Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin ennen oikea kommunisti, äänestin vasemmistoa

Vierailija
16.01.2019 |

Mutta nyt olen nelikymppisenä ruvennut miettimään.. että ehkä se ei ole sittenkään niin hyvä aate. Olen hämilläni.

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko perinyt?

Vierailija
2/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun lapsuudenperhe oli SMP ja vasemmistoliiton kannattajia ja erehdyin neitinä jopa äänestämään vasemmistoa. Mentyäni yrittäjän kanssa naimisiin ja nähtyäni elämää yrittäjän näkökulmasta en äänestäsi enää ikinä vasemmistoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Revi tästä: minä olen äänestänyt Yrjö Hakasta, Paavo Arhinmäkeä, Tarja Halosta ja vastaavia, vaikka en ole koskaan ajatellut olevani kommunisti. Yliopistossa sitä vain tuli oppineeksi, mitä "hyvän kunnollisen ihmisen" asioista kuuluu ajatella ja mitä puolueita äänestää. Onneksi näiden asioiden läpi alkoi vähitellen nähdä. Muutamissa viime vaaleissa olenkin sitten äänestänyt persuja ja aion tehdä niin vastakin. En enää myöskään kehu punavihreitä tällä palstalla :D Näköjään ihminen päinvastaisista väitteistä huolimatta kykenee uudistumaan vielä näin varhaiskeski-ikäisenä.

Vierailija
4/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi on uumarxismi, sorretut ei oo enää duunareita vaan vähemmistöjä. Kannata sitä, yhtä typerää kuin se vanhakin marxismi.

Vierailija
5/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tulen suvusta, jossa on oltu 200 vuotta vassareita. Nyt olen ensimmäinen, josta tuli kapitalisti. Olen myös hämilläni, kun en voi äänestää vassareita ja hieno historia katkeaa. Aion äänestää jotain ääriliberaristia.

Vierailija
6/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole sosialisteja? Kommunisti on jotain muuta.

Vierailija
7/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko perinyt?

En. Olen keskituloinen. En vaan jaksa enää uskoa tähän unelmaan.

Vierailija
8/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin meinaan ensimmäisen kerran 45-vuotiaana äänestää Kokoomusta, koska sylettää nämä tukiensa maksimoijat. t: vanha komukka

Vierailija
9/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin se elämä vie. t. entinen vasuri ja nykyinen persu

Vierailija
10/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten yksi ja sama janari jaksaakin avata päivästä tasan samoja topikkeja uudestaan ja uudestaan ja vielä postata ainakin 80% näiden topikkien viesteistä. On kyllä sinnikäs kaveri.

Vierailija
11/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö ne ole sosialisteja? Kommunisti on jotain muuta.

Sosialismi on politiikkaa, jolla pyritään kohti kommunismia.

Vierailija
12/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas olen kauan äänestänyt kokoomusta ja haluaisin siirtyä vasemmalle. Kokoomus ajaa vain supertuloisten asiaa.

Vasemmiston liberaalius kylläkin tökkii.

Vierailija
13/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa muistaa, että demaritkin pyrkivät kommunismiin. Suomessa ei kuunneltiin syksyllä 1917 ennemmin Stalinia ja Leniniä, jotka täälläkin kävivät agitoimassa - ei Karl Kautskyä, joka suositti, että demarien pitäisi tavoitella kommunismia ilman vallankumousta. Suomalaiset demarit menivät tekemään sen onnettoman vallankumouksensa tammikuussa 1918.

Vierailija
14/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun lapsuudenperhe oli SMP ja vasemmistoliiton kannattajia ja erehdyin neitinä jopa äänestämään vasemmistoa. Mentyäni yrittäjän kanssa naimisiin ja nähtyäni elämää yrittäjän näkökulmasta en äänestäsi enää ikinä vasemmistoa.

Mitä hyvää oikeistohallitukset ovat tuoneet pk-yrittäjille?

Vierailija
15/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas olen kauan äänestänyt kokoomusta ja haluaisin siirtyä vasemmalle. Kokoomus ajaa vain supertuloisten asiaa.

Vasemmiston liberaalius kylläkin tökkii.

Ps

Vierailija
16/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Revi tästä: minä olen äänestänyt Yrjö Hakasta, Paavo Arhinmäkeä, Tarja Halosta ja vastaavia, vaikka en ole koskaan ajatellut olevani kommunisti. Yliopistossa sitä vain tuli oppineeksi, mitä "hyvän kunnollisen ihmisen" asioista kuuluu ajatella ja mitä puolueita äänestää. Onneksi näiden asioiden läpi alkoi vähitellen nähdä. Muutamissa viime vaaleissa olenkin sitten äänestänyt persuja ja aion tehdä niin vastakin. En enää myöskään kehu punavihreitä tällä palstalla :D Näköjään ihminen päinvastaisista väitteistä huolimatta kykenee uudistumaan vielä näin varhaiskeski-ikäisenä.

Voit olla ylpeä itsestäsi, että viimein viisastuit - on olemassa ihmisiä, jotka eivät kehity henkisesti lainkaan, vaan jäävät tyhmäksi tallukaksi lopun elämäänsä.

Vierailija
17/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko perinyt?

En. Olen keskituloinen. En vaan jaksa enää uskoa tähän unelmaan.

Aika epätavanomaista, että keskituloinen on ollut kommunisti.

Vierailija
18/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tulen suvusta, jossa on oltu 200 vuotta vassareita. Nyt olen ensimmäinen, josta tuli kapitalisti. Olen myös hämilläni, kun en voi äänestää vassareita ja hieno historia katkeaa. Aion äänestää jotain ääriliberaristia.

Millaisia vassareita sukulaisesi olivat ennen 1800-luvun puoliväliä? Myöhäisjakobiineja tai Babeufin salaliittolaisia? Meinaan, että ko. öyhötys tuli tietoisuuteen vasta Marxin kirjoitusten myötä.

Vierailija
19/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyvää oikeistohallitukset ovat tuoneet pk-yrittäjille?

- en osaa sanoa mutta siitä olen varma ettei vasemmisto ole yrittäjän puolella senkään vertaa kuin oikeisto.

Vierailija
20/24 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos AP kerran oli kommunisti, niin kai hän tiesi, mihin uskoi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän