miten saan mieheni tuntemaan itsensä tarpeelliseksi ja arvostetuksi?
Asia on niin että muutimme puoli vuotta sitten yhteen mieheni kanssa, ensimmäiseen yhteiseen kotiimme. Asumme kerrostalossa vuokralla. Minä olen varsinainen kodinhengetär ja osa-aikatyön johdosta aikaakin on runsaasti... olen aivan innoissani sisustanut, kokkaillut, siivonnut ja emännöinyt minkä ehdin ja teen sen hyvin mielelläni. Mutta tämä mieheni on maalta ja tässä taloudessa ei hänelle tuttuja miesten töitä yksinkertaisesti ole. Hän sanoo suoraan olevansa harmissaan kun kokee ettei voi tehdä enempää yhteiseksi hyväksemme. Hän ei pysty käsittämään mitä kaikkea minä häneltä saan suhteessamme. Ei tehonnut kun muistutin että hän täyspäivätyössään meidät enimmäkseen elättää, se on kuulemma vain rahaa. Eikä sekään että hän hoitaa auton ja ajamisen kun minulla ei ole korttiakaan. Hänen työnsä takia on oltava valmis muuttamaan jos käsky käy ja omakotiasuminen on muutenkin vasta kaukainen haave... tietääkö joku keinoja miten voisin saada hänet tuntemaan itsensä tarpeelliseksi ja osoittaa arvostustani paremmin?
Kommentit (25)
Nostan kun ap ja miehensä vaikuttavat niin sympaattisilta
Keksitään nyt mammat ap:lle ja miehelleen jotain viikonlopuksi
Jätä jotain tekemättä ja pyydä mieheltäsi siihen tekemiseen apua. Sellaiseen missä miehestäsi on oikeasti apua. Ei kahden taloudessa ole juurikaan tekemistä kahdelle.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaako mammoilta kysyä? Täällä helposti saa käsityksen että monikaan ei arvosta miestään
Kumma, ettei ensimmäinen kommentti ollut se vakio: jätä se sika!
Tee hänestä aisankannattaja. Siinä tuntee itsensä arvokkaaksi.