Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuinka nopeasti rakensitte talon?

Vierailija
15.05.2006 |

monesti kuulee puhuttavan että menee vähintään se 1,5 vuotta, mutta me aiomme kyllä rakentaa paljon nopeammin.

kiinnostaisi kuulla kauanko teillä on mennyt että saisin vähän käsitystä millaiset ajat on yhtään realistisia!

jos vielä kertoisitte otitteko paketin vai teittekö pitkästä tavarasta? itse tehden vai ulkopuolisella työvoimalla? ja vähän millainen talo. Kiitos.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työn ohessa. Mieheni ja appiukko päivittäin tekivät ja oma isäni tuli viikonloppuisin toisena päivänä.

Kastellin talopaketti mutta vain läjä puuta pihaan, eli itse alusta loppuun. Apuna maksullisina sähkäri, kaivurimies ja laatoittája.

Yksi kerros ja 136 neliötä.

Vierailija
2/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä tavarasta yksikerroksinen kolmella makkarilla. Koko ajan oli pari palkattua ulkopuolista rakennusmiestä+oma mies.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1 1/2 kerrosta, neliöitä 178, puutalo. Kastellin talopaketti. Melko paljon ulkopuolisia työmiehiä. Minä ja mies joka ilta + viikonloput raksalla.

Vierailija
4/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

monesti kuulee puhuttavan että menee vähintään se 1,5 vuotta, mutta me aiomme kyllä rakentaa paljon nopeammin.

kiinnostaisi kuulla kauanko teillä on mennyt että saisin vähän käsitystä millaiset ajat on yhtään realistisia!

jos vielä kertoisitte otitteko paketin vai teittekö pitkästä tavarasta? itse tehden vai ulkopuolisella työvoimalla? ja vähän millainen talo. Kiitos.

Rakennettu oltiin 5kk, kun muutettiin keskeneräiseen taloon. Vieläkin rakennus osittain kesken. Ollaan asuttu tässä kohta 2 vuotta. Fiiliksen mukaan ehostetaan/rakennetaan asuntoa pikku hiljaa loppuun saakka. Itse suunniteltu / rakennettu (ei siis talopaketti). Rakentamassa on ollut sukulaisia ja tuttavia, jotka ovat ammattilaisia. Jotain myös itse tehty, lähinnä mies siis. Iso talo, joka on sellainen kun haluttiin, siis kun itse arkkitehtiystävämme kanssa suunniteltiin :)

Vierailija
5/5 |
15.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakentaa voi vaikka 200neliöisen talon parissa kuukaudessa jos on ulkopuolista työvoimaa. Jos otat viisi ukkoa saat monta kertaa nopeammin kuin jos otat yhden ukon. Paljonko tulee erkkereitä, partseja ym. hidastuksia rakentamiseen. Harva huomioi kuinka paljon hitaampi erkkeri on tehdä kuin suora seinä. Itse ei kannata kovin hirveästi tehdä ellei ole ammattilainen, muuten tulee sutta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kolme