriä.

Vierailija
12/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lost in Amsterdam! Siellä oli kivaa kesällä

Vierailija
13/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun vierailustani on aikaa mutta kannattaa ehdottomasti syödä paikallista herkkua: vohveleita haluamillaan täytteillä kojuista!

Vierailija
14/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eerste hulp on hyvä coffari, sieltä saa laadukkaita valmiiksi käärittyjä sätkiä, jos ei itse halua kääriä.

Pelkän pilven takia ei kyllä hollantiin kannata mennä. Onhan se Suomessa kallista, mutta ei sentään lentomatkan hintaista.

Vierailija
15/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkaaja kirjoitti:

Onko viime aikoina damissa käyneitä? Olen menossa kahden viikon päästä ja kaipailisin vinkkejä. Hyviä ravintoloita, pubeja, baareja?

Millä parasta mennä lentokentältä keskustaan? Juna jotenkin hirvittää terrori-iskujen takia, onkohan taksi kallis? Millainen on muuten turvallisuustilanne tällä hetkellä? Ilmapiiri?

Kaikki vinkit tervetulleita. Kaksi päivää olen siellä ja mitään suunnitelmia ei ole vielä :)

Todennäköisyyksien kautta lähestymällä joudut kyllä paljon todennäköisemmin paikallisen taskuvarkaan tai ryöstäjän kuin teron uhriksi.

Vierailija
16/18 |
17.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelkän pilven takia ei kyllä hollantiin kannata mennä. Onhan se Suomessa kallista, mutta ei sentään lentomatkan hintaista.

Ei toki. Itse jostain syystä tykkään aina venyttää työmatkojani sinne yhdellä päivällä ja muistella kadonnutta nuoruutta... ;)

Vierailija
17/18 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne vohvelit tosiaan PITÄÄ syödä Damissa ollessa 😍 suklaalla ja mansikoilla 👌🏼

Vierailija
18/18 |
18.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vähän fifti-siksti, hollannissa sama teko ei ole rikos. Toisaalta sillä lennon ja majoituksen hinnalla voi suomessa ostaa enemmän.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yksi