Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ketään, jolla aivotärähdyksen oireet jääneet pysyviksi?

Vierailija
16.01.2019 |

Millaista elämänne on? Voit myös vastata, jos jollain läheiselläsi on kys. tilanne.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätodellinen olo, ihan koko ajan. Väsyy äärettömän helposti. Voin kertoa, että ei ole hauskaa.

Vierailija
2/4 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään vikaa, vikaa, vikaa...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä satutin pääni pahasti 10-vuotiaana. Välittömänä seurauksena oli mm. muistin menetys. Siihen aikaan asiaa ei edes juuri hoidettu, ei muuta kuin päiväksi kouluun. Lääkärissä sentään käytettiin koulusta. Nyt, vuosia myöhemmin, on tietenkin vaikea sanoa, mikä psyykkisistä ongelmistani johtuu juuri siitä. Mutta sen jälkeen kuitenkin minua alettiin kiusata koulussa, joten kaiketi käytökseni jotenkin muuttui pitkäksi aikaa tai kokonaan. Sen lisäksi minäkin aloin väsyä. Olen älykäs, joten pärjäsin sen jälkeenkin koulussa hyvin, mutta päivät tuntuivat mahdottoman pitkiltä ja raskailta, ja muistan jopa jo silloin lapsena ajatelleeni, että olen koko ajan väsynyt. Se ei ole helpottanut tähän päivään mennessä. Yksi psykiatri tuli kysyneeksi, että olenko lyönyt pääni vakavasti lapsena, ja aiheesta keskusteltiin tovi. Monista eri syistä olen nyt menossa pään magneettikuvaukseen. En oikeastaan edes tiedä, paljastaako se aivojen rakenteellisia ongelmia, mutta jos paljastaa, niin näin monen vuoden jälkeen syitä on kyllä vaikea osoittaa. Minusta, jos päävamma on tuore juttu, kannattaa vaatia perusteellinen tutkimus ja hoito. Pään kuvauksella näkyy olevan yksityisellä puolella melkoisia hinnaneroja. Minusta sellaisessa kannattaa käydä vaikka omilla rahoillaan, jos yhtään mahdollista. Kyse on muutaman satasen kustannuksesta, kun näkee vaivaa kuvauspaikan valinnassa.

Vierailija
4/4 |
16.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pään kova iskeytyminen jonnekin voi aiheuttaa aivoihin verenvuodon, kontuusion tai diffuusin aksonivaurion eli aivovamman. Viimeisin ei näy magneetissa, vaan sen toteamiseksi tarvitaan oma tutkimus. Oireet mm. väsymys, hitaus, keskittymis- ja muistivaikeudet sekä erilaiset kielelliset haasteet saattavat jäädä pysyviksi eli toisin sanoen aivotärähdyksen oireet jäävät pysyviksi. Työnteko saattaa muuttua vaikeaksi kun ei jaksa keskittyä kuin pari tuntia. Neuropsykologit ja puheterapeutit tekevät testejä. Mainittakoon, että tavalliset neurologit eivät kaikki tunnista DAIn olemassaoloa ja luulevat, että jos magneetissa ei näy mitään, ei mitään aivovammaakaan ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän viisi