Onnistuin olemaan hengittämättä melkein 1,5h - tupakoitsijan vuoksi
Eilen matkasin bussissa ja taakseni tuli istumaan kuivankäppyrä vanhanainen, joka veti vielä viimeiset, (olisikin ollut sanan varsinaisessa merkityksessä) henkoset tupakasta ennen nousuaan bussiin, ja eikö just taakseni istumaan. Se lemu joka kulki joka hengityksellään ympäri bussia oli yököttävä. Jo koko muori haisi jo itsessään nikotiinille. Tuntui karmealta joutua hengittämään sitä. - Illalla sitten sain mahtavan päänsäryn.
Ärsyttävää, että jonkun addiktiot saavat vaikuttaa vapaasti jokaiselle välttämättömään hengitysilmaan.
Minun addiktioni, tapani tai ylipäätään mikään, ei aiheuta kanssa ihmisille julkisissa kulkiessa mitään häiriötä tai terveydelle vaaraa. Koska tähän tupakoitsijoiden valtaan saastuttaa puututaan.
Julkisilla paikoilla ehdoton kielto polttaa. Kukaan ei kuole tupakantuskaan, lieveilmiöihin kyllä.
Kommentit (25)
Jos nikotiini tosiaan haisisi joltain, myös nikotiinipurukumi haisisi samalta. Voitte itse kokeilla, ei haise.
Ja sen huomaa, aivoihin selkeästi tullut happivaje aplle
Eikö ollut vapaita paikkoja siirtyä. Itse en voi sietää haistella muiden hajuja ja yrittäisin löytää neutraalimman paikan. Muuten voisi tulla matkapahoinvointia.
Minun mielestä tupakointi julkisilla paikoilla muiden ihmisten seassa on itsekästä. Itsekin aina pidätän hengitystä, kun tupakoitsija menee ohi. Muuten tulee yskäkohtaus. Ei siinä mitään, jos oman terveytensä vaarantaa, oma päätöshän se, mutta pitääkö muidenkin vielä kärsiä siitä ongelmakäyttäytymisestä passiivisen tupakoinnin muodossa? Keuhkosyövät tai astmakohtaukset ynnä muut kun eivät ole mitään pikku juttuja.
Tupakoinnissa ei ole mitään hyvää. Jos sellaisen riippuvuuden itselleen hankkii, niin siitä pitäisi pyrkiä pääsemään eroon. En voi käsittää niitä ihmisiä, jotka sanovat, että eivät edes halua lopettaa. Turmellaan oma terveys ja sen lisäksi vaarannetaan vielä muidenkin. Ei järki paljon päätä pakota...