Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Apua! Auttakaa ystäväongelmassa

Vierailija
16.01.2019 |

Minulla on siis erittäin rakas ystävä ja nähtävästi olen myös hänelle rakas. Kyse on nyt hänen rahankäytöstään. Koko pitkän ystävyytemme ajan hänellä on ollut ongelmia rahan kanssa. Hän käy kyllä töissä, mutta ei osaa käyttää rahaa niin että säästöön jäisi mitään. Hänellä on ollut todella isot velat ulosotossa ja minua on aina säälittänyt hänen tilanteensa ja olen yrittänyt neuvoa häntä järjestelemään asioitaan. Lopulta päätin maksaa kaikki hänen velkansa pois ja annoin hänelle todella paljon käyttörahaa, mutta muutaman kuukauden päästä hän oli taas veloissaan. Maksoin sitten taas hänen viiden tonnin velat pois ja annoin lisää käyttörahaa, mutta nyt hän on taas ottanut velkaa mitä ei pysty maksamaan.

Mä en kestä! Tää on ihan kamalaa ja en tiedä mitä pitäisi tehdä. Ihminen on minulle rakas ja kärsin siitä, että hänellä on asiat huonosti ja minä voisin taas maksaa hänen velkansa jos haluaisin, mutta kun se ei hyödytä mitään, kun hänelle ei mikään riitä!
Mitä mä teen? Tämä on minulle ihan hirveä tilanne katsoa kun joku kärsii, mutta ei tässä rahan lahjoittamisessakaan ole enää mitään järkeä. Itkettää.

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetat sen rahan tuhlaamisen ihmiseen joka ei sitä arvosta.

Vierailija
2/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

0/5. Ja jos totta, jätä se sika!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannettu vesi kaivossa pysy.

Vierailija
4/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiks mullekkin lainaa 20e? Pikkulauantaikaljat houkuttelis. 

Vierailija
5/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti, tämä ei ole provo. Eikö kenelläkään ole vastaavaa tilannetta? Asian tekee todella vaikeaksi se, että ystävä on minulle niin rakas. Tästä tilanteesta on todella vaikea irtaantua.

Ap

Vierailija
6/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtäisin jos kyse olis sun vanhemmasta, lapsesta tai kenties puolisosta mutta että kaverille ihan? ja vielä useampaan kertaan? mitä ihmettä? siis joo, onhan se kiva kaveria auttaa mut jos kaveri ei osaa käyttää rahaa muutenkaan niin en nyt ensimmäiseks hänen velkoja maksais. ennemmin passittaisin velkaneuvojalle tai jollekkin joka osais häntä auttaa elämänhallinnassa. onko sun kaverilla joku peliriippuvuus tms. vai minne ne rahat menee?

Vierailija
7/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisiks mullekkin lainaa 20e? Pikkulauantaikaljat houkuttelis. 

Mä en harrasta lainailua. Annan mieluummin sen rahan, paitsi kaljaan ja tupakkaan.

Ap

Vierailija
8/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti, tämä ei ole provo. Eikö kenelläkään ole vastaavaa tilannetta? Asian tekee todella vaikeaksi se, että ystävä on minulle niin rakas. Tästä tilanteesta on todella vaikea irtaantua.

Ap

kuulostaa nyt ulkopuolisen korvaan siltä, että sua käytetään nyt urakalla hyväksi tässä asisassa. kaveri ei ehkä ole ihan niin luottamuksellinen kuin susta tuntuu. ihmiset osaa kyllä vedellä oikeista naruista ja käyttää toisen hyväntahtoisuutta ja, anteeksi nyt vain, tyhmyyttä hyväkseen. 

Vierailija
9/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän että ystävä on rakas. Osoita rakkauttasi niin, että se on oikeasti hänelle hyödyksi, vaikka toiminta ensin tuntuisikin kovalta. Rahan antaminen ja velkojen maksaminen ihmiselle, jolla on rahanhallintaongelmia, on karhunpalvelus. Et halua tehdä niin rakkaalle ystävällesi. Syvää välittämistä ei ole se, että hetkellisesti paikkailet asioita niin, että hetken on kivaa.

Ei kai ystäväsi itse vaadi tai painosta sinua antamaan rahaa? Jos näin, voit tehdä ystävyydestä omat johtopäätökset...

Vierailija
10/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ymmärtäisin jos kyse olis sun vanhemmasta, lapsesta tai kenties puolisosta mutta että kaverille ihan? ja vielä useampaan kertaan? mitä ihmettä? siis joo, onhan se kiva kaveria auttaa mut jos kaveri ei osaa käyttää rahaa muutenkaan niin en nyt ensimmäiseks hänen velkoja maksais. ennemmin passittaisin velkaneuvojalle tai jollekkin joka osais häntä auttaa elämänhallinnassa. onko sun kaverilla joku peliriippuvuus tms. vai minne ne rahat menee?

Hänellä taitaa olla noita ongelmia ja olen puhunut hänelle, että hankkiutuisi hoitoon, mutta hän suuttuu siitä, enkä voi enempää painostaa. Hän ei ole pelkkä kaveri vaan todella läheinen ystävä.. Minulla on aina ollut sellainen tunne, että haluan suojella häntä, mutta ehkä olen tehnyt pelkästään hallaa hänelle tällä rahan antamisella. Nyt hän luulee, että sitä rahaa vaan aina tulee jostain.

Ap

Vierailija
11/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

kuulostaa nyt ulkopuolisen korvaan siltä, että sua käytetään nyt urakalla hyväksi tässä asisassa. kaveri ei ehkä ole ihan niin luottamuksellinen kuin susta tuntuu. ihmiset osaa kyllä vedellä oikeista naruista ja käyttää toisen hyväntahtoisuutta ja, anteeksi nyt vain, tyhmyyttä hyväkseen. 

Tyhmä varmaan olen, mutta hän ei ole koskaan pyytänyt minulta mitään. Ehkä hän sitten sanattomasti vetelee niitä naruja kun olen päätynyt lahjoittamaan hänelle rahaa. Jotenkin hän sen tekee.

Ap

Vierailija
12/12 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän että ystävä on rakas. Osoita rakkauttasi niin, että se on oikeasti hänelle hyödyksi, vaikka toiminta ensin tuntuisikin kovalta. Rahan antaminen ja velkojen maksaminen ihmiselle, jolla on rahanhallintaongelmia, on karhunpalvelus. Et halua tehdä niin rakkaalle ystävällesi. Syvää välittämistä ei ole se, että hetkellisesti paikkailet asioita niin, että hetken on kivaa.

Ei kai ystäväsi itse vaadi tai painosta sinua antamaan rahaa? Jos näin, voit tehdä ystävyydestä omat johtopäätökset...

Ei vaadi mitään, eikä ole koskaan vaatinut, mutta hän on koko ajan alakuolinen ja välillä tulee puheissa ilmi, että kun hänellä ei ole varaa edes ruokaa ostaa. Se todella rasittaa minua. Olen nyt päättänyt ja sanonut hänelle, että hänen velkojaan en enää koskaan maksa, mutta tilanne on kamala silti. Jotenkin häntä pitäisi auttaa, mutta en tiedä miten. Samalla tunnen syyllisyyttä siitä, että minulla on niin paljon rahaa ja hän kärsii.

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yhdeksän