Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen hämmästynyt siitä ettei peruskoilussa opeteta lakitietoa

Vierailija
16.01.2019 |

Ei tipan tippaa. Miten se voi olla mahdollista. Jotkut puolukankeräämiset käydään läpi ja se on siinä.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei opetettu taloustietoakaan silloin, kun itse oppilaana olin. Espanjan perimyssodat päntättiin, mutta sitä ei tarvinnut tietää, mikä on osakeyhtiö.

Vierailija
2/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskuntaopissa opiskelllaan kyllä myös jonkin verram lakiasioita. Meidän ysiluokkalainen oli ennen joulua yhteiskuntaopin tunnilla katsomassa käräjaoikeuden istuntoa. Mutta siinä olet oikeassa että sellaista yksittäistä oppiainetta ei ole jossa opiskeltaisiin pelkästään lakiasioita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hämmästynyt ettei peruskoilussa opeteta äidinkieltä

Vierailija
4/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakiasioita ja taloustietoa käytiin kyllä 80-luvulla yläasteella, samoin nykyisessä yläkoulussa käydään. Se tietysti vaatii aina sitä kuuntelemista ja seuraamista, jotta huomaa, mitä asioita milloinkin käsitellään.

Vierailija
5/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä opetetaan, mutta enemmän pitäis opettaa puhumista livenä ja käytöstapoja. Piste ja pilkku siellä tai täällä on ihan vi tun sama.

Vierailija
6/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lakiasioita ja taloustietoa käytiin kyllä 80-luvulla yläasteella, samoin nykyisessä yläkoulussa käydään. Se tietysti vaatii aina sitä kuuntelemista ja seuraamista, jotta huomaa, mitä asioita milloinkin käsitellään.

Eipä käsitelty enää ysärillä.

Vierailija
7/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sitä opetetaan, mutta enemmän pitäis opettaa puhumista livenä ja käytöstapoja. Piste ja pilkku siellä tai täällä on ihan vi tun sama.

Käytöstapojen opettaminen kuuluu vanhemmille. Sinun kohdallasi ei ole näköjään ihan osunut maaliin.

Vierailija
8/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän lakeja sitä sitten pitäisi käydä? Meillä tais olla valinnaisena rikos ja rangaistus, kävin sen. Muuta en muista, kun oikessalissa käytiin kerran, en edes tiedä mitä siellä käsiteltiin. Oli vaan niin kiva päästä koulun alueelta pois. Muistaakseni opettajan autolla. Sekin oli jännää, kun ei meidän perheessä ollut autoa.

Näin hyvin jäi opit mieleen. 😂

Vierailija
9/9 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä meille ainakin opetettiin 1980-luvulla yhteiskuntaopissa.