Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rean nimiarkiston nimet, joita ei olekaan olemassa.

15.05.2006 |

Onko joku muu huomannut, että Rean nimiarkiston suominimistä löytyy myös sellaisia, joita nimipalvelu ei tunnista. Olen käynyt E-kirjainta joskus läpi ja muistan törmänneeni samaan ilmiöön. Nyt otin yhden summittaisen nimen Lamia, kun vaikutti niin oudolta, että sen annettaisiin mennä läpi rekisterissä (ellei olisi kyse ulkomailta muuttaneesta, mutta silti sekin kuulostaisi oudolle), eikä sitä löytynyt sieltä. Ehkä olisi ihan hyvä kerätä nimiä joita ei löydy, listata ja lähettää niitä sitten kokonaisuutena, että voivat päivittää sivut?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... Mutta muistan kyllä törmänneeni aikaisemminkin nimiin joita on. Jostain syystä nimipalvelu ei toimi nyt, eikä löydä edes kerttua :D

Vierailija
2/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... vai onko se ihan suomenlaajuisesti jumissa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli varmaankin isompi vika kyseessä?

Vierailija
4/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja toden totta.. lamiaa ei löytynyt

Vierailija
5/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei löydä Miia, Merjaa, Jussia.. ;)

joskus oli puhetta nimien poistumisesta/olematta olemisesta.

Periaatteessa inhimillinen kirj.virhe on aina mahdollinen, mutta mulla on sellanen mielikuva, että tästä oli puhetta joskus.

Muistaako Perenna? Saanamaria? enipadi?

Vierailija
6/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enhän mä tajunnut kokeilla mitään yleistä nimeä, luulin kun sanoin ettei teillä toimi ettei pääse koko sivuille tai jotain vastaavaan..

Eli odotellaan koska alkaa toimimaan ja kokeillaan sitten vasta tuota hmm.. apua mikä se nimi nyt olikaan :D

Vierailija
7/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä kannata tänään visaa pystyttää ;o)

Mutta näistä Rean Suomen nimet listan nimistä sen verran, että toki voi olla virheitä kymmenientuhansien joukossa jokunen ja mieluusti sitä tietoa otetaan vastaan !

Joskus on rekisteristä myös poistettu jotain siellä ennen olleita nimiä, syystä jota ei tiedetä.

Eli jos joku törmää nimiin, joita ei rekisterissä olekaan niin tiedoksi vaan vaikka tänne, niin poistellaan niitä listalta: Ja siirretään vaikka toihanimiin, jos ovat kivoja ;o)

vettä sataa ja vrekki ei toimi ja mummokin olisi kylässä lapsia viihdyttämässä, argh...

Vierailija
8/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

... ja ihan plankkoa näyttää. Ei toimi, ei.

Tuosta arkistosta ja virheiden esiintymisestä: ihmettelisinpä jos ei yhtään virhettä löytyisi, sillä tuollainen lista nimiä vaatii jatkuvaa päivittelyä. Jotkin nimet tosiaan katoavat, yhden nimen kohdalla muistan saman asian.

Mutta varmasti siitä on hyötyä, että ihmiset kirjottavat nimet jotka syystä tai toisesta ovat virheellisesti listassa, niin sitä on helpompi päivittää. Yksin tuon koko listan läpi käyminen on varmasti aika prosessi :D

Vierailija
9/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ilmenee varmasti useamminkin. Eräs mun sivuillani kävijä sanoi ettei löydä VRK:sta Kissanminttua eikä Puolukkaa. No molemmat on siellä ihan oikeasti. Hän ei ollut löytänyt nimiä kun oli kirjoittanut pienellä (kissanminttu, puolukka) mutta kun kirjoitti isolla alkukirjaimella niin löysi. Minä taas löysin miten vain kirjoittaessa...

Vierailija
10/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tää siis löyty, mutta palataan asiaan taas kun joku löytymätön löytyy ;D

Vierailija
11/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kanssa niin, että yllättävän hitaasti hakee ja luulee sen näyttävän nollaa, vaikka se oli se edellinen nollanimi ja kone puurossa.

Mä oon kans kuullut tosta iso kirjain-pikkukirjain erosta, itte en oo huomannut ja joskus isot kirjaimet on nimen keskelläkin -eikä mitään eroa

Vierailija
12/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja minullae on vrk antanut aina lukumäärätiedot, kirjaoitan sitten

isolla tai pienellä.

Näistä hävinneistä nimistä on keskusteltu joskus aikaisemminkin.

Täytynee ruveta tekemään pistokokeita aina silloin tällöin.

Syy(t)kin olisi mielenkiintoista tietää...

Vierailija
13/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kerhossa joskus eräs äiti väitti että kone näyttää saman lukumäärän, kirjoitit sinä nikolas tai nicolas. Eli ei tunnistaisi c:n ja k:n eroa. No kyllä tunnistaa, ainakin mulla. Liekö sitten sattumalta molmepia nimiä ollut saman verran kun hän on asiaa katsellut tai sitten kone jökissä.

Vierailija
14/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

töpsykkä:

Näistä hävinneistä nimistä on keskusteltu joskus aikaisemminkin.

Täytynee ruveta tekemään pistokokeita aina silloin tällöin.

Syy(t)kin olisi mielenkiintoista tietää...

Mä voisin vaikka vannoa että vielä vuosi sitten vrk tunnisti yhden 80-luvulla syntyneen Vauva-nimisen pojan. Nyttemmin sitä ei löydy. Olisiko vaihtanut nimeä..?

Vierailija
15/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Venloja ei oo kastettu yhtään vuonna 2004...

Viime visan voittonimeä ei sieltä löydy ja perkauksessa yli puolet nimistä puuttuu (nnin paljon virheitä emme tee), samoin määrissä on jotain häikkää

että älkää nyt vielä luottako siihen mitä se näyttää.. ;)

Vierailija
16/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Suvi-Tuulikkeja näyttää vain 8, vaikka todellinen määrä on vajaa 40.

Tuosta Vauva-nimestä oli kai jossain vaiheessa sellainen tieto, että vrk:sta on siivottu esim. hätäkasteessa annettuja nimiä, jotka on myöhemmin muutettu toisiksi. Aikuisella iällä muutetuista nimistä sen sijaan pitäisi tietääkseni näkyä sekä alkuperäinen että muutettu nimi eli sama ihminen kahteen kertaan.

Vierailija
17/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota Ljudmilaa on vain 65 kpl, vaikka sitä vielä toissapäivänä oli 322 kpl. Ihmeellinen, hämäävä vika. Antaa lukuja, jotka ei pidä paikkaansa.

Vierailija
18/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lamiaa löytyy tuo 3n, mutta esim. Ante-nimeä vain 27 kpl (vaikka oikea luku 92 tai jotain sinne päin) :)

Toivottavasti vika on vain hetkellinen, ettei lempihuvi aivan lekkeriksi mene ;)

Vierailija
19/30 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jotain häikkä edelleen nimipalvelussa. Tajusin juuri, ettei se kysy ollenkaan varmennetta, minkä kysyi vielä eilen. Ei, palomuuriasetuksia ei ole vaihdettu. Tosiaankin, näyttää nuo luvut ihan miten sattuu, eikä ne nyt pidä paikkaansa. Toivottavasti saavat pian kuntoon.

Vierailija
20/30 |
16.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitoin juuri sinne palautetta, että edes ilmoittaisivat viasta sivulla ja mieluiten myös kertoisivat vian korjaantumisen aikataulun.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi neljä