Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Unettomuuden hoito imetysaikana

Vierailija
16.01.2019 |

Vauvani on 4 kk ikäinen ja nukkuu alun jatkuvan heräilyn jälkeen nykyään jo kerralla yöllä 4-5 h pätkän. Ekan pitkän nukkumisjakson jälkeen heräilee sitten useammin, suunnilleen tunnin välein.
Olen aina ollut huono nukkumaan ja jos on ollut vähänkin stressiä tms niin se vaikuttaa heti nukkumiseen. Vauvan synnyttyä jouduin luonnollisesti valvomaan todella paljon ja unen saanti jäi pahasti univelan puolelle.
Nyt olen siinä pisteessä että iltaisin on todella rankasta väsymyksestä huolimatta vaikea nukahtaa, sillä vaikka kuinka yritän välttää sen ajattelemista,alan jo alitajuisesti miettiä että en varmaan saa unta kun menen nukkumaan ja vaikka saisinkin niin herään kuitenkin tunnin päästä. Pyörin sängyssä ja odotan vauvan ekaa heräämistä, nukahtelen hetkeksi, herään taas ja yleensä kun vauva herää ekan kerran, on yöuneni siinä. Joskus saatan nukahtaa uudelleen pieneksi hetkeksi mutta herään melkein aina klo 03-04 ja pyörin täysin uupuneena sängyssä aamuun asti saamatta unta.
Päivisin ei ole mahdollista nukkua päiväunia sillä vauva nukkuu max 45 min unia päivällä ja minä en saa itseäni rauhoitettua siinä ajassa niin etten miettisi että vauva herää ihan kohta, en saa taaskaan nukuttua.
En ole puhunut näistä univaikeuksistani neuvolassa.
Olen niin loppu tämän valvomisen kanssa että mietin varaavani ajan lääkärille. Onko olemassa mitään nukahdus/unilääkkeitä joita imettäessä voi käyttää? Lähinnä kaipaisin apua siihen että jos saankin nukahdettua,en heräisi hetikohta. Tai että vauvan imettämisen jälkeen pystyisin nukahtamaan uudelleen. Pitäisi yrittää jaksaa touhuta vauvan kanssa, pitää huushollissa järjestystä jne mutta olen univajeesta stressaava zombie jolla ei päässä liiku enää yhtään mitään.
Olemme kokeilleet että mies hoitaisi vauvan yöllä- ei apua, en saa nukuttua siitäkään huolimatta. Olen ikäänkuin ylittänyt väsymyksestä jonkun sellaisen pisteen että olen jotenkin liian väsynyt nukkumaan.

Kohtalotovereita? Neuvoja?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on yksi lapsi ja haluat lääkkeitä unettomuuteen!!  Hei haloo, herää todellisuuteen.

Vierailija
2/2 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan kun esikoinen heräili yöllä pienenä ihan muuten vaan (luultavasti tarkistaakseen onko kukaan kotona ja miksi hän on yksin pimeässä), aina kuiva vaippa, tuttia ei kaivannut, ei nälkä, siis muuten vaan huudettiin äitiä. Olin nukkunut jo monta monta yötä huonosti (kuukausia) ja pää ei pysynyt kasassa. Päätin sitten yhtenä yönä, kun isäntäkään ei ollut yöllä kotona, laitoin itselleni korvatulpat yhdeksi yöksi. En tiedä mitä tapahtui, vai tapahtuiko mitään, mutta nukuin hyvin ja kummatkin oli tyytyväisiä aamulla.

Neuvoja mulla ei ole antaa, valitettavasti.. muistan kyllä omat zombiajat.

Ellet sitten onnistu sopimaan, että mies tosissaan hoitaa täysvastuullisesti yhden tai kaksi yötä viikossa. Sekin pitää sisäistää sinne omaan päähän, että vaikka vauva herää ja itkee, niin mies on luvannut hoitaa ja saat painaa vaan tyynyn korvien päälle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla